Hoe voel jij je vandaag #91

11-04-2012 om 11:46 uur Gesloten

Hier weer verder

De vorige

De reacties zijn gesloten.
12-04-2012 om 12:13 uur
Reactie op sanshine

vanaf december druk met longreva bezig geweest en daar begin ik de vruchten van te plukken. Meer energie, mijn astma begint wat stabieler te worden, en bewegen gaat ook steeds beter, net als miriam was ik zo gefocused op presteren dat ik niet in de gaten had dat ik met mijn tempo mijn conditie juist om zeep hielp. Dus met heel rustig opbouwen bij de reva gaat het nu eindelijk beter. Ik volg bepaald geen topsportschema, maar het lukt me nu wel om de trainingen in mijn eigen tempo vol te houden en niet meer elke keer stikkensbenauwd te worden. Kortom, grote winst, ik ben blij   *O*. Op het psychische vlak heb ik ook heel veel geleerd: grenzen aangeven, nee zeggen, bewust je energie verdelen ook als je op het moment zelf denkt dat je het allemaal wel kunt, etc. Kan het iedereen aanraden  :)

Groetjes
Sandra

super om te lezen, je mag trots zijn op jezelf, ik ben het wel :Y

12-04-2012 om 12:25 uur

Ik geloof dat ik dit op me in moet laten werken... :'(

12-04-2012 om 12:58 uur

@ Ems: Thanks  :@, word ik verlegen van hor!

@ Miriam: Is ook niet leuk, maar het betekent niet dat het nooit meer kan, alleen dat het nu verstandig is om even wat gas terug te nemen. Sterkte!!!!

12-04-2012 om 17:39 uur

Dank je. Ik had er even flink de pest in. Of had, nog steeds wel, bah.

12-04-2012 om 17:50 uur
Reactie op M-I-R-I-A-M

Dank je. Ik had er even flink de pest in. Of had, nog steeds wel, bah.

leees voor de grap eens al je berichtjes over het sporten na...... meestal (of altijd?) is het niet leuk, kost het teveel energie, heb je er geen lol in.
tja.... dan kan het toch niet goed zijn. En t is ook echt niet leuk

reken dat je 10 punten hebt:
aankleden kost een punt, eten  koken kost een punt en sporten wat je doet ik 8 punten. energie emmertje totaal leeg. vul je emmertje maar eens.....  dat is moeilijk
reken je hebt 10 punten:
aankleden kost een punt, eten koken kost een punt, half uurtje wandelen kost 4 punten... en je hebt nog 4 punten over. je emmertje is niet volledig leeg. de volgende dag doe je precies hetzelfde maar omdat je emmertje niet zo leeg was kost het half uurtje wandelen 3 punten,  en dan heb je die dag 5 punten over! dus energie om nog even een boodschapje te doen...

zo bouw je conditie op zonder uitgeput te raken. en uiteindelijk heb je zo conditie opgebouwt waardoor je ook weer kunt sporten, natuurlijk eerst heel rustig (op halve kracht), maar t komt dan echt wel weer goed!

12-04-2012 om 18:00 uur

Ik snap het.....dankje.... Maar ik vind het wel moeilijk om te horen. Ik wil dit allemaal niet.  :'( Maar ja, dat heeft iedereen die iets mankeert natuurlijk.

12-04-2012 om 18:49 uur

Hier een beetje een nare prutsdag waarop niets gaat zoals ik graag zou zien dat het zou gaan :X :P
Afgelopen nacht al een uur (benauwd) wakker gelegen, uiteindelijk heb ik er een puf in gegooid, want ja, de wekker gaat wél gewoon op z'n normale tijd (6 uur). Onderweg van de bus naar school struikel ik over iets; gelukkig alleen mijn handen een beetje kapot en een blauwe knie :+ En zo ging het de hele dag door, soms in combinatie met klungelige opmerkingen, met als gevolg dat m'n vriendinnen slap lagen van het lachen :+

Gelukkig niet meer echt benauwd geweest, helaas lijkt de verkoudheid toch (opnieuw) door te zetten. Verder behoorlijk moe.
Maar goed we zien wel hè :Y

Beterschap aan alle zieken!

12-04-2012 om 18:50 uur

@sanshine, goed te horen dat de reva je zo goed gedaan heeft.

@ Miriam, de anderen hebben wel n beetje gelijk. Begrijpelijk hoor dat het niet leuk is te horen dat het beter is om even gas terug te nemen. Maar het helpt zeker. Sporten is goed, begrijp ons niet verkeerd. Maar als je conditie een flinke klap heeft gehad, wat ik toch wel uit jouw verhaal begrijp, is het niet verstandig om zo over je grenzen te gaan. Doseren is erg belangrijk. Zeker als je energie Beperkt is.
Wij hebben er allemaal mee te sen. Geloof me ook ik vind het niet altijd leuk, maar heb wel geleerd dat als ik niet doseer en bij verslechtering geen gas terugneem, ik het echt op mijn bordje krijg hoor. Hoop dat je wat aan deduidelijke uitleg van emsepems hebt.
Succes
Tessa

12-04-2012 om 20:28 uur

Het gaat vandaag best wel lekker. Geen misselijkheid voor het moment. Heerlijk.....    :Y :Y :Y

Beterschap aan alle

Mtvrgrt kees01

12-04-2012 om 22:31 uur

Sinds gisteren moe erger als anders.
Waar komt het door? Beetje rare week pasen vrij paar keer vroeg op, meer hoesten. Kortom het gaat niet echt lekker. Sporten ging vanmorgen ook niet echt wel geweest maar onderweg was er al wel de twijfel. Niveau was een stuk lager maar toch ruim een half uur bewogen. Hoop dat ik me snel weer fitter voel en het sporten volgende week weer beter gaat.

Iedereen in de lappenmand heel veel beterschap gewenst.