het uwv en werk

22-09-2011 om 21:24 uur

Ik heb pas geleden een gesprek gehad met een aardbeiddeskundige van het uwv.
die zij dat ik het werk wat ik toen deed voordat ik vorig jaar opgenomen werd niet meer kan doen dus
voor zoveel procent ben afgekeurd.

nu kom ik in een re-intregratieproject waar ze maar gelijk willen dat ik fulltime aan de bak ga mits aangepast werk terwijl ik me eigen huishouden nauwelijks kan doen achter elkaar of douchen en aankleden. bij lichte inspanning krijg ik het al benauwd en wordt ik kortademig.

Nu kwamen ze met voorstellen zoals kantoor werk enz..
ik zij toen van het moet ten eerste stof vrij zijn en absoluut geen vloerbedekking liggen.
hun zijden dan blijft er weinig werk over.

moest dit even kwijt
wat moet ik hier nou mee.(snap er even niks meer van)

Login of registreer om te reageren
22-09-2011 om 21:48 uur

hey wendy,

Jeetje wat moeilijk, dat je gesprek zo slecht is verlopen. re-integratie moet inderdaad stap voor stap, niet in 1x 100%. Kantoor stofvrij?, op veel kantoren ligt vloerbedekking. En er is ook vaak airco zomers; of een soort luchtververser. Ik weet niet of je daar tegen kan.

ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen, in ieder geval veel sterkte.

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
22-09-2011 om 21:59 uur
Reactie op bioloogje

hey wendy,

Jeetje wat moeilijk, dat je gesprek zo slecht is verlopen. re-integratie moet inderdaad stap voor stap, niet in 1x 100%. Kantoor stofvrij?, op veel kantoren ligt vloerbedekking. En er is ook vaak airco zomers; of een soort luchtververser. Ik weet niet of je daar tegen kan.

ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen, in ieder geval veel sterkte.

groetjes bioloogje

tegen airco kan ik ook niet zo goed tegen,

Login of registreer om te reageren
23-09-2011 om 15:26 uur

;Dga terug naar school omdat de reintergratie is mislukt,  :? vaag maaer hoop zo meer kansen te krijgen op arbeidsmarkt

Login of registreer om te reageren
24-09-2011 om 12:24 uur

ik en school gaat niet zo samen, leren is niet mijn sterkste kant.

Login of registreer om te reageren
27-10-2011 om 20:04 uur

Hoi,
Ik weet niet of dit het antwoord is wat je zoekt, maar als ik het goed begrijp ben je voor een percentage afgekeurd en kun je niet wat UWV zegt dat je kunt?
Als je niet volledig afgekeurd bent en je hebt daar een beschikking van gekregen van Het UWV. Als je dan binnen 3 maanden ziek wordt voor dezelfde kwaal en dus niet beschikbaar bent voor het arbeidsproces, dan kun je nog een keer vragen of ze je opnieuw beoordelen volgens "de wet Amber".
Dan moeten ze je afkeuren.  Zoek het maar op op de site van het UWV. Je moet dan wel een arts achter je hebben staan diehet ziekteverhaal kan bevestigen. Als je bv in revalidatie moet of een zh-opname hebt is dat genoeg.

Heb je hier wat aan?

Login of registreer om te reageren
28-10-2011 om 08:45 uur

Het is aan te raden bezwaar te maken tegen de hele gang van zaken,zoek hiervoor hulp bij een vakbond of de rechtsbijstand verzekering ook kun je hulp vragen bij het juridisch loket,teken helemaal niets wat je voorgeschoteld krijgt en let op wat je zegt ook per telefoon gan NOOIT alleen naar het UWV neem IEMAND mee anders sneeuwen ze je onder ,het UWV is een grote verzekeringsmaatschappij en zijn er voor ons dat word veelal  vergeten door het UWV,niet bang zijn voor ze maar eerlijk alles vertellen .Gewoon werk van maken,sterkte!

Login of registreer om te reageren
28-10-2011 om 10:56 uur

En laat je niet verleiden door het nemen van een hoge trap, maar zeg sorry we nemen de lift.

Fijn weekend allemaal

Jippie

Login of registreer om te reageren
31-10-2011 om 19:18 uur

ben inmiddels begonnen met 3uurtjes op een dag te werken.
en dat is ruim voldoende, ik heb het namelijk na 2uurtjes al helemaal gehad.
het is inpakwerk.
het is er vrij stoffig dus loop de hele ochtend te niezen en te kuchen.
en er staat een afzuiging contineu te draaien dus daar komt stof uit niet echt bevoordelijk dus.

Login of registreer om te reageren
31-10-2011 om 21:13 uur
Reactie op wendy24

ben inmiddels begonnen met 3uurtjes op een dag te werken.
en dat is ruim voldoende, ik heb het namelijk na 2uurtjes al helemaal gehad.
het is inpakwerk.
het is er vrij stoffig dus loop de hele ochtend te niezen en te kuchen.
en er staat een afzuiging contineu te draaien dus daar komt stof uit niet echt bevoordelijk dus.

niet echt een ideale baan dus; te veel stof. Kijken ze nu bij het UWV verder voor jou? Voor een stofvrijere werkomgeving?

Login of registreer om te reageren
01-11-2011 om 06:40 uur
Reactie op wendy24

ben inmiddels begonnen met 3uurtjes op een dag te werken.
en dat is ruim voldoende, ik heb het namelijk na 2uurtjes al helemaal gehad.
het is inpakwerk.
het is er vrij stoffig dus loop de hele ochtend te niezen en te kuchen.
en er staat een afzuiging contineu te draaien dus daar komt stof uit niet echt bevoordelijk dus.

Hoi Wendy,

Als ik je verhaal goed begrepen heb is dit werk dat je via het re-integratie traject hebt gekregen. Duidelijk is wel dat dit werk niet iets voor je is, heel vervelend allemaal voor je. Je kan hier volgens mij mee stoppen als dit werk niet gaat. Ook kan je bij het uwv - via een aangetekende brief - dan kenbaar maken dat het re-integratiebureau niks begrepen heeft van je medische problematiek.

Je hebt recht om zelf je re-integratie bureau te kiezen en kan je het re-integratie traject in met een eigen re-integratiebudget vanuit het uwv dit is ongeveer 5000,- euro. Dit kan het bureau van je keuze regelen en aanvragen. Ook zou je kunnen vragen aan je longverpleegkundige of ze een integratiebureau weet, of dat ze anders een keertje mee kan.

Eigenlijk zou het astma fonds een afdeling moeten hebben die zich bezig houdt met re-integratie in het arbeidsproces of in ieder geval een samenwerkingsverband moeten hebben met enkele integratiebureaus die verstand van zake hebben. Hier ligt een schone taak voor het astma fonds naar mijn idee.

Veel sterkte en succes.

Groet,

Marcus

Login of registreer om te reageren