combivent

16-05-2011 om 17:57 uur

Tijdens onze vakantie in Singapore kreeg ik een astmatische brochitus aanval.De huisarts gaf me combivent wat voortreffelijk werkte.Terug in Nederland kreeg ik weer een aanval,hier kreeg ik salbutamol en atrovent.Ik vroeg of ik niet combivent mocht gebruiken maar dit was hier uit de handel.Met salbutamol en atrovent krijg ik slikproblemen en voel me niet echt goed.Met combivent had ik dat probleem niet,wat is de rede dat combivent hier niet meer in de handel is??

groet Aart

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 18:12 uur

Voor zover ik weet bestaat combivent uit: salbumatomol en ipratopium . en ik ik dacht de atrovent, ook wel ipratopium genoemd werd? Dus zou het eigenlijk hetzelfde moeten zijn?

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 18:30 uur

Zou best kunnen alleen nu heb ik twee afzonderlijke pufjes en toen 1.Ook het feit dat ik problemen krijg met slikken baart me zorgen

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 20:12 uur

Vlgs mij is Combivent een combinatie van Ventolin (salbutamol) en Atrovent.

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 21:57 uur

Klopt,combivent is atrovent en ventolin samen

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 22:06 uur

Ik denk dat de TS dat allemaal wel weet, hij wilt graag juist weer de combivent...en zover ik weet is er geen alternatief middel wat hetzelfde doet.

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 22:08 uur
Reactie op rahimns

Ik denk dat de TS dat allemaal wel weet, hij wilt graag juist weer de combivent...en zover ik weet is er geen alternatief middel wat hetzelfde doet.

Ik wist niet eens dat het uit de handel was...

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 22:09 uur

De reden dat het uit de handel is, heeft te maken met veranderde wetgeving waarbij medicijnen geen CFK's mogen bevaten, dus de aerosollen op drijfgas zijn uit de handel of gaan uit de handel.

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 22:15 uur
Reactie op rahimns

De reden dat het uit de handel is, heeft te maken met veranderde wetgeving waarbij medicijnen geen CFK's mogen bevaten, dus de aerosollen op drijfgas zijn uit de handel of gaan uit de handel.

Zat net even te Googelen en las dat het in NL al een hele tijd uit de handel is, maar in de USA wordt het nog tot eind 2013 geproduceerd.
Waarschijnlijk is dat de reden dat ik het laatst een keer voorgeschreven heb gekregen...
De meds komen hier vaak van over de hele wereld en niet alleen uit Europa.

Login of registreer om te reageren
17-05-2011 om 12:33 uur
Reactie op rahimns

De reden dat het uit de handel is, heeft te maken met veranderde wetgeving waarbij medicijnen geen CFK's mogen bevaten, dus de aerosollen op drijfgas zijn uit de handel of gaan uit de handel.

ventolin bestaat toch ook nog in een busje met drijfgas en er staat op CFK-free, dus volgens mij moeten ze mits aanpassing niet uit de handel  :? maar goed ik gebruik zelf altijd de verneveloplossing en woon bovendien in België, dus kan geen antwoord geven op de vraag helaas

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 22:11 uur

hoi,

er is ook nog Berodual De werkzame stoffen in Berodual zijn ipratropium en fenoterol. Dus andere stoffen die hetzelfde zouden moeten doen.

Login of registreer om te reageren