HELP!! 2ling met astma

27-02-2017 om 20:08 uur

Ik heb een tweeling met astma. Ze zijn vanaf 6mnd al bekend met "peuter" astma. Ook vanaf die tijd gebruiken we de puffertjes. Nu zijn de boys inmiddels bijna 7 en helaas is het toch echt astma. Ze liggen reglmatig in het ziekenhuis met ontstekingen aan de luchtwegen en daarbij zuurstof te kort. We merken wel dat de jongens sterker worden en sneller opknappen. Maar t blijft een zorg. De jongens hebben het zwaar op school. Ze missen veel en zijn vaak te moe. Wie herkend dit? Wie heeft er tips?

Login of registreer om te reageren
27-02-2017 om 20:52 uur

Jeetje wat heftig en dan nog dubbelop ook. Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn zoon is inmiddels bijna 8 en heeft ook een pittige vorm van astma. Hij heeft pas 1x om die reden in het ziekenhuis gelegen maar het aantal x dat hij nog net aan mee naar huis mocht zijn niet meer te tellen.

Login of registreer om te reageren
06-03-2017 om 19:51 uur

Jeetje, wat pittig! Ik heb een meid van 4 en vind dat al pittig. Met haar gaat het echter wel goed op dit moment dankzij een hele fijne kinderarts die haar goed op de rit heeft gekregen met onderhoudsmedicatie. Als de jongens zo vaak ziek zijn en zelfs in het ziekenhuis belanden, is daar wellicht nog winst te behalen.
Astma is heel ingrijpend voor kinderen heb ik gemerkt en voor jongens misschien nog wel meer. Ik denk vooral dat jij je gevoel moet volgen en ze af en toe misschien tegen hun zin wat moet afremmen zodat ze hun energie wellicht beter kunnen verdelen. Dat kan ik tegelijkertijd moeilijk beoordelen want ik weet niet hoe actief ze normaal gesproken zijn. Heel veel sterkte hoe dan ook!

Login of registreer om te reageren