Is stel mezelf eerst even voor

27-02-2017 om 10:41 uur

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag voor het eerst op het forum, ik zal mezelf eerst even voorstellen.

Mijn naam is Sonja en ik ben 49 jaar. Ik ben moeder van 2 dochters, 1 zoon en een prachtige kleinzoon. Ik heb een fulltime baan maar zit momenteel al een jaar in de ziektewet en werk als ik mij goed voel niet meer dan 20 uur.

Een jaar geleden ben ik met spoed (had al COPD) opgenomen met een ernstige longontsteking en en bacterie (waarvan ze nog niet wiste welke). Ik ben in slaap gebracht en heb 2 maanden aan de beademing op IC gelegen. Tijdens mijn verblijf op IC heb ik ook nog een klaplong gehad waardoor mijn rechter long nog maar voor 2/3 werkt. Daarna ben ik de revalidatie ingegaan omdat er niks meer werkte aan mijn lichaam.

Na ongeveer 3 maanden ben ik thuis gekomen en ging het weer redelijk met mij. Tot afgelopen kerst, ik kreeg weer een COPD aanval en een longontsteking en moest weer terug het ziekenhuis in. Hier heb ik anderhalve week gelegen. Toen ik uit het ziekenhuis kwam ging het super goed met mij. Tot vorige week maandag, helaas weer een COPD aanval. In het ziekenhuis bleek dat ik kinkhoest had. Na 4 dagen IC en 1 dag longafdeling mocht ik weer naar huis. Helaas gaat het thuis niet goed met mijn saturatie, deze is steeds veel te laag waardoor ik overdag ook zuurstof moet gebruiken (s nachts had ik al).

In het ziekenhuis hebben ze gesproken over interne longrevalidatie en ik denk er nu hard over na om dit te gaan doen. Ik hoop op dit forum mensen tegen te komen die hier ervaring mee hebben.

groeten Sonja

Login of registreer om te reageren
27-02-2017 om 13:18 uur

Ik heb twee keer poliklinisch gerevalideerd en heb daarvan een topic bijgehouden onder het subforum longrevalidatiecentra. Daar kan je mijn ervaringen terug lezen.

Login of registreer om te reageren