koophuis waarin gerookt is

20-02-2017 om 10:40 uur

ben op zoek naar een koophuis maar heb astma/bronchitus en ben zeer gevoelig voor sigarettenrook nu is het zo dat in het huis jarenlang stevig is gerookt en wil wel de muren eerst laten schoonschuren en behandelen voor nicotine aanslag plus opnieuw laten strak zetten en er ligt een geedeltelijke houtenvloer in die er ook uitgaat maar boven is het een houtenvloer geen beton en die blijft komt wel een nieuwe vloer bovenop en ik heb gelezen dat als je een bedrijf laat komen met een ozonapparaat dat het dan geheel weggaat want ik kan van het minste aanwezige luchtje erg ziek worden

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 11:43 uur

Ik woon zelf in een heel oud huis en weet uit ervaring dat stoffen en luchtjes moeilijk of niet uit hout definitief te verwijderen zijn.
Als het hout goed schoongemaakt wordt (volgens mij kan dit ook heel goed met een stoomapparaat) en er komen daar een ondervloer + nieuw laminaat o.i.d. op, is de kans op klachten vrijwel nihil.
Het huis zal dus volledig gestript moeten worden, alle behang, stoffering en vloerbekleding eruit, want rook zal erin blijven zitten.
(Mijn moeder had rookschade vanwege brand bij haar naaste buren, het huis werd volledig gereinigd door een professionele schoonmaakploeg, maar alle serviesgoed e.d. moest schoongewassen worden en alles wat in koelkast/vriezer/voorraadkast stond, moest vernietigd worden, wegens mogelijke toxiciteit. Zoveel impact heeft rook dus)

Login of registreer om te reageren
20-02-2017 om 11:58 uur
Reactie op ouwehandsdiertuin3

ben op zoek naar een koophuis maar heb astma/bronchitus en ben zeer gevoelig voor sigarettenrook nu is het zo dat in het huis jarenlang stevig is gerookt en wil wel de muren eerst laten schoonschuren en behandelen voor nicotine aanslag plus opnieuw laten strak zetten en er ligt een geedeltelijke houtenvloer in die er ook uitgaat maar boven is het een houtenvloer geen beton en die blijft komt wel een nieuwe vloer bovenop en ik heb gelezen dat als je een bedrijf laat komen met een ozonapparaat dat het dan geheel weggaat want ik kan van het minste aanwezige luchtje erg ziek worden

1. Ik heb zelden zo'n lange zin gelezen.
2. Ik hoop dat je bij de aankoop van het huis een flinke korting hebt bedongen.

Login of registreer om te reageren
21-02-2017 om 11:18 uur

Beste,

Thirza heeft je veel goede informatie gegeven. Het komt er dus op neer dat er heel goed schoongemaakt moet worden en vloeren vervangen moeten worden. Zo’n ozonapparaat is mooi, maar het is goed om te weten dat ozon ook een stof is waar mensen gevoelig voor kunnen zijn.
Belangrijk: Vergeet vooral niet om goed te ventileren.
Veel succes in een nieuw huis.

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren