nieuwe bank, stof of leer

23-03-2007 om 15:54 uur

onze bank is aan vervanging toe, hij is echt helemaal versleten.

Nu zitten we te twijfelen.

Een hele tijd geleden heb ik mijn hart laten vallen op de Ikea Ektorp bank, de hoekbank in rode stof O+ O+ O+

Maar nu twijfel ik, kan dit nog? met astma en een allergie voor huisstofmijt (de hoes is wel wasbaar in de wasmachine)

Zou een leren bank niet beter zijn? (ondanks dat ik daar nu niet erg weg van ben)
En onder de bank stofzuigen, dat lijkt me met een hoekbank ook niet echt handig.

Wat hebben jullie voor bank? en wat is nu het handigste met astma en allergie.

Login of registreer om te reageren
23-03-2007 om 16:04 uur

Een stoffen bank is echt slecht als je allergisch bent voor huisstofmijt, leer of kunstleer is dan veel beter omdat je dat af kan lappen wat met een stoffen bank niet gaat. Zelf heb ik een stoffen bank die ik al had voor ik wist dat ik allergisch ben en het is echt een stofnest.

Login of registreer om te reageren
23-03-2007 om 18:13 uur

Ja, lastig hè. Wij moeten nieuwe stoelen en hebben hetzelfde probleem.

Bij Ikeabanken zit ook een houtsoort waar ik niet tegen kan. Het duurt een half jaar voordat het is uitgewerkt. Eigenlijk moet je denk ik leer nemen, zoals Daantje zegt. Leer en metaal. Gelukkig is er ook felrood en felblauw leer. En dan maar hopen dat het een leersoort is waar je tegen kunt! Ik kan dus totaal niet tegen leren jasjes... Ik vind ze minstens zo erg als parfum en sigarettenrook...

Login of registreer om te reageren
23-03-2007 om 19:17 uur

ik heb sinds kort een leren bank en ik wil nooit meer een stoffen bank,heb nooit gedacht dat het zoveel invloed zou hebben

Login of registreer om te reageren
23-03-2007 om 20:48 uur

Ik heb een leren bank, houten stoelen, zeil op de vloer. Goed schoon te maken dus, en allergie arm.
Ik zou ook nooit kiezen voor een stoffen bank (hoewel ik die wel vaak mooier vind!). :W

Login of registreer om te reageren
23-03-2007 om 20:51 uur

Ik heb hier leren banken en ben er erg blij mee... Heb nu nog (laatste 2 daagjes) vloerbedekking en in m'n nieuwe huis komt dat dus echt niet.....
Een nieuwe bank zal ook absoluut weer leer zijn.... (en koud, tsja, 1e tel dat je gaat zitten maar past zich zo aan)

Hebben jullie ook met bepaalde stoffen banken dat er wol in zit en dat je dan jeuk krijgt? Heb ik bij ouders van een vriend wel eens gehad.... Heb de hele avond op de grond gezeten (wel lekker zacht kleed)

Login of registreer om te reageren
23-03-2007 om 21:21 uur

Hallo, Marinda

Een stoffen bank is echt een stofnest dus met astma wordt dat heel sterk afgeraden. Wij hebben al jaren een leren bank. Ik ben ook zeer hyperreactief op geuren e.d.,maar onze banken hebben nooit een sterke geur gehad, misschien dat dat per bank verschilt maar zelf heb ik daar nooit problemen mee gehad. Ik zou je sterk willen aanraden om een leren bank aan te schaffen.

Toch veel plezier bij het uitzoeken van je nieuwe bank!

groetjes,

irene

Login of registreer om te reageren
23-03-2007 om 23:21 uur

Nou :) uit princiepe is leer geen optie voor me..

Daarom hebben we gekeken voor een strak geweven stofje voor de bank. Ik moet zeggen dat dit al veel scheelt bij de bank van me ouders.
Ook stofzuigen we de bank zeker elke week...

Leer zal vast beter zijn... maar stoffen onderling schelen ook al een hoop

Login of registreer om te reageren
25-03-2007 om 17:16 uur
Reactie op dac

en kunstleer dan

Vind het zoiezo niet prettig zitten :).... vandaar dat het ook geen kunstleren bank is geworden hier.. we hebben wel flink gezocht op een heel dicht geweven stofje.. die makkelijk te stofzuigen is.

Login of registreer om te reageren
24-03-2007 om 11:16 uur

nou, geen twijfel mogenlijk, het word een leren bank.

nu nog even uitzoeken, welke bank.

bedankt iedereen.

Login of registreer om te reageren