[Centraal] Alternatieve geneeswijzen #2

08-01-2009 om 16:36 uur Gesloten
Reactie op ASTMALIA

Kijk dat bedoel ik nou met bekrompenheid

Op het wietforum zijn de mensen toch inteligenter dan hier heb ik wel in de gaten.
Ik krijg nota bene wiet op voorschrift van mijn huisarts hoezo illegaal ?
En natuurlijk zijn er mensen die er geestelijk van in de war raken,maar er zijn er meer die het niet nodig hebben om wartaal uit te slaan.
Waarom zijn jullie zo anti drugs ?
Mijn bedoeling is goed hoor !

De reacties zijn gesloten.
08-01-2009 om 16:45 uur

Hoewel wij op het Astma Forum Alternatieve geneeswijzen niet promoten zijn wij coulancehalve bereid hierover een centraal topic toe te staan. Binnen dit topic kunnen methodes als Buteyko worden besproken met elkaar.

Je kunt overigens nog altijd reageren in Feedback in het topic: Alternatieve geneeswijzen

Wij wijzen er echter nadrukkelijk op dat promotie van alternatieve geneeswijzen op dit forum niet wordt toegestaan. Als iemand (herhaaldelijk) alternatieve geneeswijzen promoot zullen die desbetreffende berichten door een moderator worden verwijdert.

Reeds bestaande topics zijn samengevoegd binnen dit topic  :s)

Het vorige deel is hier te vinden.

02-04-2011 om 11:39 uur
Reactie op Esther

Hoewel wij op het Astma Forum Alternatieve geneeswijzen niet promoten zijn wij coulancehalve bereid hierover een centraal topic toe te staan. Binnen dit topic kunnen methodes als Buteyko worden besproken met elkaar.

Je kunt overigens nog altijd reageren in Feedback in het topic: Alternatieve geneeswijzen

Wij wijzen er echter nadrukkelijk op dat promotie van alternatieve geneeswijzen op dit forum niet wordt toegestaan. Als iemand (herhaaldelijk) alternatieve geneeswijzen promoot zullen die desbetreffende berichten door een moderator worden verwijdert.

Reeds bestaande topics zijn samengevoegd binnen dit topic  :s)

Het vorige deel is hier te vinden.

Waarom is het AF eigenlijk geen voorstander alternatieve-/complementaire geneeswijzen? Als iets helpt, dan helpt het toch? Waarom zou je de deur naar alternatieve-/complementaire geneeswijzen dichtgooien, terwijl gebleken is dat mensen hier baat bij hebben?
Waarom zou je niet niet de handen ineenslaan om samen de strijd tegen astma/longziekten aan te gaan?
Waarom zou je blijven aangeven dat astma ongeneselijk is, terwijl er mensen zijn die er wel van genezen zijn? Waarom zou je de wetenschappelijke aantoonbaarheid boven de gezondheid van de mensen stellen?

08-01-2009 om 16:55 uur
Reactie op ASTMALIA

Kijk dat bedoel ik nou met bekrompenheid

Als er gevraagd word om fatsoenlijk met elkaar om te gaan kom je met een dergelijke reactie, jammer  :-\.

Reactie op ASTMALIA

Op het wietforum zijn de mensen toch inteligenter dan hier heb ik wel in de gaten.
Ik krijg nota bene wiet op voorschrift van mijn huisarts hoezo illegaal ?
En natuurlijk zijn er mensen die er geestelijk van in de war raken,maar er zijn er meer die het niet nodig hebben om wartaal uit te slaan.
Waarom zijn jullie zo anti drugs ?
Mijn bedoeling is goed hoor !

Waarom mensen zo tegen zijn :?. Wiet wordt geassocieerd met roken, en iedereen weet dat dat slecht is, zéker voor mensen met astma.

09-01-2009 om 11:06 uur

Roken kan ik absoluut niet tegen, mar als ik het goed begrijp gaat het hier niet om ROKEN, maar om verdampen?

Ondanks dat ik zelf ook chemische troep als ventolin gebruik, besef ik dat dit zeer schadelijk is. Om over een middel als  Prednison nog maar te zwijgen (zelf bijna suicide gepleegd door de bijwerkingen van een predstoot). Ik vin dhet dan ook betreurenswaardig dat het astmafonds zo beinvloed wordt door de farmaceutische industrie, want wat ik merk is dat Ventolin gewoon heel verslavend is ondanks dat het tegendeel beweerd wordt.

door geneeswijzen als reiki en acupunctuur heb ik de chemische medicatie als pulmicort en ventolin dan oo met 75% kunnen verminderen.

Zodra Buteyko door een zorgverzekeraar vergoed gaat worden ben ik waarschijnlijk de eerste die zich meld, maar als dit niet gebeurd ga ik dnekik zelf maar eens hard sparen voor deze therapie.

Mijn lidmaatschap van het astmafonds heb ik een aantal jaren geleden dan ook opgezegd omdat ik vind dat ze de regulire geneeswijzen teveel promoten. Het is geod dat de reguliere geneeskunde bestaat, ik ben het er mee eens dat die zeker bij ernstig astma levensreddend is, maar naar complementaire geneeswijzen wordt gewoon veel te weinig onderzoek gedaan en ik betreur het dat een organisatie als het astma-fonds er zo weinig aan doet om te onderzoeken welke complementaire behandelingen de regulire kunnen op of aanvullen.

09-01-2009 om 15:59 uur
Reactie op Surya

Ondanks dat ik zelf ook chemische troep als ventolin gebruik, besef ik dat dit zeer schadelijk is. Om over een middel als  Prednison nog maar te zwijgen (zelf bijna suicide gepleegd door de bijwerkingen van een predstoot). Ik vin dhet dan ook betreurenswaardig dat het astmafonds zo beinvloed wordt door de farmaceutische industrie, want wat ik merk is dat Ventolin gewoon heel verslavend is ondanks dat het tegendeel beweerd wordt.

Ik gebruik mijn hele leven al Ventolin; nog nooit enig verslavend effect van bemerkt :N Ik geloof ook niet dat Ventolin zeer schadelijk is... Er vindt wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van Ventolin plaats. Als er zeer schadelijke effecten aangetoond worden, komt een produkt niet op de markt; of wordt uit de handel genomen als het al op de markt is. Ik zou Ventolin dus ook zeker niet als chemische troep willen betitelen :N

Moderator
10-01-2009 om 09:01 uur

:N nee mijn longarts zei zelfs dat ventolin absoluut geen kwaad kan en dat ik niet moet aarselen het te gebruiken.
Dat kan ook zijn omdat ik altijd wat terughoudend ben geweest om het te gebruiken hoor.

19-01-2009 om 10:13 uur

inmiddels is het bijna een half jaar verder met mijn bioresonantie avontuur
Ik blijk een zeer gecomplicieerde patient te zijn, als de BR arts teveel trillingen aan mij geeft, ontstaan er astma klachten, die dan weer met een andere sessie goed te verhelpen zijn.
hierover heeft mijn  BR arts een gesprek met een in duitsland wonende allergoloog/internist die ook bioresonantie geeft om advies. Hier heb ik nog geen uitslag van.
Er is geprobeerd om mij ongevoelig te maken voor huisstofmijt, net als ze bij de melk gedaan heeft... helaas werd ik in deze periode benauwd van een tandartsbehandeling 
mede door de BR arts komt mijn energie terug, ik voel een positieve reactie na een behandeling (warm, rode konen, en de dag later fitter)
Op mijn vraag of ik ook B12 tekort kon hebben, heeft de BR arts dit getest, en het bleek idd zo te zijn.
maar natuurlijk heb ik dit ook bij mijn eigen HA door een bloedonderzoek laten controleren, en ook uit het bloedonderzoek kwam een laag B12. Dus weer had de BR arts gelijk  Vanaf komende maandag krijg ik B12 injecties van de HA.
al met al blijkt het voor de BR arts lastig te zijn mij goed op de rit te krijgen (dat geldt ook voor reguliere artsen  ). Maar ik ben blij met de behandelingen. Ik heb namelijk het laatste half jaar geen AB meer nodig gehad!!! En ben ervan overtuigd dat dit van BR komt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zal ik maar even weer bijpraten... ;)

inmiddels ben ik een dik jaar bezig met bioresonantie (google maar wat het is... moeilijk uit te leggen, maar kort gezegd: met trillingen wordt gezorgd dat slecht werkende organen beter kunnen gaan werken, en met trillingen worden allegieen opgespoord en behandeld)

Ik heb al een jaar geen ab nodig gehad, dat gaat goed. En 'maar' 2 prednisonkuren.
de B12 injecties doen me goed, ik voel me er fitter door

Sinds 2 maanden mag ik geen gist en E nummers meer, dat is een moelijk dieet vind ik hoor. Maar goed, dan maar aan de zuurdesembrood en geen kant en klaar producten. t Is een keuze ......
En ik voel me beter dan ik afgelopen 2 jaar ben geweest! Zou een jaar biorsonantie eindelijk zijn vruchten afwerpen? Natuurlijk zal dit deels van de b12 komen, maar volgens mijn bioresonantie arts (ook regulier arts) komt dit met name door het dieet en is de B12 ondersteunend.

ik ben blij dat het nu zo goed gaat! Heb zelfs een 2e longrevalidatie op een laag pitje gezet.
Ik wilde ook al minderen met mijn foradil, maar dat vond de bioresonantie arts nog geen goed idee.....  :P

19-01-2009 om 16:35 uur

Dat zijn echt super goede berichten!! Knap dat je het zo vol houd! Ik zit af en toe de denken om naar een homeopaat te gaan, maar dat ik me dan een poos aan bepaalde dingen moet houden houdt me nog een beetje tegen..........bv koffie, die is smorgens met een vroege dienst wel erg lekker... :P Ik heb er niet genoeg last van denk ik  8-)

01-04-2009 om 18:51 uur

Ik ben weer groen slijm aan het hoesten ;(
Vanmorgen overlegd met de bioresonantie arts (zie eerder dit topic), en morgenmiddag  kan ik langs komen. Hoop dat ze me van die groene vriendjes af kan halen, het is haar het laatste jaar al vaker gelukt! Is altijd fijner dan een AB kuur...

Jippie, ben je al naar een homeopaat geweest, en wat waren je ervaringen?

18-04-2009 om 07:50 uur

'Alternatieve artsen moeten btw betalen'
Alternatieve artsen moeten btw gaan betalen, net als kermisexploitanten. Vindt de Vereniging tegen de Kwakzalverij.

Vrijgesteld
Alternatieve artsen zijn, net als 'gewone' dokters, vrijgesteld van de belasting. Maar volgens de Vereniging tegen de Kwakzalverij slaat dat nergens op, omdat de medische werking van alternatieve geneeswijzen nooit is aangetoond. De vereniging vindt dat alternatieve artsen, net als notarissen en kermisexploitanten, gewoon btw moeten betalen.

Sylvia Millecam
De alternatieve artsen om wie het gaat, hebben wel gewoon medicijnen gestudeerd op erkende universiteiten. Maar volgens de Vereniging tegen de Kwakzalverij maakt hen dat niet minder gevaarlijk. Voorzitter Cees Renckens zegt dat actrice Sylvia Millecam ook door officieel opgeleide artsen werd behandeld, die er een alternatieve praktijk op na hielden. Ze overleed aan borstkanker, terwijl haar behandelaars volhielden dat ze geen kanker had. Ze behandelden haar onder meer met zout.

Gedupeerd
De organisaties van alternatieve artsen reageren afwijzend. Ze zeggen dat honderdduizenden patiënten gedupeerd zullen worden door extra kosten. De ministeries van Volksgezondheid en Financiën beraden zich op de btw-heffing. Naar verwachting komen ze binnen een maand met een voorstel.

Bron