Gesret methode

25-07-2009 om 00:24 uur

Al iemand gehoord van de Gesret methode ?

ik heb al een arts geraadpleegd in Belgie om een behandeling te starten .

Het zal bij de meeste onder jullie wel weer kwakzalverij zijn maar ik poog gewoon minder medicatie te kunnen gebruiken .

Ik ben trouwens al veel geholpen met Buteyko om mijn ademhaling onder controle te houden .
Ik ben nu al een hele dag zonder ventolin en het enige wat ik nu nog gebruik is flixotide 250 puf 1 per dag .

Login of registreer om te reageren
25-07-2009 om 02:09 uur

In elk geval kost het allereerste bericht wel wat moeite om te lezen.

Login of registreer om te reageren
25-07-2009 om 08:00 uur

idd kwakzalverij! ff gegoogled en kan me niet voorstellen dat zoiets als dit werkt.

Login of registreer om te reageren
Moderator
25-07-2009 om 08:49 uur

Het zegt me helemaal niets nee, wellicht is er toch iemand die er ervaring mee heeft?

Login of registreer om te reageren
25-07-2009 om 08:53 uur

M.i. de zoveelste onzinmethode die bedacht wordt om geld uit te zak te kloppen over de rug van mensen met gezondheidsproblemen. Wat een onzin deze link zeg. Plots geen last van astma meer; geen medicijnen meer nodig ...en jij gelooft het? Ik geloof er geen klap van :N
Overigens lijkt het me ook niet handig om beide links (ook uit dat andere topic) vanuit hetzelfde forum te laten komen :X . Als je hiermee in zee wilt gaan; check dan ook andere bronnen, zodat je een beter beeld hebt.

Login of registreer om te reageren
25-07-2009 om 09:07 uur

Andy, astma kent goede periodes en minder goede periodes... het kan zijn dat een dagje gen ventolin voor jou betekend dat je een goede periode hebt.

Van de Gesret methode weet ik jammer genoeg niets. Maar als jij denkt dat dit een therapie is die bij je past, en die je wilt gaan doen, dan zou ik zeggen... proberen!

Lees je wel goed in in deze methode, kan het ook kwaad, hoe zijn de bevindingen van andere mensen (er is op internet vast een forum te vinden).
En zelf zou ik kiezen voor een arts omdat die meer medische achtergrond heeft dan een 'therapeut'.

Login of registreer om te reageren
25-07-2009 om 12:45 uur

Om direct iets nieuws  'kwakza;verij' te noemen is wat kort door de bocht!

Ik heb M.Crohn en ben enkele jaren terug behandeld met een nieuwe methode (werd ook kwakzalverij genoemd' maar ik ben er wel een compleet ander leven mee begonnen.  Olé ik heb nog steeds M.Crohn,  maar kan nu wel dingen doen die ik dertig jaar niet heb kunnen doen. en dat dankzij  'kwakzalverij'  Iets expirimenteels hoeft per definitie niet als kul  bestempeld te worden, als Andy hierin zijn heil vindt laat hem dan ondervinden wat het voor hem kan betekenen.

Login of registreer om te reageren
25-07-2009 om 14:11 uur
Reactie op nina

Waarom en wat is het?

Dat kun je lezen op de home-page.........

Ik weet niet wat ik ervan moet denken  :?

Login of registreer om te reageren
25-07-2009 om 13:43 uur

het lijkt mij te mooi om waar te zijn

Dorien

Login of registreer om te reageren
26-07-2009 om 01:13 uur

ivm buteyko : het geneest NIKS van de astma wat je al hebt , dat wordt ook nergens gezegd .
                    maar als je door veeeel minder adem te halen je ventolin puffers achterwege kan laten alsook minder aanvallen krijgen is dit wel een hele grote stap vooruit .
Er wordt ivm buteyko ook niet beweerd dat je geen flixotide of zo gaat moeten gebruiken , enkel alles minder .

ivm gesret , op het forum valt te lezen dat er genoeg mensen tevreden waren , maar is dit geloofwaardig ?
Ik ben ook niet zo naief om te zeggen , dit is de oplossing , maar een oplossing ben ik wel naar op zoek , en wie niet waagt blijft maagd .
De mens 'gesret' is zelf een kind verloren aan astma dus hij zal wel iets fanatieker zijn best gedaan hebben om oplossingen te zoeken .
ik spreek me hier verder niet over uit .

Login of registreer om te reageren