Ernstig allergisch astma

16-02-2017 om 14:23 uur

Hallo,

Ik heb zelf ernstig allergisch astma, al heel lang niet onder controle te krijgen.
Vaak longontstekingen , infecties en vele andere klachten.
Levensbepalend.
Wie heeft hier ook mee te maken, en wilt hier ook wat over schrijven, delen?

Login of registreer om te reageren
31-07-2017 om 11:32 uur

Je bericht is al wat ouder, maar toch besluit ik te reageren.
In december 2016 is er bij mij Astma geconstateerd. Nu blijkt het toch moeilijker onder controle te zijn als gedacht. Loop tegen een heleboel dingen aan. Wordt gelukkig eel serieus genomen. Maar levensbepalend is het zeker.

Login of registreer om te reageren
07-08-2017 om 17:54 uur

Ik heb dezelfde variant als jou zo te lezen R83. Ook vaak ontstekingen, infecties en veel klachten ernaast. Hebben ze bij jou al eens onderzocht welke prikkels het uitlokken? Ik loop ook tegen veel dingen aan. Bijvoorbeeld dat ik niet meer kan werken sinds 3 jaar.

Login of registreer om te reageren
27-10-2017 om 17:17 uur

Hallo, ik heb al jaren een ernstig allergische astma en abpa. Allergisch voor veel dingen maar het meest voor de aspergillis schimmel, die voor komt in o.a. agf afval en rottend blad. Moet mijn werkzaamheden verdelen. Heb Foster, Spiriva, Singulair en Xolair injecties. Weet jij hoe hoog het Ige-gehalte is in het bloed? Sta je onder goede controle bij de longarts? Beterschap.

Login of registreer om te reageren
03-11-2017 om 23:53 uur
Reactie op Maus

Hallo, ik heb al jaren een ernstig allergische astma en abpa. Allergisch voor veel dingen maar het meest voor de aspergillis schimmel, die voor komt in o.a. agf afval en rottend blad. Moet mijn werkzaamheden verdelen. Heb Foster, Spiriva, Singulair en Xolair injecties. Weet jij hoe hoog het Ige-gehalte is in het bloed? Sta je onder goede controle bij de longarts? Beterschap.

Hoi, heb ook ernstige allergische astma al jaren en sinds kort abpa diagnose... Ige-gehalte in bloed boven 5000! Start volgende week met Xolair... wat is jou ervaring daarmee? Gr

Login of registreer om te reageren
01-02-2018 om 13:52 uur

Ik ben voor het 7e jaar met Xolair bezig. Elke 2weken 4 injecties (3x15ccen 1 van 7,5cc). De astma is stabilirer maar wat ik hoopte: minder puffer, pillen en geen onderhoudskuur, is niet gebeurd. Overweeg wel eens om te stoppen om te kijken wat het effect is. Dit in overleg met de longarts.

Login of registreer om te reageren
05-02-2018 om 18:30 uur

ik heb ook ernstig allergische astma....
Veel klachten de xolair deed z'n werk in het begin goed. Later niet meer gebruik nu om de 2 weken 4 injecties van 150.

Heb eind vorig jaar bronchiale thermoplastiek gehad. Ik moet zeggen ik voel me nu super. Terwijl dit een hele slechte tijd is ivm aspergilles...

Heel veel sterkte

Groetjes leonie

Login of registreer om te reageren