Hoge hartslag en benauwd

28-01-2017 om 07:47 uur

Al voor mijn diagnose astma had ik zodra ik ziek/verkouden werd al een hoge hartslag in rust. Tussen de 125 en 140. De cardioloog zegt dat mijn hart in orde is. Longarts heeft me spiriva handihaler en Alvesco 160 (1xd nu door verkoudheid 2 pufs daags ) gegeven omdat deze er niet om bekend staan de hartslag te verhogen.

Nu ben ik flink verkouden, en door de verstopte neus ook extra benauwd.
En weer een hoge hartslag. Pas volgende week maandag afspraak met longverpleegkundige om astma plan te maken. Moet ik nu actie ondernemen door een ha te bellen (maandag dan) of kan ik het gewoon afwachten. Ik heb wel salbutamol, maar behalve mijn hartslag omhoog jagen doet het weinig.

Login of registreer om te reageren
28-01-2017 om 08:53 uur

Je kan een neusspray halen en kijken of dat verlichting geeft.

Login of registreer om te reageren
28-01-2017 om 09:26 uur

Bedankt voor de tip. Sinds maandag aan de zoutoplossing en xylo neusspray. Vermoed dat m'n bijholten ontstoken zijn. En stomen kan ik niet tegen. Temp schommelt rond de 38.

Login of registreer om te reageren
28-01-2017 om 14:54 uur

Je kan proberen te spoelen met zout water. Met een rhinohorn of een kopje oid.

Login of registreer om te reageren
31-01-2017 om 08:22 uur

Hallo suusenpoea,

Wij kunnen je niet garanderen dat je vraag op korte termijn wordt beantwoord door een longarts. Acute vragen kun je dus beter niet hier stellen. Als je je zorgen maakt is ons advies om contact op te nemen met je huisarts . Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren