Luchtreiniger/ionisator

06-11-2009 om 11:12 uur

Hallo allemaal.
Ik heb vanaf eind augustus veel last van mijn astma door een verkoudheidsvirus.IK kreeg bij mijn Symbicort Singulair en een prednisolonkuur voorgeschreven.Het hielp niet en ik bleef hoesten.Erg hoesten.Toen ik weer bij de huisarts kwam kreeg ik Spiriva Respimat en dat ging helpen maar het hoesten werd minder maar ging niet weg.Ik heb toen een luchtreiniger /ionisator gekocht. Geloof het of niet,mijn hoest verdween bijna helemaal nadat hij 2 uur stond te werken.Ik dacht eerst dat het sugestie was maar die hoest is binnenshuis niet meer teruggekomen. Ik voel me stukken beter en ga nu proberen te stoppen met de spiriva.Buiten word ik wel weer kucherig en zodra ik weer binnen ben verdwijnt het weer.Ik ben zeer tevreden ermee want hij haalt echt alle stofjes uit de lucht.

Hetty

Login of registreer om te reageren
07-11-2009 om 09:18 uur

Hoi Hetty!

Ik heb er ook zo één! Geweldig spul! Het werkt heel erg goed bij mij ook. Word ook veel minder moe wakker!

Nijn!

Login of registreer om te reageren
07-11-2009 om 10:17 uur

Hmm, dat lijkt mij ook wel wat om te proberen. Mag ik vragen wat voor merken / types jullie in gebruik hebben.
Dank vast.

Login of registreer om te reageren
07-11-2009 om 10:50 uur

Op deze site mag ik het merk niet noemen vanwege spam.Maar als je je emailadres geeft kan ik het je mailen.
Groeten Hetty.

Login of registreer om te reageren
07-11-2009 om 10:54 uur

Ik stuur je wel een PB, kun je daar op antwoorden. Dank!

Login of registreer om te reageren
07-11-2009 om 11:43 uur

Ik krijg het daar juist erg beanuwd van. Ook de longarts hier heeft wel eens gezegd dat het prikkelend kan werken. Wees dus voorzichtig en schaf zeker niet zomaar iets aan. Misschien weggegooid geld dan.

Login of registreer om te reageren
07-11-2009 om 12:29 uur

Hoi,

Ik heb zelf er ook één in de huiskamer en één in de slaapkamer.En op mijn werk heb ik er ook één op mijn kantoor staan. Ik vind het echt geweldig. Vooral op mijn werk heb ik er veel baat bij. Het is echter wel van groot belang dat je ze goed schoon houd. Smerig zijn ze namelijk heel aantrekkelijk voor schimmels en dan werkt het alleen maar tegen je.

groetjes,Cindy

Login of registreer om te reageren
12-11-2009 om 12:09 uur

Het is een electrisch apparaat die zuurstofmoleculen (negatieve ionen) de lucht instuurt die zich hechten aan stofdeeltjes die in de lucht zweven .Zoals allergenen en roetdeeltjes.Die worden vervolgens door de collector opgevangen en daardoor verwijderd uit de lucht.De grotere stofdeeltjes dalen neer .Die verwijder je vanzelf met stoffen en stofzuigen.De collector moet je af en toe met een sopje reinigen,die wordt zwart nl.Kijk voor info op hier

Groeten Hetty.

Login of registreer om te reageren
12-11-2009 om 13:01 uur

Ik heb er nu 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer sinds 2 dagen op proef staan.
Tot nu tioe lijkt het veelbelovend. Een nadeel is wel dat het ding een meter van de
muur moet staan omdat anders je muur vuil wordt.

Login of registreer om te reageren
13-11-2009 om 12:41 uur

Hoi JP,
Goed dat je ze op proef kan nemen.En wat betreft de afstand tot de muur,ik heb hem gewoon naast de bank op een kastje staan zo'n 20/30 cm van de muur en ik heb de collector al wel schoon moeten maken maar de muur is gewoon schoon gebleven.Af en toe een stofdoek erlangs halen lijkt me voldoende in een woonhuis.Als je hem in een ruimte zet waar veel gerookt wordt zal hij meer zwarte deeltjes aantrekken zodat de muur ook vuil wordt.Bij mij in huis wordt niet gerookt en ik merk ook dat ik minder stof op de meubelen zie.Hij haalt dus veel uit de lucht.Ik ben nu gestopt met de spiriva en het gaat prima zo.Kortom,zet hem gewoon waar je wilt en haal af en toe een doekje langs de muur.

Groeten Hetty

Login of registreer om te reageren