Hoe voel jij je vandaag #91

Dit topic is gesloten
GwennyGwenny Administrator
Hier weer verder

De vorige
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• emsepemsemsepems Gebruiker
    Net telefonisch overlegd met de kno arts, de scan zag er goed uit, dat is natuurlijk fijn! Wat verdikte neusschelpen en dat kan eventueel operatief verwijd worden.
    De exacerbatie van 3 weken geleden lijkt de kno arts niet te komen van de bijholtes (al dacht de huisarts van wel.... :? ).
    Over 6-8 weken een poliklinische afspraak over hoe het gaat en hoe nu verder.....

(tja..... ik had het idee dat hij alleen de scan voor zich had en niet mijn dossier. zijn verhaal was anders dan t verhaal van mijn 'eigen' kno arts, die zich wel ingelezen had. Bij de poli wil ik mijn 'eigen' kno arts weer hoor :Y )
  • kees01kees01 Gebruiker
    @Wendy24

Doe je ogen dicht en maak die wens welke je graag wilt maken.....  ^O^ 

Mtvrgrt kees01
  • WaterlelieWaterlelie Gebruiker
    Als ik voor iedere keer dat ik vandaag geniesd heb een euro zou krijgen, zou ik ondertussen al een mooi bedragje hebben. Ik gok erop dat het een keer of 20 is geweest, tijdens één uur heb ik alleen al 5-10x geniesd :X :+

Al met al weet mijn verkoudheid niet wat 'ie wil: blijven en doorzetten of vertrekken. Al hoop ik natuurlijk dat 'ie snel z'n biezen pakt :W

Maar goed, we zien wel :Y

Beterschap aan alle zieken!
  • liselore1979 Gebruiker
    Hallo allemaal,

Hier niet veel beter. Blijf chronisch verkouden. Net als ik denk 'eindelijk....het gaat iets beter' stort ik de dag erna weer in. Vandaag heel erg benauwd en hoofdpijn. De longarts heeft me verwezen naar een KNO arts en daar mag ik vrijdag heen. Ben benieuwd. Verder over 3 weken eindelijk een week naar HH.
    Ik probeer deze weken 'uit te zitten' zonder prednison en antibiotica, ben nog herstellende van de laatste kuur.

Tja, en werk. Ik ben nu ook een dik jaar in de ziektewet. Ik had juist net weer mijn uren opgebouwd tot 28 en hup in maart weer een longontsteking. Ik probeer nu vanuit huis 2 uurtjes te werken en moet 22 mei weer terug komen bij de arbo-arts. Ben dus de laatste tijd meer niet op het werk dan wel. Dat is zo frustrerend en daar kun je zo over blijven piekeren :-(

Het weer helpt ook niet hoor. Of hebben jullie daar geen last van? Ik merk dat de temperatuurwisselingen en vocht echt killing is voor me.

Heel veel sterkte allemaal!

Groetjes,
    Lise
  • HJHJ Gebruiker
    Neusspray en zoutoplossing doen hun werk eindelijk is mijn neus een stuk rustiger. Van het weekend wel ineens weer een erg traanoog dus ws. toch een reactie ergens op :?. Had gelukkig wel flesje oogdruppels in voorraad(omdat ik eerder wat meer last had van kriebelogen wat toen vanzelf overging) na 2x een druppel in het oog is het op wat korstjes en soms een lichte kriebel na weer rustig.
    Ben momenteel wel vermoeider als anders.
    Mede door het vocht en het koude weer hoest ik meer maar verder gaat het goed.

Iedereen in de lappenmand heel veel beterschap gewenst.
  • Evi_Evi_ Gebruiker
    @ Em: Jammer, nu niet helemaal duidelijkheid zo te horen, ene KNO-arts denkt zus, ander zo, HA weer zo. Fijn dat je over een week of zes terug kan en ook echt langs kan komen, ik hoop dat je dan wat meer duidelijkheid krijgt!

Mijn longen zijn inmiddels een stuk rustiger, nog beetje kriebelig af en toe en het voelt wat zeer in me keel/luchtpijp. Ik weet niet wat 't is geweest maar 't voelt allemaal weer een stuk beter. :Y
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    Nou, mijn zesde dag van de vakantie. Nog een paar dagen en ik ga weer voluit aan de slag. Ik zie er wat tegenop, want ik heb het vermoeden dat ik niet met die energie weer ga beginnen als ik voroafgaand gehoopt heb. Ik blijf belachelijk vermoeid en heb de lvk per mail om raad gevraagd, want raak een beetje moedeloos zo. Had ik begin dit jaar nog fantasieën om in deze week naar Rusland of Zweden te gaan, nu zit ik thuis en is een bezoekje aan het museum mij al te veel gevraagd. Ik ben kapot en was ik nog niet zo lang geleden nog een fitte vrouw vol energie, nu lijkt daar niks meer van over.  ;(
    De lvk gaat het e.e.a. in haar verpleegkundig groepje gooien; zij vroeg mij hiervoor om toestemming en dat heb ik zeker gegeven. Wat mij betreft mogen er zeker meerdere mensen hun licht hierop laten schijnen.
    Momenteel is het privé ook niet echt rustig, want ben met Pasen geconfronteerd met een zelfmoord in mijn omgeving en dat hakt er wel even behoorlijk in.
    M.a.w. mijn vakantie is ipv rustgevend erg pittig en ik zie er tegenop om maandag weer aan het werk te gaan. Hopelijk lukt het tóch om nog iets energie te pakken.
    op 12-04-2012:
    blijf belachelijk vermoeid en heb de lvk per mail om raad gevraagd, want raak een beetje moedeloos zo.

weet je wat ik als eeste zou doen als ik jou was? Stoppen met het sporten, het kost je steeds ontzettend veel energie als ik dat lees, en je kan beter je energie in herstel stoppen. wat wel wijs is om te doen is gaan wandelen, rondje fietsen, maar dit alles op rustig tempo, en niet direct een heel stuk. dus erg rustig opbouwen alles
    succes!
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    Stoppen?  ;(
  • sanshine Gebruiker
    @Miriam,

Inderdaad waar wat ems zegt, stoppen! Als je je al zo brak voelt en dan ook nog fanatiek inzet op sporten pleeg je roofbouw op je lijf en ben je steeds verder van huis. Pak voldoende rust, en beweeg zoveel mogelijk in een rustig tempo, dan zul je zien dat je je beter voelt en ook weer opbouwt in plaats van afbreekt. Sterkte!

Ikzelf voel me goed! Lang niet gepost hier, vanaf december druk met longreva bezig geweest en daar begin ik de vruchten van te plukken. Meer energie, mijn astma begint wat stabieler te worden, en bewegen gaat ook steeds beter, net als miriam was ik zo gefocused op presteren dat ik niet in de gaten had dat ik met mijn tempo mijn conditie juist om zeep hielp. Dus met heel rustig opbouwen bij de reva gaat het nu eindelijk beter. Ik volg bepaald geen topsportschema, maar het lukt me nu wel om de trainingen in mijn eigen tempo vol te houden en niet meer elke keer stikkensbenauwd te worden. Kortom, grote winst, ik ben blij  *O*. Op het psychische vlak heb ik ook heel veel geleerd: grenzen aangeven, nee zeggen, bewust je energie verdelen ook als je op het moment zelf denkt dat je het allemaal wel kunt, etc. Kan het iedereen aanraden  :)

Groetjes
    Sandra
    op 12-04-2012:
    vanaf december druk met longreva bezig geweest en daar begin ik de vruchten van te plukken. Meer energie, mijn astma begint wat stabieler te worden, en bewegen gaat ook steeds beter, net als miriam was ik zo gefocused op presteren dat ik niet in de gaten had dat ik met mijn tempo mijn conditie juist om zeep hielp. Dus met heel rustig opbouwen bij de reva gaat het nu eindelijk beter. Ik volg bepaald geen topsportschema, maar het lukt me nu wel om de trainingen in mijn eigen tempo vol te houden en niet meer elke keer stikkensbenauwd te worden. Kortom, grote winst, ik ben blij   *O*. Op het psychische vlak heb ik ook heel veel geleerd: grenzen aangeven, nee zeggen, bewust je energie verdelen ook als je op het moment zelf denkt dat je het allemaal wel kunt, etc. Kan het iedereen aanraden  :)

Groetjes
    Sandra
    super om te lezen, je mag trots zijn op jezelf, ik ben het wel :Y
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    Ik geloof dat ik dit op me in moet laten werken... :'(
  • sanshine Gebruiker
    @ Ems: Thanks  :@, word ik verlegen van hor!

@ Miriam: Is ook niet leuk, maar het betekent niet dat het nooit meer kan, alleen dat het nu verstandig is om even wat gas terug te nemen. Sterkte!!!!
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    Dank je. Ik had er even flink de pest in. Of had, nog steeds wel, bah.
    op 12-04-2012:
    Dank je. Ik had er even flink de pest in. Of had, nog steeds wel, bah.

leees voor de grap eens al je berichtjes over het sporten na...... meestal (of altijd?) is het niet leuk, kost het teveel energie, heb je er geen lol in.
    tja.... dan kan het toch niet goed zijn. En t is ook echt niet leuk

reken dat je 10 punten hebt:
    aankleden kost een punt, eten  koken kost een punt en sporten wat je doet ik 8 punten. energie emmertje totaal leeg. vul je emmertje maar eens.....  dat is moeilijk
    reken je hebt 10 punten:
    aankleden kost een punt, eten koken kost een punt, half uurtje wandelen kost 4 punten... en je hebt nog 4 punten over. je emmertje is niet volledig leeg. de volgende dag doe je precies hetzelfde maar omdat je emmertje niet zo leeg was kost het half uurtje wandelen 3 punten,  en dan heb je die dag 5 punten over! dus energie om nog even een boodschapje te doen...

zo bouw je conditie op zonder uitgeput te raken. en uiteindelijk heb je zo conditie opgebouwt waardoor je ook weer kunt sporten, natuurlijk eerst heel rustig (op halve kracht), maar t komt dan echt wel weer goed!
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    Ik snap het.....dankje.... Maar ik vind het wel moeilijk om te horen. Ik wil dit allemaal niet.  :'( Maar ja, dat heeft iedereen die iets mankeert natuurlijk.
    Hier een beetje een nare prutsdag waarop niets gaat zoals ik graag zou zien dat het zou gaan :X :P
    Afgelopen nacht al een uur (benauwd) wakker gelegen, uiteindelijk heb ik er een puf in gegooid, want ja, de wekker gaat wél gewoon op z'n normale tijd (6 uur). Onderweg van de bus naar school struikel ik over iets; gelukkig alleen mijn handen een beetje kapot en een blauwe knie :+ En zo ging het de hele dag door, soms in combinatie met klungelige opmerkingen, met als gevolg dat m'n vriendinnen slap lagen van het lachen :+

Gelukkig niet meer echt benauwd geweest, helaas lijkt de verkoudheid toch (opnieuw) door te zetten. Verder behoorlijk moe.
    Maar goed we zien wel hè :Y

• tessa1975 Gebruiker
    @sanshine, goed te horen dat de reva je zo goed gedaan heeft.

@ Miriam, de anderen hebben wel n beetje gelijk. Begrijpelijk hoor dat het niet leuk is te horen dat het beter is om even gas terug te nemen. Maar het helpt zeker. Sporten is goed, begrijp ons niet verkeerd. Maar als je conditie een flinke klap heeft gehad, wat ik toch wel uit jouw verhaal begrijp, is het niet verstandig om zo over je grenzen te gaan. Doseren is erg belangrijk. Zeker als je energie Beperkt is.
    Wij hebben er allemaal mee te sen. Geloof me ook ik vind het niet altijd leuk, maar heb wel geleerd dat als ik niet doseer en bij verslechtering geen gas terugneem, ik het echt op mijn bordje krijg hoor. Hoop dat je wat aan deduidelijke uitleg van emsepems hebt.
    Succes
    Tessa
  • kees01kees01 Gebruiker
    Het gaat vandaag best wel lekker. Geen misselijkheid voor het moment. Heerlijk.....    :Y :Y :Y

Beterschap aan alle

Mtvrgrt kees01
  • HJHJ Gebruiker
    Sinds gisteren moe erger als anders.
    Waar komt het door? Beetje rare week pasen vrij paar keer vroeg op, meer hoesten. Kortom het gaat niet echt lekker. Sporten ging vanmorgen ook niet echt wel geweest maar onderweg was er al wel de twijfel. Niveau was een stuk lager maar toch ruim een half uur bewogen. Hoop dat ik me snel weer fitter voel en het sporten volgende week weer beter gaat.

Iedereen in de lappenmand heel veel beterschap gewenst.
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    @Tessa, dankjewel. Ja, ik snap het nu wel en ik ga nu ook aanpassen. Ik kan er niet meer omheen, hoezeer ik er ook van baal.
    Het klinkt gewoon ook wel logisch en eigenlijk heb ik me gewoon steeds tegen de waarheid verzet. Ik merk dat ik het allemaal maar moeilijk kan en wil accepteren, ik weet ook nog maar kort dat ik astma heb. Nou zijn mijn beperkingen niet erg en zwaar ingrijpend, maar het doet me wel verdriet dat ik mijn passie (dat is zumba voor mij) voor nu even zal moeten laten.
    Het voelt gewoon heel vervelend dat ik mij in korte tijd zo anders voel; van gezond en fit (fitter dan ooit) naar iemand die zich een heel stuk ouder voelt dan de leeftijd. Daar kan ik maar slecht over.
    Maar goed, ik ben niet dom en ik weet dat verzetten tegen acceptatie ook energie kost, nee, zelfs vreet. Dus ik zal wel moeten...
  • ceespower Gebruiker
    @ Miriam Ik vind het een hele mooie raad van Tessa, hoe moeilijk het ook is luister na je lichaam die is en weet wat je wel en niet kan.
    Sporten is best wel goed maar als je het heel erg moeilijk vind om te stoppen doe het dan wat minder ga 1 of 2 keer per week van plaats om de dag en doe wat minder dan je normaal doe ik snap heel goed dat dit even @#$$%% is maar je lichaam heeft juist nu die rust nodig.
    neem die ook misschien is het ook verstandig om eens met je werk gever te praten en het hem uit te leggen wat en hoe misschien kan je dan iets minder gaan werken of wat meer rust er tussen nemen het is gewoon moeilijk om het even wicht te vinden van wat je nog wel kan en wat je geest zegt
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en praat er veel over dat kan hier en het helpt.

Met mij gaat het redelijk ook erg moe en die pijn in de keel gaat maar niet over ga steeds meer het vermoeden krijgen dat dit komt door vermoeidheid dus ook ik moet me meer rustiger houden dan nu al
    ( het is gewoon moeilijk) maar het moet wel

M.v.g.Cees
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    Dank je Cees.
  • puckiepuckie Gebruiker
    Ontzettend moe vandaag.
    Niet echt benauwd, maar ook niet helemaal vrij ademend
    Had me voorgenomen om lekker aan de studie te gaan. maar er is tot nu toe weinig uit mijn vingers gekomen.

Het weer maakt mij vandaag ook niet echt vrolijk.

iedereen beterschap die het nodig heeft

groet

petra
    Moe :z
    Verder nog wat keelpijn en zo, maar gelukkig niet meer benauwd geweest *O*
    Vandaag op school wel een beetje een raar dagje gehad (les, tussenuur, practicum dat in de pauze doorging, les, tussenuur maar aan practicum gewerkt tot in pauze, 2 1/2 uur practicum) en ik was daardoor wat betreft dag en tijd even volledig de kluts kwijt :) Je kon me bij wijze van spreke om 11 uur 's ochtends wijsmaken dat het 1 uur was en andersom :+

Maar gelukkig heb ik lekker weekend :Y

• wendy24wendy24 Gebruiker
    ontzettend moe en krijg steeds meer last van me longen en luchtwegen.
    hoesten en snotteren.
    en nog steeds last van me buik (nog steeds geen verwijsbrief wacht al vanaf 8 feb  >:( )
    en ik blijf maar bellen wanneer die eindelijk eens verstuurd wordt grrrrr  :N

beterschap voor iedereen

en bij wie het goed gaat  ^O^
  • tessa1975 Gebruiker
    Hier gaat het nog niet super. Ben aan het aftellen. Ik moet volgende week vrijdag weer naar de kno arts. Helaas heeft de behandeling tot nu toe nog onvoldoende geholpen. Ik heb me er wel bij neergelegd dat zo doorgaan niet veel zin heeft. Dan maar rigoureus en mogelijk toch n operatie. Uiteindelijk heeft mijn longarts me niet voor niets doorgestuurd. Als mijn kno gebied ontstoken blijft, zal dit voor instabiliteit van mijn astma, vermoeidheid  en druk/ pijn in mijn hoofd blijven zorgen.

Voor degenen die het nodig hebben, beterschap!
  • bioloogjebioloogje Gebruiker
    Hi allen,

Ik voel me eigenlijk super goed ^O^, t is niet zo warm de laatste tijd, en dit is goed tegen de hooikoorts... Qua astma gaat het gelukkig ook nog steeds stabiel, zolang ik mijn medicijnen neem gaat het goed  :s)

@ Tessa, sterkte deze week; hopelijk brengt je kno-arts een oplossing!
    @ wendy, jeetje hoe zit het met die verwijsbrief? Is dat van de HA?
    Heel veel beterschap!
    @ Miriam, wens je heel veel sterkte met het accepteren!

Voor alle anderen die niet lekker zijn: Heel erg veel beterschap!

Hopelijk gaat het met jullie ook straks wat meer voor de wind!

groetjes bioloogje
  • M-I-R-I-A-M Gebruiker
    Dankjewel.

Beterschap aan iedereen die het gebruiken kan.
    @Wendy, dat duurt wel heel lang, die verwijsbrief..
  • wendy24wendy24 Gebruiker
    @bioloogje
    de internist zou een verwijsbrief maken om langs de gynecoloog te gaan.
    Ze zou die brief sturen naar mijn huisarts zodat mijn huisarts een afspraak kan maken bij de gynecoloog.

«137
Dit topic is gesloten