Pijnlijke plek ter hoogte van schouderblad (geen spierpijn)

18-02-2017 om 11:29 uur

Ik ben 50 jaar. Heb een maand geleden griep gehad (luchtwegen). Al een paar weken heb ik nu last van een zeurende pijn ter hoogte van mijn schouderblad. Het is geen spierpijn want ik kan alles soepel bewegen. Mijn bloed is onderzocht op een eventuele ontsteking, bleek niets aan de hand te zijn. De pijn blijft echter en neemt niet af en blijft op dezelfde plek. Ook heb ik af en toe last van kriebelhoest. Mijn vraag: Moet ik terug naar de huisarts om dit verder te laten onderzoeken?

Login of registreer om te reageren
19-02-2017 om 14:29 uur

hallo nou ik heb exact t zelfde kijk ik kan alleen uit eigen ervaring spreken,,, dus ik kan niet zeggen wel of niet naar de arts,, ik ben wel gegaan omdat de pijn na verloop naar mijn nek ging,, bleek dat het stress was,, geloofde ik niet bla bla bloed prikken l test niets,, elke dag gaan smeren fysio en weer weg... na 3 a 4 maanden weer,,, na een lichte ontsteking,, de arts heeft mij laten zien hoeveel spieren en aanhechtingen er allemaal zitten,, en wat je allemaal aanspant met hoesten,, .. ben daar wel in gerustgesteld , maar ben t met je eens een rot gevoel,, je geeft het al aan griep gehad dus,,, 1 en 1 is 2 ... die druk tijdens hoesten is ernorm . ook voor de spierenen alles eromheen hoop dat ik een BEETJE heb kunnen helpen met die antwoord gr saskia

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 10:19 uur

Hallo amphorafonia,

Graag sluit ik aan bij het antwoord van Saskia. Ook bij soepel bewegen kan hoesten spierpijn veroorzaken door het aanspannen van bepaalde spieren. Dit kan een oorzaak zijn van de zeurende pijn in de omgeving van het schouderblad. Het kan ook een restklacht van de ontsteking zijn die er zat en duurt het herstel nog wat langer dan u wellicht gehoopt had. Vaak reageren de luchtwegen nog een periode extra gevoelig op prikkels waardoor u pijn voelt. Je zou het even kunnen aanzien en als de pijn niet minder wordt dan opnieuw naar de huisarts.

Met vriendelijke
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 10:36 uur

Bedankt voor jullie antwoord. Ik ben in ieder geval weer een heel stuk wijzer. Top!

Login of registreer om te reageren