Ernstig allergisch astma

21-02-2017 om 10:57 uur

Hallo,
Ik heb zelf ernstig allergisch astma, al heel lang niet onder controle te krijgen.
Vaak longontstekingen, infecties en vele andere klachten.
Levensbepalend.
Wie heeft hier ook mee te maken, en wilt hier ook wat over schrijven, delen?

Login of registreer om te reageren
21-02-2017 om 17:39 uur

Veel mensen op dit forum hebben een longziekte in helaas ernstige vorm. lees maar eens een poosje mee, dan zal je vast veel herkennen

Login of registreer om te reageren
21-02-2017 om 20:44 uur

Hoi emsepems,

Dat heb ik inmiddels al ervaren, maar dat wist ik ook wel.
Maar ook al zijn er meerdere mensen op dit forum die een ernstige vorm van een longziekte hebben, er is toch nog veel verschil in welk type je hebt, en hoe je dus alles ervaart, zelfs al valt het allemaal bijvoorbeeld zoals in mijn geval onder de longziekte astma, ook daar zitten nog veel verschillen in. Dus daarom heb ik ook in de titel ernstig allergisch astma gezet.

Login of registreer om te reageren
22-02-2017 om 08:10 uur

Ook ik heb ernstig allergisch astma, en ook bij mij is het levensbepalend.
werk bv maar voor de helft en mijn werk is lager dan ik zou kunnen zodat als ik niet fit ben dit ook goed kan volhouden. op bezoek bij mensen gaat niet zomaar, ze mogen immers geen huisdieren hebben of open haard aan.....

Is dit wat je vraag is? wat je bedoelt?
Regelmatig schrijf ik hier wat over, en ook andere mensen op dit forum.

Login of registreer om te reageren
22-02-2017 om 09:01 uur

Ervaringen van anderen op dit gebied vind ik 'prettig' om te lezen idd.
Mensen om je heen willen je vaak wel begrijpen, maar kunnen dat vaak niet, omdat zij het niet hebben, hoe graag ze hun best ook doen.
Ik ken ook verder niemand om me heen die het heeft, of iets dergelijks wat in de buurt komt, wat het wel soms erg moeilijk maakt.

Maar ik denk ook dat ik iets zoek wat heel moeilijk te vinden is.
Want ik vind het heel naar voor je wat je bovenstaande schrijft.
Maar ook dat ervaar ik helaas heel anders.
Ik ben bijvoorbeeld volledig afgekeurd, omdat ik meerdere dagen in de week echt bedziek ben, en er eigenlijk geen dag is wanneer ik mij 'fit' voel.

Maar goed,
sommige ervaringen kan ik igg wel uitwisselen en lezen ;)
En misschien begrijp jij mij nu ook.

Login of registreer om te reageren
22-02-2017 om 09:13 uur

hallo, ik begrijp nu goed wat je bedoelt. bedankt voor je reactie

Login of registreer om te reageren
23-02-2017 om 09:36 uur

Heb ACOS waarbij het astma gedeelte (ernstige) moeilijk instelbare / niet instelbare allergische astma is. Hoe we berichten en de ziekte van anderen ervaren is bij iedereen weer anders, net zoals elk ziekte beeld en de mate het belemmerend is in iemands leven voor iedereen verschillend is.

Ten tweede elke letter, elk bericht hier wordt door een mens achter het beeldscherm getypt maar echt zien doen we elkaar niet. We zien niet hoe de ander op dat moment achter het scherm zit, welke emoties en ervaringen die de ander heeft. Denk dat het inleven en ervaren hoe de ander iets ervaart een heel lastig aspect is ook voor lotgenoten. Het elkaar enigszins begrijpen is wel mogelijk maar dan nog vaak erg lastig.

In het dagelijkse leven laten we vaak niet het achterste van onze tong zien, vertellen we niet altijd alles aan de "ander". Voelen we ons soms onbegrepen en denken laat maar zitten. Denk dat het voor het plaatsen van berichten in de virtuele wereld niet veel anders is, ondanks dat alles wat we plaatsen of typen een onderdeel is van ons en de ander zijn / haar leven. Iemand in dit geval een lotgenoot deelt wat die wil delen en zit in algemeen niet te wachten dat ik daar een waarde oordeel over heb. Natuurlijk zou het lotgenoten longforum een plaats van openheid moeten en kunnen zijn maar ik realiseer me dat dit niet altijd zo is.

Natuurlijk hebben we in het echte leven nooit de bedoeling iemand te kwetsen maar in de virtuele wereld plaatsen en typen berichten en weten we niet hoe de lezer er bij zit. We weten niet hoe een bericht binnen, komt we zijn er niet bij. Het is daardoor soms mogelijk dat een lezer daardoor gekwetst wordt helaas realiseert niet iedereen in de virtuele wereld dat. Al zijn er mensen in de virtuele wereld ook mensen die er op uit zijn bewust mensen te kwetsen dat sluit ik even gemakshalve op dit forum uit. Dit zijn allemaal aspecten die ik mezelf in de virtuele wereld vaak voor ogen hou.

Login of registreer om te reageren