Hoesten?! cq zeehonden geblaf

10-04-2006 om 16:44 uur Gesloten

Hoi allemaal!

Allereerst heel erg veel lof voor degene die deze site op hebben gezet, want het is zeker fijn om met lotgenootjes informatie, leed en heugelijke dingen te delen!! ^O^

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat jullie doen, behalve dan misschien oxis of ventolin gebruiken, tegen 't erge hoesten, of ook wel het zogheette zeehonden geblaf.

Zelf is het sinds dit weekend weer erg komen opzetten en naast wat kwakzalfmiddeltjes zoals, venkelthee, honing en b'tje hoestdrank.. merk ik niet echt verbetering..  :N

Iemand nog tips? Alvast bedankt! :Y

De reacties zijn gesloten.
10-04-2006 om 16:48 uur

Hoi Eefje,

Ik ken de zeehondenhoest, ik heb m bijna constant. Dus ook zo erg dat de stukadoor die bij ons voor de verbouwing van de badkamer was letterlijk tegen me zei: 'Het lijkt wel alsof er een zeehondje door huis loopt'.  :o :+

Maar helaas heb ik geen tips, ik kan er ook niks aan doen...hij is gewoon constant aanwezig...Supervervelend. Helpt ventolin bij jou wel een beetje tegen dat hoesten? Ik heb dat maar af en toe...

Sterkte!

Liefs, Nina

10-04-2006 om 16:54 uur

Hoi,

Ik weet dat het niet het beste is om te doen, maar ik gebruik codeine voor de nacht.
Al naar gelang de hoest pas ik de hoeveelheid aan.
Anders is het hele gezin uit zijn slaap en uit zijn doen.
Voor mij mijn redmiddel in hoesterige dagen.

Groetjes Hellen

10-04-2006 om 16:56 uur

Hoi Hellen,

Ik hoef gelukkig niet 's nachts te hoesten, maar voor mij is het vaak ook een manier om wat slijm kwijt te raken en dan is codeine niet goed geloof ik. maar als je er niet van kan slapen dan snap ik het  :Y

Liefs, Nina

10-04-2006 om 16:59 uur

hoi Nina!

Ehm neej helaas helpt ventolin bij mij helemaal niet, ik kan dr bij wijze van spreken een overdosis van nemen en dan nog niets merken..ik gebruik oxis in combinatie met pulmicort. eerst gebruikte ik symbicort maar omdat ik daar hartkloppingen van kreeg moest ik daar per direct van de longarts mee stoppen..

zucht.. echt een rotdag vandaag, op school even gepraat met bovenbouw coördinator, en die zei: Jij blijft morgen mooi even thuis! Probeer wat uit te rusten, je bent volgens mij bekaf! En dat klopt idd! Kwam gisteravond ook al niet in slaap van de benauwdheid.
Nouja.. vanavond zwemtraining.. khoop dat ik 't volhoud :-\

@ hellen bedankt voor je reactie... kzal het over 2 weken even aan m'n longarts vragen :Y

10-04-2006 om 17:02 uur

Hoi Eefje,

Wat vervelend zeg, ik zou ook maar eens goed uitrusten een beetje bijslapen. Je bovenbouwcoordinator heeft wel gelijk, fijn dat hij zo aardig is  :Y Helpt ventolin bij de benauwdheid wel? Succes met je zwemtraining. En kom ook eens kijken bij jongeren met astma #4 zou leuk zijn  :Y

Groetjes, Nina

10-04-2006 om 17:09 uur

Hoi Eefje,

De ventolin vond ik ook niet de uitvinding van de eeuw.
Sinds kort heb ik nu Airomir Autohaler.
Wat een genot!
Kost ook absoluut geen kracht om het binnen te krijgen.

Soms red ik het echt niet om een apparaatje zoals een diskus leeg te zuigen.
Is vast uitgevonden door iemand die zelf nergens last van heeft.
Want als je al geen adem hebt, hoe krijg je het dan in godsnaam voor elkaar om zo'n ding leeg te zuigen.
Je hebt het nodig omdat je het idee hebt dat je stikt en je krijgt het niet naar binnen omdat je daar de kracht niet voor hebt.

Nee dan de Airomir.
Een hendel omhoog zetten en gewoon ademen.
Het "knalt" zo je lichaam in zonder moeite en zonder kracht.
Dat zijn pas uitvindingen.
Bovendien vind ik het fijner als Ventolin.
Veel sneller weer op adem.

Groetjes Hellen

10-04-2006 om 18:09 uur

Hoi Eefje,

Als ik veel hoest dan probeer ik koude dranken te drinken, met name cola. Naar mijn idee helpt dat wel, niet afdoende maar wel iets. Ook eventjes een pufje Ventolin kan dan helpen.

Sterkte!

11-04-2006 om 11:17 uur
Reactie op Hilde

Hoi Eefje,

Als ik veel hoest dan probeer ik koude dranken te drinken, met name cola. Naar mijn idee helpt dat wel, niet afdoende maar wel iets. Ook eventjes een pufje Ventolin kan dan helpen.

Sterkte!

Ik heb het idee dat ik het juist benauwd krijg als ik iets heel kouds (zoals cola ofzo) of iets heel warms (zoals thee) drink :s

10-04-2006 om 23:07 uur

Hey Eefje,

Zo;n hoest onderdrukken is soms niet zo handig, als er slijm los moet komen. Het klinkt misschien gek maar heb mezelf aardig goed afgeleerd niet perse te hoeven hoesten als het kriebelt in mijn keel. Ik hoest overdag meestal pas als ik vind dat ik te vol zit of als ik het benauwd heb. Werkt heel handig omdat ik soms ook alleen maar benauwd wordt door het hoesten alleen. Het vergt wel wilskracht om dat te doen en lukt niet in een paar dagen. Maar het scheelt wel spierpijn en een hoop geblaf. Soms val ik nog wel eens terug in die automatische reactie, hoesten bij kriebel. Maar nu is het aardig onder controle. Misschien dat je aan deze tip wat hebt, en is het verstandig om te overleggen met je arts of het goed voor je is om het te onderdrukken. Dropjes enzo helpen bij mij maar even jammer genoeg. Misschien kunnen slijmverdunners of spoelen van je neus ook een goed idee zijn.

Veel succes!

groetjes bioloogje

11-04-2006 om 18:09 uur

Hoi,

Ook ik hoest veel..Soms gewoon omdat ik het benauwd heb, of met veel slijm. Ik gebruik nu een slijmoplosser dat is erg fijn. Helpt helaas niet zo erg lang, en je mag maar 1 bruistablet per dag. Voorderest ja je medicijnen gewoon gebruiken, eventueel extra ventolin ofzo. En ik drink ook vaak Cola, bij mij lijkt het ook wat te helpen ja. Net zoals koffie ook schijnt te helpen, maar dat lust ik niet!

Ik kon inderdaad de medicijnen uit de diskus ook niet goed inhaleren. Heb nu aerosol met voorzetkamer en dat gaat veel en veel beter. Kan ook idee zijn voor jou, misschien dat de medicijnen dan dieper de longen in komen.
Ook kan stomen helpen om het slijm los te krijgen..maar daar kun je het ook wel weer benauwd van krijgen..dus moet je kiezen, haha.

Veel succes