Blogs, interviews en dagboeken

25-02-2017 om 18:26 uur

Hoe zit het daarmee? Er is nog maar één iemand (Heidi) regelmatig aan het schrijven. Verder zijn er schrijvers die al een jaar niets van zich hebben laten horen.

Login of registreer om te reageren
25-02-2017 om 22:35 uur

Ben even gaan kijken, valt helemaal niet op dat daar geschreven wordt omdat er niks vermeld staat zoals naam datum tijd bij de kolom waar dat normaal wel staat, je moet het maar weten.

Login of registreer om te reageren
25-02-2017 om 22:44 uur

Behalve door Heidi wordt er niet geschreven. Sommige bloggers al bijna twee jaar niet. Dan mag het toch wel eens gearchiveerd en eventueel een nieuw iemand?

Login of registreer om te reageren
02-03-2017 om 20:33 uur

Ik zou graag nog een reactie vanuit het beheer zien.

Login of registreer om te reageren
03-03-2017 om 10:09 uur

Het klopt dat het blogs/dagboeken subforum niet zo actief is op dit moment. Het is best lastig om nieuwe schrijvers te vinden en we zien dat de nieuwe schrijvers uit de afgelopen paar jaar niet heel lang actief blijven. We denken dat een reden hiervoor is dat er vaak weinig op de blogs wordt gereageerd door andere forumleden. De eerste paar blogs van een nieuwe schrijver leveren vaak reacties op en daarna wordt het minder. We denken dus dat het zou helpen als er meer op de blogs gereageerd wordt.
We hebben op dit moment geen nieuwe schrijvers voor het dagboeken/blogs subforum. Ik hoop dat die er in de nabije toekomst wel weer komen.

Reactie op Stefanie
Ben even gaan kijken, valt helemaal niet op dat daar geschreven wordt omdat er niks vermeld staat zoals naam datum tijd bij de kolom waar dat normaal wel staat, je moet het maar weten.

We gaan kijken of het mogelijk is om dit duidelijker te maken. Als er een nieuwe blog is geplaatst is dit wel altijd zichtbaar in het Topics overzicht met de laatste nieuwe berichten en topics.

Login of registreer om te reageren
03-03-2017 om 13:20 uur

Maar misschien kunnen die oude dan gearchiveerd worden? Dit nodigt ook niet uit.

Login of registreer om te reageren
04-03-2017 om 19:57 uur

Naar mijn idee is het forum over zijn geheel teruggelopen sinds de conversie naar het nieuwe. Vroeger was ik ook actiever met vaste topics en vind het in algemeen minder uitnodigend. Kan ook nog steeds minder vinden ten opzichte van de vorige versie. Het forum wordt zo lijkt het steeds meer en meer een "technisch / medisch" forum te worden. Het kan allemaal aan mij liggen... als ik het enigszins in woorden probeer uit te drukken ... voel ik me minder op het forum "thuis" dan vroeger, al zegt het niet geheel wat ik bedoel en wil uitdrukken.

In algemeen wordt er op berichten en of vragen weinig gereageerd. Zelf ben ik vaak het overzicht van nieuwe berichten kwijt zoals ik dat in de vorige versie wel had.

Neem dit bericht

http://www.longforum.nl/discussion/12941137/welke-luchtreiniger#latest

Daar heeft ook niemand op gereageerd en zo zijn er echt heel heel veel berichten ... dat is niet motiverend.

Zelf ben ik niet iemand die vast zou kunnen en willen bloggen of schrijven het is met periodes dat ik op het forum een bijdrage lever, maar merk wel dat het gewoon minder wordt dat ik het forum bezoek, gebruik en/ of een bijdrage lever. Als ik zo regelmatig de online ledenlijst bekijk dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik niet de enige ben.

Login of registreer om te reageren
09-08-2017 om 13:04 uur

Ik ben het met je eens Marcus! Hoewel ik het forum er mooi uit vind zien is het gebruiksgemak enorm gedaald en dat zie je terug in de sterk gedaalde activiteit.

Het is jammer dat dit soort keuzes vaker worden gemaakt en dat er vervolgens niets mee wordt gedaan.

Vroeger (vóór 2005) had het Astmafonds een prikbord dat totaal mislukte doordat er niet gemodereerd werd. Nadat het Astmaforum een succesvol alternatief bood nam het Astmafonds dit over in 2008.
Maar blijkbaar is layout belangrijker dan kwaliteit want de veranderingen zijn nooit ongedaan gemaakt. Het is jammer dat niet wordt geluisterd naar de gebruikers/bezoekers maar dat wordt vastgehouden aan een huisstijl die niet succesvol blijkt te werken.

Overigens had met de vorige forumsoftware de huisstijl grotendeels ingebracht kunnen worden. Ik weet waar ik over spreek want ik heb jarenlang met SMF gewerkt. Sterker nog, ik heb samen met Mark (de oprichter en bedenker van dit forum die nu hier een permban heeft) dit forum opgericht.

Login of registreer om te reageren
09-08-2017 om 13:27 uur

Ik ben nog niet zolang lid van dit forum maar mis wel de mogelijkheid om iets te liken en eventueel te disliken.
Bah! Wat een vreselijke woorden. Ik bedoel natuurlijk Leuk-Niet leuk.

Login of registreer om te reageren
Moderator
09-08-2017 om 15:49 uur

Hi
Niet mee eens, er word continu gewerkt om allerlei veranderingen door te voeren nalv meldingen van de gebruikers.
Terug gaat niet meer er is hier in een team voor gekozen en gaan we dit uitbouwen tot een forum waar iedereen mee uit de voeten kan.
Dit gaat stapje voor stapje, als je ideeën hebt laat het gerust weten in september staat er weer een meeting gepland dan kunnen we het bespreken.

Login of registreer om te reageren