[Centraal] Alternatieve geneeswijzen

07-03-2006 om 20:33 uur Gesloten

Op internet heb ik hele positieve verhalen gelezen over een therapie die NAET heet en in de verhalen die ik gelezen heb kunnen mensen in princiepe van al hun allergieën afkomen.
Zijn er mensen hier op dit forum die het ook geprobeerd hebben en werkt het of werkt het niet?

Ik ga er zelf morgen weer heen voor een vierde behandeling en ben dus heel erg nieuwschierig of dit DE methode tegen allergieën is. (nee, ik heb nog geen duidelijk resultaat, eest vitamine c geëlimineerd, afgelopen week een stukje kat geëlimineerd maar ik heb meer behandelingen nodig om van kattenallergie af te komen). Ik ben zooo benieuwd of ik na een paar weken niet meer (na een half uurtje in mijn kat gekropen te zijn) moet niezen!!!
Als dat zo is laat ik huisstofmijt elimineren. Das wel minder want dan moet ik 25 uur lang met een stofkapje op gaan lopen om zo absoluut niet in aanraking te komen met huisstofmijt.....bbbrrr.... lijkt me niet lekker slapen....

Op http://www.naet.nl/ staat meer informatie.

En, zijn er meer mensen met NAET verhalen? Positief en negatief???

http://www.allergieplein.nl/ staan ook meer NAET berichtjes,

groetjes patje

De reacties zijn gesloten.
07-03-2006 om 21:42 uur

Hoi Patje,

Dit valt onder het kopje alternatieve geneeswijzen. Ik sta er dan ook sceptisch tegenover. Maar goed, als het voor jou werkt zou ik het vooral doen ^O^

Groetjes

Hilde

13-03-2006 om 19:12 uur

Hier weer een berichtje van mij. Afgelopen woensdag ben ik weer behandeld. Vandaag  voor het eerst sinds de laatste behandeling bij mijn katten geweest. Ben een half uur in de vacht van de katten gekropen en zowaar, geen niesbuien en prikkende neus.  *O*
Ik hou jullie hier op de hoogte van hoe het verder met de behandeling gaat. Misschien is het wel toeval dat ik er opeens vandaag geen last van heb....
Ik hoop dat er ook nog andere mensen reageren die een NAET behandeling hebben gehad en hoe het daarmee is afgelopen.

18-03-2006 om 22:35 uur

Een uitgebreide kritische bespreking van NAET staat hier, op een door artsen gerunde site waarin claims van alternatieve behandelaars worden besproken. En hier op de Nederlandse anti-kwakzalverijsite.

"NAET is strijdig met de wetenschappelijke beginselen van anatomie, fysiologie, pathologie, natuurkunde en allergie. De diagnostische benadering – testen van spieren om allergieën op te sporen – heeft geen zin. De kans is groot dat men als gevolg van de behandeling tekorten aan voedingsstoffen oploopt en – zeker bij kinderen – dat er sociale problemen en eetstoornissen ontstaan."

31-03-2006 om 18:54 uur

Hallo,

Wie heeft er ervaring (of weet veel van) Buteyko therapie? Ik lees er wel eens over op het internet, en  over geweldige resultaten. Maar er eerlijk gezegd heb ik er mijn twijfels over.
Wie weet meer?

groetjs Tavy

31-03-2006 om 19:23 uur

De voornaamste diagnostische methode is de zogenaamde spiertest. Per keer wordt één allergeen behandeld. Als je niet zo’n erg ‘immuuntekort’ hebt, dan is maar één behandeling nodig om één allergeen ongevoelig te maken. Hoe gevoeliger je bent, des te meer behandelingen er nodig zijn. NAET zou reacties uitschakelen op bijvoorbeeld ei, melk, pinda’s, penicilline, aspirine, champignons, schelpdieren, rubber, gras, bloemen, parfum, huidschilfers enzovoort

Bij de spiertest wordt zo’n stof in de hand van de patiënt gelegd. De therapeut trekt aan de arm van de patiënt. Aan de weerstand van de arm van de patiënt voelt de therapeut of er sprake is van een allergie. Is de weerstand zwak, dan veroorzaakt die stof de allergie. Bij jonge kinderen of verzwakte volwassenen wordt de test gedaan met een plaatsvervanger. Deze plaatsvervanger raakt de huid van de testpersoon aan terwijl de therapeut de huid test van de plaatsvervanger.

Sorry, maar het komt op mij nogal over als Jomanda-achtige praktijken?  :X Weerstand in de arm.. niet iedereen is even sterk dus dat zou dan al de uitslag beïnvloeden? En plaatsvervanger vind ik helemaal raar... Allergieën kunnen denk ik toch best vastgesteld worden met een medisch verantwoorde test. Acupunctuur en het verhaal over energiestromen in het lichaam (oosterse geneeskunde) daar sta ik meer open tegenover, maar dat heeft meer met stress-symptomen dan met allergieën te maken.

31-03-2006 om 19:49 uur

Hey Tavy,

Ik heb hier helaas geen ervaring mee dus ik weet ook niet of het wat is.
Maar ik kon me nog herinneren dat ik Buteyko al eerder voorbij heb zien komen op het forum.
Als je hier klikt kom je in het topic hyperventilatie waar ook over Buteyko wordt gepraat.
Mogelijk dat je dit al gelezen hebt maarja...

Liefs
Miranda

31-03-2006 om 21:26 uur

Hoewel wij op het Astma Forum Alternatieve geneeswijzen niet promoten zijn wij coulancehalve bereid hierover een centraal topic toe te staan. Binnen dit topic kunnen methodes als Buteyko worden besproken met elkaar.

Je kunt overigens nog altijd reageren in Feedback in het topic: Alternatieve geneeswijzen

Wij wijzen er echter nadrukkelijk op dat promotie van alternatieve geneeswijzen op dit forum niet wordt toegestaan. Als iemand (herhaaldelijk) alternatieve geneeswijzen promoot zullen die desbetreffende berichten door een moderator worden verwijdert.

Reeds bestaande topics zijn samengevoegd binnen dit topic  :s)

01-04-2006 om 12:25 uur

hoi mark,

heel begrijpelijk hoor, ik vind dit forum heel erg prettig en ook mede omdat er niet zoals zo vaak wordt gegooid met je moet dit en je moet dat etc en allerlei toestanden. Juist op dit forum zou ik er eens over denken als iemand zegt goede ervaring te hebben met bv iets alternatiefs. Ik heb altijd grote scepsis bij dingen maar soms kom je in een toestand.. en als dat lang duurt.... dan zou  ik drie keer per dag buiten aan een boom gaan slingeren als ik ook maar dacht dat het ook maar enigszins zou kunnen helpen.

groetjes tavy

01-04-2006 om 13:01 uur

Het verbaasd me elke keer weer dat men krampachtig vast houdt aan de bekende geneeswijzen, alternatieve geneeswijze of andere manieren van behandeling wordt niet of nauwlijks serieus genomen.

Een voorbeeld op een seminair/beurs waar veel mensen die beroepsmatig met astma etc te maken hebben en diverse standhouders met nieuwe producten etc aanwezig waren werd de bar en hapjes belangrijker gevonden dan eens te kijken wat er zoal nieuw op de markt was.

:?

01-04-2006 om 13:10 uur
Reactie op ron

Het verbaasd me elke keer weer dat men krampachtig vast houdt aan de bekende geneeswijzen, alternatieve geneeswijze of andere manieren van behandeling wordt niet of nauwlijks serieus genomen.

Een voorbeeld op een seminair/beurs waar veel mensen die beroepsmatig met astma etc te maken hebben en diverse standhouders met nieuwe producten etc aanwezig waren werd de bar en hapjes belangrijker gevonden dan eens te kijken wat er zoal nieuw op de markt was.

:?

Het punt dat je wilt maken ontgaat me een beetje  :@.
Ik neem aan dat de mensen die je aan de bar en bij de hapjes gezien hebt óók de beurs over zijn geweest...