Hoe voel jij je vandaag #91

11-04-2012 om 11:46 uur Gesloten

Hier weer verder

De vorige

De reacties zijn gesloten.
13-04-2012 om 09:08 uur

@Tessa, dankjewel. Ja, ik snap het nu wel en ik ga nu ook aanpassen. Ik kan er niet meer omheen, hoezeer ik er ook van baal.
Het klinkt gewoon ook wel logisch en eigenlijk heb ik me gewoon steeds tegen de waarheid verzet. Ik merk dat ik het allemaal maar moeilijk kan en wil accepteren, ik weet ook nog maar kort dat ik astma heb. Nou zijn mijn beperkingen niet erg en zwaar ingrijpend, maar het doet me wel verdriet dat ik mijn passie (dat is zumba voor mij) voor nu even zal moeten laten.
Het voelt gewoon heel vervelend dat ik mij in korte tijd zo anders voel; van gezond en fit (fitter dan ooit) naar iemand die zich een heel stuk ouder voelt dan de leeftijd. Daar kan ik maar slecht over.
Maar goed, ik ben niet dom en ik weet dat verzetten tegen acceptatie ook energie kost, nee, zelfs vreet. Dus ik zal wel moeten...

13-04-2012 om 12:17 uur

@ Miriam Ik vind het een hele mooie raad van Tessa, hoe moeilijk het ook is luister na je lichaam die is en weet wat je wel en niet kan.
Sporten is best wel goed maar als je het heel erg moeilijk vind om te stoppen doe het dan wat minder ga 1 of 2 keer per week van plaats om de dag en doe wat minder dan je normaal doe ik snap heel goed dat dit even @#$$%% is maar je lichaam heeft juist nu die rust nodig.
neem die ook misschien is het ook verstandig om eens met je werk gever te praten en het hem uit te leggen wat en hoe misschien kan je dan iets minder gaan werken of wat meer rust er tussen nemen het is gewoon moeilijk om het even wicht te vinden van wat je nog wel kan en wat je geest zegt
Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en praat er veel over dat kan hier en het helpt.

Met mij gaat het redelijk ook erg moe en die pijn in de keel gaat maar niet over ga steeds meer het vermoeden krijgen dat dit komt door vermoeidheid dus ook ik moet me meer rustiger houden dan nu al
( het is gewoon moeilijk) maar het moet wel

M.v.g.Cees

13-04-2012 om 14:37 uur

Ontzettend moe vandaag.
Niet echt benauwd, maar ook niet helemaal vrij ademend
Had me voorgenomen om lekker aan de studie te gaan. maar er is tot nu toe weinig uit mijn vingers gekomen.

Het weer maakt mij vandaag ook niet echt vrolijk.

iedereen beterschap die het nodig heeft

groet

petra

13-04-2012 om 18:28 uur

Moe :z
Verder nog wat keelpijn en zo, maar gelukkig niet meer benauwd geweest *O*
Vandaag op school wel een beetje een raar dagje gehad (les, tussenuur, practicum dat in de pauze doorging, les, tussenuur maar aan practicum gewerkt tot in pauze, 2 1/2 uur practicum) en ik was daardoor wat betreft dag en tijd even volledig de kluts kwijt :) Je kon me bij wijze van spreke om 11 uur 's ochtends wijsmaken dat het 1 uur was en andersom :+

Maar gelukkig heb ik lekker weekend :Y

Beterschap aan alle zieken!

13-04-2012 om 21:16 uur

ontzettend moe en krijg steeds meer last van me longen en luchtwegen.
hoesten en snotteren.
en nog steeds last van me buik (nog steeds geen verwijsbrief wacht al vanaf 8 feb  >:( )
en ik blijf maar bellen wanneer die eindelijk eens verstuurd wordt grrrrr  :N

beterschap voor iedereen

en bij wie het goed gaat  ^O^

13-04-2012 om 23:49 uur

Hier gaat het nog niet super. Ben aan het aftellen. Ik moet volgende week vrijdag weer naar de kno arts. Helaas heeft de behandeling tot nu toe nog onvoldoende geholpen. Ik heb me er wel bij neergelegd dat zo doorgaan niet veel zin heeft. Dan maar rigoureus en mogelijk toch n operatie. Uiteindelijk heeft mijn longarts me niet voor niets doorgestuurd. Als mijn kno gebied ontstoken blijft, zal dit voor instabiliteit van mijn astma, vermoeidheid  en druk/ pijn in mijn hoofd blijven zorgen.

Voor degenen die het nodig hebben, beterschap!

14-04-2012 om 07:35 uur

Hi allen,

Ik voel me eigenlijk super goed ^O^, t is niet zo warm de laatste tijd, en dit is goed tegen de hooikoorts... Qua astma gaat het gelukkig ook nog steeds stabiel, zolang ik mijn medicijnen neem gaat het goed  :s)

@ Tessa, sterkte deze week; hopelijk brengt je kno-arts een oplossing!
@ wendy, jeetje hoe zit het met die verwijsbrief? Is dat van de HA?
Heel veel beterschap!
@ Miriam, wens je heel veel sterkte met het accepteren!

Voor alle anderen die niet lekker zijn: Heel erg veel beterschap!

Hopelijk gaat het met jullie ook straks wat meer voor de wind!

groetjes bioloogje

14-04-2012 om 09:17 uur

Dankjewel.

Beterschap aan iedereen die het gebruiken kan.
@Wendy, dat duurt wel heel lang, die verwijsbrief..

14-04-2012 om 09:40 uur

@bioloogje
de internist zou een verwijsbrief maken om langs de gynecoloog te gaan.
Ze zou die brief sturen naar mijn huisarts zodat mijn huisarts een afspraak kan maken bij de gynecoloog.