rijwind bij heftruck rijden

24-01-2017 om 14:46 uur

Hallo ik hen copd 3 ben werkzaam in een metaalverwekend bedrijf in het magazijn heb er een vorm van artritus bij gekregen dus mag geen zwaar werk meer doen.nu heeft de bedrijfsarts mij heftruck werkzaamheden laten doen maar door het op en neer rijden vang ik veel rij wind ook al rij ik binnen.nu is mijn vraag kan rijwind de copd versnellen.dit vraag ik omdat ik steeds vlugger moe word gr.Ria

Login of registreer om te reageren
24-01-2017 om 16:24 uur

Ik heb zelf met heftrucks gewerkt .. Maar zo hard gaat dat toch allemaal niet?
Ik weet niet op wat voor heftruck je rijd? Maar als het geen Elektrische is dan heb je last van uit laatgassen. En ook dagelijks werken op een heftruck kan je behoorlijk uit putten. Stoeltjes zijn meestal niet zo goed. Vering van die dingen zeer zeer maar dan ook zeer stug . .

Maar wat mij het meest uit putte was van de warme fabriekshal naar buiten en weer terug.
En het werken op zich in de metaal? Voor een longpatiënt?

Login of registreer om te reageren
24-01-2017 om 16:43 uur
Reactie op Noordeling

Ik heb zelf met heftrucks gewerkt .. Maar zo hard gaat dat toch allemaal niet?
Ik weet niet op wat voor heftruck je rijd? Maar als het geen Elektrische is dan heb je last van uit laatgassen. En ook dagelijks werken op een heftruck kan je behoorlijk uit putten. Stoeltjes zijn meestal niet zo goed. Vering van die dingen zeer zeer maar dan ook zeer stug . .

Maar wat mij het meest uit putte was van de warme fabriekshal naar buiten en weer terug.
En het werken op zich in de metaal? Voor een longpatiënt?

Login of registreer om te reageren
24-01-2017 om 16:48 uur

Hoi noorderling ik rij electrische hefftruckis die rijd niet zo hard 10km maar is de hele dag rechte pad rijden eenstuk is kouder als het andere en derde stuk is net zo koud als buiten rijden vandaar mijn vraag bedankt voor je reactie

Login of registreer om te reageren
25-01-2017 om 08:50 uur

Beste Ria,

Een magazijn is soms een stoffige en vaak een wat koudere omgeving. Ik denk dan ook dat het deze omstandigheden zijn waardoor je je minder fit voelt. Dit zijn beide prikkels die bij COPD patienten extra klachten kunnen geven. Ook het rijden op een heftruck lijkt zwaarder te zijn dan men denkt. Als je merkt dat dit werk ten koste gaat van je gezondheid dan zou ik dit zeker met de werkgever gaan bespreken.
Succes.

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren