CBD Olie ·

05-02-2017 om 20:47 uur

hallo mijn vraag is heeft er iemand ervaring met CBD Olie ·druppels

Login of registreer om te reageren
06-02-2017 om 05:33 uur

Ben benieuwd naar het antwoord zijn diverse mensen die me op dit product wel eens gewezen hebben.

Login of registreer om te reageren
06-02-2017 om 09:30 uur

Beste ria55,

Ik hoop dat je reacties krijgt van gebruikers. Wij krijgen aan de Advieslijn wel vaker deze vraag. Wij zien CBD olie als een alternatieve behandeling naast de reguliere behandeling van een longziekte. Vanuit de wetenschap is er voor zover bij ons bekend geen onderzoek gedaan naar het effect van het gebruik van CBD olie op de klachten bij longziekten.

Toch horen wij aan de Advieslijn soms positieve verhalen van patiënten, in die zin dat ze zich meer ontspannen voelen. Dit is gunstig voor de ademhaling. Je zou het er eens met je arts over kunnen hebben hoe deze tegenover het gebruik van CBD olie staat. Patiënten reageren heel persoonlijk op allerlei vormen van alternatieve hulp.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
28-02-2017 om 03:17 uur

Ik heb geen ervaring met cbd olie, wel met thc olie, ik vind dat het me helpt, ben nu al als copd patient met astma en chronische bronchitis twee winters doorgekomen zonder griep prik en zonder griep. Ik denk er ook over om het binnenkort uit te gaan proberen in mij vaper ipv het oraal toe te blijven dienen. Ik ben namelijk
eindelijk van de peuken af geraakt sinds ik vape, zoooooo ontzettend blij mee. Ik had eerder ruim vier jaar geleden een stop poging gedaan, maar ik smokkelde en snakte naar sigaretten en ben daarna stug door blijven roken. Ben daar nu eindelijk vanaf en ik krijg weer lucht!

Login of registreer om te reageren
28-02-2017 om 08:31 uur

Mooi @Bayla dat je van de "a-tjes" af bent.
Het doet er niet tot welk hulpmiddel je gebruikt zolang het maar werkt. Dampen is, zeker voor mensen die al diverse vergeefse stoppogingen hebben ondernomen, de meest effectieve en succesvolle manier.
Omdat dampen zo in het verdomhoekje zit en ik dit nu lees, denk ik: Mooi! Weer een damper erbij.

Ik heb ook COPD en daardoor chronische pijn en vermoeidheid. Tegelijkertijd slaap ik slecht.
Ik denk er dus ook aan om iets CDB-achtigs te gaan dampen. Helaas, als "gevorderde" damper gebruik ik nogal wat liquid per dag en de CBD-liquid is stervens duur.
Voor dampbare CBD- vloestof is op het dampforum wel eea. te vinden
www.dampforum.nu

Login of registreer om te reageren
28-02-2017 om 09:33 uur

Oke toch, omdat ik gewoon nieuwsgierig ben ( Het woordje helaas sprong er zo uit ) ... balling ik ben nieuwsgierig naar hoeveel liquid je per dag gebruikt. Geen probleem als je niet wilt antwoorden overigens hoor..

Login of registreer om te reageren
28-02-2017 om 16:37 uur

@Stefanie.
Nieuwsgierigheid is een goede eigenschap, hoor.
En als je erom vraagt dan krijg je er uitgebreid uitleg gratis bij.
Ik gebruik +/- 10 ml per dag op 7 mg/ml nicotine.
Ik maak m'n coils zelf en gebruik die in een zg. RTA (Rebuildeble Tank Atomizer). Dat zijn nogal dorstige apparaatjes.
Als ik een Clearomizer met kant en klare fabriekscoils gebruik is de consumptie aanzienlijk minder (+/- 40%).
Ook meng ik mijn liquids zelf wat ongeveer 90% scheelt in de kosten vergeleken met wat stenen winkels ervoor vragen.

Het "helaas" sloeg dus op de kosten die voor mij +/- E 0,35 per 10ml is maar voor CBD-vloeistof wordt vlot E 10,- gerekend.

Login of registreer om te reageren
28-02-2017 om 16:46 uur

Gratis nog wel ;;) Dat verschil is groot inderdaad, € 70,- per week moet je niet willen... Hoe meng je dat zelf? Pure nicotine wordt niet verkocht toch?

Login of registreer om te reageren
01-03-2017 om 10:49 uur

@Stefanie
Tot voor kort (2008) en in het kader van de voorgenomen invoering van accijnzen op dampvloeistof, was pure nicotine redelijk makkelijk te verkrijgen. Het werd oa. gebruikt als insectenbestrijdingsmiddel in de agrarische sector. Daar was men niet zo blij met het verbod.
Het is overigens niet aan te raden om te werken met pure nicotine (1000mg/ml). De hoogste percentages die ik ben tegengekomen zijn allemaal tussen de 48mg en 100mg. Verdund dus.
De dreigende invoering van accijnzen heeft echter onder dampers een ware hamstermania veroorzaakt maar ook buiten Europa is dampvloeistof met hoge concentratie volop verkrijgbaar. Meestal komt het gewoon door de douane. Ik heb voor minstens 10 jaar nicoconcentraat in de vriezer liggen en koop nog regelmatig bij.

Wat je nodig hebt om zelf dampvoeistof te maken (DIY) is:
1. Geconcentreerde nicotinevloeistof.
2. Propyleenglycol PG
3. Vegetarische Glycerine VG
4. Aromatische Smaakstoffen AS
5. Maatbekertjes of laboratorium buisjes.
6. Handschoenen en veiligheidsbril.(alleen bij zeer hoge nicotineconcentraat (< 100mg/ml)
7. Regelmatig goed schudden en minimaal 2 weken laten rijpen (steepen)
8. Koel en donker bewaren.

PS. Alle ingrediënten zijn Pharma Grade (de hoogste graad van zuiverheid).

Login of registreer om te reageren
01-03-2017 om 10:59 uur

Haha oke. Ik had geen interesse in een ( gratis :)) ) cursus liquid maken maar wel grappig om te lezen, en dan voor 10 jaar? haha.... niet verslaafd maar wel lekker voorraadje :))

Login of registreer om te reageren