Waar we vriendjes worden met de doxy.

28-10-2013 om 13:23 uur

Mijn abonnement bij de huisarts, is weer eens verlengd.
Vandaag in ontvangst genomen, een kuurtje doxy.

Sinds afgelopen week zaterdag, 19 oktober, ben ik verkouden.
Het begon met een raar gevoel in m'n keel en de volgende dag was ik aan het snotteren.
Van de week ging het een stuk beter, dus vermoedde ik, net als de vorige keer dat het over was.
Helaas, misgegokt.

Vrijdag kreeg ik een band om m'n ribben.
Figuurlijk dan.

Zaterdag meer slijm, en zelfs wat groene monsters.
Gisterenavond was het, het ergst.

We lagen op de bank, een dvdtje te kijken.
Ik kreeg het warm en daarna koud, en dat ging een paar keer door.
Sweater aan getrokken, maar voelde me er niet lekker in. Kan niet precies zeggen hoe of wat, maar het voelde gewoon niet goed.
Onrustig gevoel in m'n longen.
En toen kwamen de hoestbuien.

Lief stelde voor even te gaan stomen.
Hoewel ik weet dat het nooit heel erg werkt bij mij tegenwoordig, wilde ik niet te eigenwijs zijn en luisterde ik naar lief.
Gezien vicks vaporub toch echt te sterk is, heb ik douchegel met eucalyptus erin, en gebruikte ik die.
Zo'n 10 minuutjes gestoomd. Maar helaas. Ik had zelfs niet eens het idee dat het heel ver m'n longen in kwam.
Toen ben ik begonnen aan het eten, zelfgemaakte pizza.

Terwijl lief aan het eten was (mijn pizza zat nog in de oven), pufde ik netjes mijn Ventolin.
2x.
Mijn pizza was klaar. Ik had een enorme honger ondertussen, benauwdheid veroorzaakt toch wel een beetje honger.
En toen wilde ik gaan eten, welgeteld 4 happen heb ik op.
Te benauwd om te eten.
En dat na Ventolin.
Erg jammer.

Na een lange avond, naar mijn idee dan, zijn we naar bed gegaan.
En ik was een oplossing aan het bedenken om mijn hoofdeinde wat omhoog te doen.
Mijn kussen is niet voldoende.
Ik heb 2 slaapzakken onder het matras gelegd.
Het is nog geen 45 graden, maar genoeg om mijn hoofd omhoog te houden.

Toen besloot ik om, rond 8 uur mijn wekker te zetten, zodat ik kon overleggen met de assistente van de huisarts.
Om 8 uur ging de wekker, en belde ik netjes de huisarts op.
Ik kwam er niet tussen.
5 minuten later geprobeerd.
En ja hoor. Ik heb kunnen overleggen.

Nou ja overleggen, ik deed mijn verhaal en ze vertelde meteen dat ze om 8.50 nog een plekje had en dat ik dan langs kon komen om naar mijn longen te laten luisteren.
Het was nu 8.07 en het duurt ongeveer 25 minuten (normaal verkeer) om er heen te gaan, gezien de enorme windvlagen zo'n 40 minuten. En ik zeg doodleuk; ja hoor gaat me lukken!

Ik ben als een gek mezelf gaan aankleden, heb een banaan en wat tictac's gepakt, vest aan, jas aan, autosleutels gepakt en in m'n auto gesprongen.
En precies om 8.49 was ik er. Pfoehh. Wat een race.
M'n verhaal gedaan bij de huisarts in opleiding, ze heeft naar m'n longen geluisterd.
Weinig te horen, maar gezien geschiedenis van mijn verkoudheidjes en in januari nog een 'dubbele' luchtweginfectie besloot ze het zekere voor het onzekere, ( na nog wat overleg met m'n eigen huisarts, die me veel te goed kent) kreeg ik een 7 daagse kuur van Doxy.

Ze wilde nog uitleggen hoe ik hem in moest nemen, maar zag toen dat ik hem al een groot aantal keer gehad had, en besloot toen het toch maar niet te doen die uitleg.

Netjes bedankt en mijn doosje met wonderpillen opgehaald.
Snel terug naar huis, tot ik me bedacht, vanavond avonddienst en we zouden eigenlijk broodjes van de Subway eten.
Collega/buurvrouw gebeld, overlegd, besloten dat zij pizza haalt (de ironieĀ  :X).

Ik toch nog snel voor mezelf een broodje bij de Subway gehaald, plus wat hoestdrank en suikergoed (voor vanavond) bij de Kruidvat en toen bedacht ik me, lief moet nog wat algeneters hebben bij de Intratuin.
Dus omgedraaid bij de Subway en richting Intratuin gereden.
Algeneters gehaald, 2 stuks en 2 plantjes.

Ondertussen 2,5 uur van huis geweest.
En bekaf.
Ik ben doodop en er is geen tijd meer om te rusten.
Over 1,5 uur mag ik alweer aan het werk.
En ik heb voor vanavond totaal geen motivatie.

Hopelijk een rustige dienst vanavond.
Ik neem m'n zakje Skittles mee.
Beetje suiker om me misschien actief te houden.

Misschien tot morgen!

:W :W

Login of registreer om te reageren
28-10-2013 om 16:25 uur

Beterschap Ilona! hopelijk slaat de doxy gauw aan!

Login of registreer om te reageren
28-10-2013 om 17:18 uur

Beterschap hopelijk kom je je dienst een beetje door en slaan de meds gauw aan.

Login of registreer om te reageren