Welke luchtreiniger

11-02-2017 om 17:51 uur

Dag Allemaal,

Ik ben van plan een luchtreiniger aan te schaffen omdat ik naast de snelweg woon en de fijnstof in huis vrij hoog is.

Nu is mijn oog gevallen op twee verschillende varianten namelijk de

Philips AC3256/10

of

Dyson Pure coollink met geïntegreerde luchtreiniger

Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben hiermee en welke jullie aan zouden raden. Zover ik weet heb ik geen last van allergieën

Login of registreer om te reageren
11-03-2017 om 05:17 uur

Ik weet er redelijk veel van en ik wil zelf een luchtreiniger bouwen voor mijn huis omdat de reinigers uit de winkel zwaar onvoldoende zijn in mijn geval.
Voor een goed advies moet ik meer van de plek in je huis waar je het apparaat wilt plaatsen weten.
Of je last van allergieën hebt weet je pas zeker na een uitgebreide plaktest.

Login of registreer om te reageren
11-03-2017 om 07:13 uur

@ inflatable Misschien kan je er op het forum eens wat meer over vertellen zodat het vast ligt en iedereen er wat aan heeft. Het is voor vele longpatiënten namelijk best interessant waar je mee bezig bent.

Zelf had ik eerst een installatie van Itho en daarna van Stork voor centraal afzuiging heb die ook aangepast met filters maar ondanks dat geen geweldig succes.

Login of registreer om te reageren
05-04-2017 om 12:55 uur

Ik heb zelf de Philips AC4012 en op zich bevalt het wel. Die staat in mijn slaapkamer en zo heb ik daar altijd wel goede lucht. Sinds ik die heb gaat het wel wat beter met mijn longen. Al kan je natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen dat het daar door komt. ;)

Zelf overweeg ik voor in de woonkamer nog de Philips AC2882/10 aan te schaffen. Via Optimel Eurosparen heb je daar €100 korting en dan is € 199,99 wel een leuke prijs. Al zit er dan helaas geen tijdschakelaar op.

Hoeveel baad iemand heeft bij zo'n apparaat verschilt natuurlijk per persoon en waarschijnlijk ook per ruimte. Een ruimte waar snel veel stof is en niet goed wordt schoon gemaakt dan kom er niet met een luchtreiniger alleen..

Login of registreer om te reageren