Heeft mijn zoon de goede medecijnen

27-01-2017 om 21:03 uur

Geachte dames en heren,
Mijn zoon is sinds 7 weken ziek ( hoestaanvalen, bloedonderzoek- ige totaal hoog en pffeifer sinds Oktober 16. Hoest 14/16uur per dag .pufjes salbumatol 100 2×8 keer per dag max en flexotide 125 2× 2 per dag max.prednesolon stootkuur voor 5 dagen 40 mg per dag. .klaar vorig zaterdag. Ging daarna iets beter.nu weer hoesten .pufjes helpen niet.Ketottifen siroop wel .toen 5ml 2× helpt nu niet .soms geeft ik extra volgens buisluiter.aub u advies .hij is 12 en half en niet naar school sinds 5 dec 12. omdat hij hoest de heel nacht en slaapt in de ochtend .ik ook ben erg kapt. We hebben bijn geen leven. en zorg via huisarts ging veel trager .ik heb de schoolarts ook geschreven maar geen reactie.Ik vroeg hoe kan een leerling in ano 17 niet verholpen qua allergie en moet zoveel school missen en zit in vwo.Maar geen gehoor.vaker naar esh of huisartspost bij aanvallen toch blijft dezelfde.Ik moest veel knokken voor een verwijzing.omdat hij is moe en krijg laag temp 35,5.6- 36,3° en veel hoofdpijn. daarom schreef ik de longarts aan om zijn afspraak van feb te vervroegen.Het is gelukt. naar de longarts .a.s maandag /longfunktie.heb nu uw hulp : mag ik hem extra ketotifen of niet omdatbijbijsluiter staat het mag verdubbeld zijn . Bijvoorbat dank
P.s excuses voor ingewikkeld brief gebrek aan volgorde .ik heb zelf veel slaap te kort en neem mijn medecijnen van hoogbloeddruk niet. Ik richt op mijn zoon door te veel zoeken.

Login of registreer om te reageren
27-01-2017 om 23:34 uur

Waarschijnlijk krijg je geen reactie voor maandag, dus ik zou het dan aan de longarts vragen. Succes en beterschap... sneu!

Login of registreer om te reageren
28-01-2017 om 00:25 uur

@Stephanie
Hartelijk dank voor je antwoord en meeleven.
gten

Login of registreer om te reageren
27-01-2017 om 20:35 uur

Geachte Dokter,
Mijn zoon is sinds 7 weken ziek ( hoesaanvalen, bloedonderzoek- ige totaal hoog en pffeifer sinds Oktober 16. Hoest 14/16uur per dag .pufjes salbumatol 100 2×8 keer per dag max en flexotide 125 2× 2 per dag max.prednesolon stootkuur voor 5 dagen .klaar vorig zaterdag. Ging daarna iets beter.nu weer hoesten .pufjes helpen niet.Ketottifen siroop wel .toen 5ml 2× helpt nu niet .soms geeft ik extra volgens buisluiter.aub u advies .hij is 12 en half en niet naar school sinds 5 dec 12. omdat hoest heel nach en slaapt in de ochtend. Heb met veel knokken verwijzing naar longarts .a.s maandag /longfunktie.heb u hulp mag ik extra ketotifen of niet. Bijvoorbat dank

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 10:43 uur

Beste AmineA,

Zoals Stefanie al aangeeft is het voor de longartsen op dit forum niet mogelijk om op zo’n korte termijn te antwoorden. Zij krijgen de vragen alleen op werkdagen toegezonden en beantwoorden de vragen op vrijwillige basis. Acute vragen kun je dus beter niet hier stellen. Fijn dat je de afspraak met de longarts hebt kunnen vervroegen naar vandaag, dan kun je gelijk antwoord krijgen op al je vragen. Succes vandaag en beterschap met je zoon.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 19:05 uur

dank jullie allemaal.Ik heb mijn vraag gesteld omdat ik nieuwe hier ben en had geen ervaringen hoe en wat.Nu duidelijk is.
Wij waren geweest voor longfunktie ."De verbazing" was goed en geen allergie bij bloed prikken .long Foto ook goed.Maar altijd hoog ige totaal van 850 naar 1300 .eiwit .lever.nier funktie goed.Maar blijft hoesten dag en nacht tot 6 uur in de ochtend.En prednisolon stoutkuur 40 mg par dag heeft niet geholpen.pufjes.codeine.ketotifen niks helpt daarom heeft de Longarts besloten om hem te laten opnemen voor een paar dagen voor veder onderzoek (kno .fysio et cetera )
Ik ga met jullie de uitkomst delen ter info .Het zou nutig zijn denk ik.
veel succes iedereen.
groeten
Amine A.

Login of registreer om te reageren