griep na/door griepprik

17-10-2013 om 18:48 uur

2 jaar geleden ging ik een griepprik halen nadat ik opgeroepen was wegens astma. Vlak erna kreeg ik een stevige griep. Toeval dacht ik. Vorig jaar herhaalde zich dat. Ik ging zoeken op internet en zag nergens iets over mensen die dit ook hadden. Ik dacht dat ik weer pech had gehad. Dit jaar twijfelde ik enorm of ik hem zou halen, maar op een flinke griep zit ik niet te wachten met bijbehorende benauwdheid, dus vorige week was het zover. Griepprik gehaald. Jullie raden het al: de hele week goed ziek, echte griep! Is er echt niemand die dit ook altijd heeft? Het is voor mij nu echt de laatste keer geweest dat ik hem gehaald heb. Ik denk dat de prik een trigger is om griep te krijgen (in mijn geval dan). Wat denken jullie?

Login of registreer om te reageren
25-10-2013 om 21:31 uur
Reactie op marjanneke

Ik snap je angst! En dan is het mooi om een risico te verkleinen, daar heb ik graag een paar dagen pijnlijke arm voor over! Jij vast ook!

Zeker weten! Ik kreeg ook bijna niet de kans om nee te zeggen. Ik heb zeer goede uitleg gekregen. En iedere mogelijke kans op een longontsteking die ik kan verkleinen grijp ik met beide handen aan. Veel mensen denken ook griep te hebben terwijl het geen griep is. Als er gekweekt zou worden bij alle mensen die zeggen griep te hebben, zal een hele grote groep negatief testen. Als je echt griep hebt (ik heb de Mexicaanse griep aangetoond gehad) dan weet je pas wat griep is. Dan ben je echt min. een week ziek in je bed met zeer hoge koorts en niets kunnen. De griep heeft destijds veel indruk op mij gemaakt en nu nog ondanks wat ik afgelopen jaar allemaal doorstaan heb.

Login of registreer om te reageren
25-10-2013 om 21:35 uur

Ik heb één keer griep gehad dat ik het me nog kan herinneren en daar was ik echt twee weken ziek van. Ik had toen nog geen astma in de mate waarin ik het nu heb maar ik wil het risico niet lopen. Als ik weet hoe ziek ik ben van een verkoudheid, dan wil ik echt geen griep krijgen.

Login of registreer om te reageren
25-10-2013 om 21:36 uur

Ik heb het gelukkig nog nooit gehad, maar heb oo vanaf mijn 5e de prik, dus wellicht heeft dat me geholpen!

Om on topic te blijven, conclusie is dus datje geen griep kunt krijgen van de prik (volgens mij staat dat ook in de folder die bij de brief zat)

Login of registreer om te reageren
25-10-2013 om 21:44 uur
Reactie op marjanneke

Ik heb het gelukkig nog nooit gehad, maar heb oo vanaf mijn 5e de prik, dus wellicht heeft dat me geholpen!

Om on topic te blijven, conclusie is dus datje geen griep kunt krijgen van de prik (volgens mij staat dat ook in de folder die bij de brief zat)

Klopt, het wordt gemaakt van dood materiaal. Dat je afweersysteem aan het werk zet. Hierdoor kan je wel wat klachten krijgen maar niet in de mate die je hebt als je griep hebt.

Login of registreer om te reageren
26-10-2013 om 14:10 uur

Het ligt er aan wie je prikt, heb ik gemerkt. Ik zoek meestal een assistente uit, ik ben verschillende keren door een arts geprikt en dan hield ik een dikke pijnlijke bult eraan over.
Maar als we de berichten mogen geloven, is dat binnenkort verleden tijd. Haal je een ampulletje bij de apo, je inhaleert en je bent jaren beschermd tegen de griep.
Ik hoop dat het waar is!
Maar ik heb nooit griep gehad na een prik, ook zelfs niet verkouden.

Login of registreer om te reageren