Hoe voel jij je vandaag #91

11-04-2012 om 11:46 uur Gesloten

Hier weer verder

De vorige

De reacties zijn gesloten.
11-04-2012 om 12:25 uur

Net telefonisch overlegd met de kno arts, de scan zag er goed uit, dat is natuurlijk fijn! Wat verdikte neusschelpen en dat kan eventueel operatief verwijd worden.
De exacerbatie van 3 weken geleden lijkt de kno arts niet te komen van de bijholtes (al dacht de huisarts van wel.... :? ).
Over 6-8 weken een poliklinische afspraak over hoe het gaat en hoe nu verder.....

(tja..... ik had het idee dat hij alleen de scan voor zich had en niet mijn dossier. zijn verhaal was anders dan t verhaal van mijn 'eigen' kno arts, die zich wel ingelezen had. Bij de poli wil ik mijn 'eigen' kno arts weer hoor :Y )

11-04-2012 om 13:40 uur

@Wendy24

Doe je ogen dicht en maak die wens welke je graag wilt maken.....  ^O^ 

Mtvrgrt kees01

11-04-2012 om 16:03 uur

Als ik voor iedere keer dat ik vandaag geniesd heb een euro zou krijgen, zou ik ondertussen al een mooi bedragje hebben. Ik gok erop dat het een keer of 20 is geweest, tijdens één uur heb ik alleen al 5-10x geniesd :X :+

Al met al weet mijn verkoudheid niet wat 'ie wil: blijven en doorzetten of vertrekken. Al hoop ik natuurlijk dat 'ie snel z'n biezen pakt :W

Maar goed, we zien wel :Y

Beterschap aan alle zieken!

11-04-2012 om 17:41 uur

Hallo allemaal,

Hier niet veel beter. Blijf chronisch verkouden. Net als ik denk 'eindelijk....het gaat iets beter' stort ik de dag erna weer in. Vandaag heel erg benauwd en hoofdpijn. De longarts heeft me verwezen naar een KNO arts en daar mag ik vrijdag heen. Ben benieuwd. Verder over 3 weken eindelijk een week naar HH.
Ik probeer deze weken 'uit te zitten' zonder prednison en antibiotica, ben nog herstellende van de laatste kuur.

Tja, en werk. Ik ben nu ook een dik jaar in de ziektewet. Ik had juist net weer mijn uren opgebouwd tot 28 en hup in maart weer een longontsteking. Ik probeer nu vanuit huis 2 uurtjes te werken en moet 22 mei weer terug komen bij de arbo-arts. Ben dus de laatste tijd meer niet op het werk dan wel. Dat is zo frustrerend en daar kun je zo over blijven piekeren :-(

Het weer helpt ook niet hoor. Of hebben jullie daar geen last van? Ik merk dat de temperatuurwisselingen en vocht echt killing is voor me.

Heel veel sterkte allemaal!

Groetjes,
Lise

11-04-2012 om 20:44 uur

Neusspray en zoutoplossing doen hun werk eindelijk is mijn neus een stuk rustiger. Van het weekend wel ineens weer een erg traanoog dus ws. toch een reactie ergens op :?. Had gelukkig wel flesje oogdruppels in voorraad(omdat ik eerder wat meer last had van kriebelogen wat toen vanzelf overging) na 2x een druppel in het oog is het op wat korstjes en soms een lichte kriebel na weer rustig.
Ben momenteel wel vermoeider als anders.
Mede door het vocht en het koude weer hoest ik meer maar verder gaat het goed.

Iedereen in de lappenmand heel veel beterschap gewenst.

11-04-2012 om 22:42 uur

@ Em: Jammer, nu niet helemaal duidelijkheid zo te horen, ene KNO-arts denkt zus, ander zo, HA weer zo. Fijn dat je over een week of zes terug kan en ook echt langs kan komen, ik hoop dat je dan wat meer duidelijkheid krijgt!

Mijn longen zijn inmiddels een stuk rustiger, nog beetje kriebelig af en toe en het voelt wat zeer in me keel/luchtpijp. Ik weet niet wat 't is geweest maar 't voelt allemaal weer een stuk beter. :Y

12-04-2012 om 11:32 uur

Nou, mijn zesde dag van de vakantie. Nog een paar dagen en ik ga weer voluit aan de slag. Ik zie er wat tegenop, want ik heb het vermoeden dat ik niet met die energie weer ga beginnen als ik voroafgaand gehoopt heb. Ik blijf belachelijk vermoeid en heb de lvk per mail om raad gevraagd, want raak een beetje moedeloos zo. Had ik begin dit jaar nog fantasieën om in deze week naar Rusland of Zweden te gaan, nu zit ik thuis en is een bezoekje aan het museum mij al te veel gevraagd. Ik ben kapot en was ik nog niet zo lang geleden nog een fitte vrouw vol energie, nu lijkt daar niks meer van over.  ;(
De lvk gaat het e.e.a. in haar verpleegkundig groepje gooien; zij vroeg mij hiervoor om toestemming en dat heb ik zeker gegeven. Wat mij betreft mogen er zeker meerdere mensen hun licht hierop laten schijnen.
Momenteel is het privé ook niet echt rustig, want ben met Pasen geconfronteerd met een zelfmoord in mijn omgeving en dat hakt er wel even behoorlijk in.
M.a.w. mijn vakantie is ipv rustgevend erg pittig en ik zie er tegenop om maandag weer aan het werk te gaan. Hopelijk lukt het tóch om nog iets energie te pakken.

12-04-2012 om 11:36 uur
Reactie op M-I-R-I-A-M

blijf belachelijk vermoeid en heb de lvk per mail om raad gevraagd, want raak een beetje moedeloos zo.

weet je wat ik als eeste zou doen als ik jou was? Stoppen met het sporten, het kost je steeds ontzettend veel energie als ik dat lees, en je kan beter je energie in herstel stoppen. wat wel wijs is om te doen is gaan wandelen, rondje fietsen, maar dit alles op rustig tempo, en niet direct een heel stuk. dus erg rustig opbouwen alles
succes!

12-04-2012 om 11:59 uur

@Miriam,

Inderdaad waar wat ems zegt, stoppen! Als je je al zo brak voelt en dan ook nog fanatiek inzet op sporten pleeg je roofbouw op je lijf en ben je steeds verder van huis. Pak voldoende rust, en beweeg zoveel mogelijk in een rustig tempo, dan zul je zien dat je je beter voelt en ook weer opbouwt in plaats van afbreekt. Sterkte!

Ikzelf voel me goed! Lang niet gepost hier, vanaf december druk met longreva bezig geweest en daar begin ik de vruchten van te plukken. Meer energie, mijn astma begint wat stabieler te worden, en bewegen gaat ook steeds beter, net als miriam was ik zo gefocused op presteren dat ik niet in de gaten had dat ik met mijn tempo mijn conditie juist om zeep hielp. Dus met heel rustig opbouwen bij de reva gaat het nu eindelijk beter. Ik volg bepaald geen topsportschema, maar het lukt me nu wel om de trainingen in mijn eigen tempo vol te houden en niet meer elke keer stikkensbenauwd te worden. Kortom, grote winst, ik ben blij  *O*. Op het psychische vlak heb ik ook heel veel geleerd: grenzen aangeven, nee zeggen, bewust je energie verdelen ook als je op het moment zelf denkt dat je het allemaal wel kunt, etc. Kan het iedereen aanraden  :)

Groetjes
Sandra