Net uitzending gezien van Kassa

05-04-2014 om 20:45 uur

Ik heb 20 jaar zware sjek gerookt, alles geprobeerd om te stoppen maar niets werkt. Ik ben sinds 5 maanden vervend damper. Ik heb sinds die tijd zelfs geen behoefte gevoeld om weer te gaan roken.  Maar na het zien van de Kassa! aflevering twijfel ik nu of ik niet weer gewoon moet gaan roken, mijnheer Rutgers was zo overtuigend... Zelden zo'n sterk optreden gezien... In de e-sigaret zit dus nicotine.... Ik twijfel nog of ik niet eerst de door hem aangeprezen kauwgom moet gaan proberen, al was de laatste keer niet echt een succes, en mijn kleuter steelt steeds mijn kauwgom...

Is er ook kauwgom met kindveilige verpakking?

Login of registreer om te reageren
05-04-2014 om 21:50 uur

[quote author=Menno de Bes link=topic=12936477.msg455376#msg455376 date=1396723555]
Is er ook kauwgom met kindveilige verpakking?
[/quote]

Laat ik even ONTOPIC blijven de enige vraag die er is beantwoorden.

Gewoon de kauwgom uitpakken en in een jampot doen en de verpakking weggooien is de meest kindvriendelijke oplossing lijkt me zo.

Login of registreer om te reageren
05-04-2014 om 21:53 uur
Reactie op Marcus

Laat ik even ONTOPIC blijven de enige vraag die er is beantwoorden.

Gewoon de kauwgom uitpakken en in een jampot doen en de verpakking weggooien is de meest kindvriendelijke oplossing lijkt me zo.

Jammer dat ik zelf die maatregelen moet nemen en niet de industrie... en dan nog, een jampot is niet kindveilig....

wat gaan we daaraan doen...

Login of registreer om te reageren
05-04-2014 om 22:01 uur

[quote author=Menno de Bes link=topic=12936477.msg455392#msg455392 date=1396727638]
Jammer dat ik zelf die maatregelen moet nemen en niet de industrie... en dan nog, een jampot is niet kindveilig....

wat gaan we daaraan doen...
[/quote]

Natuurlijk is een jampot kindvriendelijk waarom zou anders chocopasta goed gekeurd in een glazen pot verkocht worden, EU goed gekeurd nota bene. Wellicht ligt het eerder aan hoe jij je kinderen opvoed heb nooit gehad dat mijn kinderen dergelijke zaken opzochten.

De vraag is wat mij betreft beantwoord en ga ik er verder niet op in.

Login of registreer om te reageren
07-04-2014 om 03:55 uur

[quote author=Menno de Bes link=topic=12936477.msg455376#msg455376 date=1396723555]
Ik heb 20 jaar zware sjek gerookt, alles geprobeerd om te stoppen maar niets werkt. Ik ben sinds 5 maanden vervend damper. Ik heb sinds die tijd zelfs geen behoefte gevoeld om weer te gaan roken.  Maar na het zien van de Kassa! aflevering twijfel ik nu of ik niet weer gewoon moet gaan roken, mijnheer Rutgers was zo overtuigend... Zelden zo'n sterk optreden gezien... In de e-sigaret zit dus nicotine.... Ik twijfel nog of ik niet eerst de door hem aangeprezen kauwgom moet gaan proberen, al was de laatste keer niet echt een succes, en mijn kleuter steelt steeds mijn kauwgom...

Is er ook kauwgom met kindveilige verpakking?
[/quote]

Ik drink sinds die wijze woorden van Rutgers ook geen water meer. Volgens deze geleerde dokter van het Longfonds zou er in de e-sigaret ook een stofje zitten waar ze lijken mee balsemen. Klopt: water! Lijken worden namelijk gebalsemd met formaline, en dat is een mengsel van water met formaldehyde (CH2O). Van deze twee stoffen wordt alleen de eerste, water (H2O), gebruikt in e-liquid. Dus meneer Rutgers heeft zijn huiswerk niet gemaakt, en daar ontvangt deze "expert" dan jaarlijks meer dan anderhalve ton voor, dat door vrijwilligers deur aan deur bij elkaar moet worden gebedeld. En dan zijn ze bij het longfonds ook nog beledigd dat ze boze reacties krijgen na zijn optreden op TV. In elk geval drink ik op advies van dr Rutgers geen water meer, want dat spuiten ze in lijken, en dat wil je toch niet binnenkrijgen, bah.

En dan durft hij ook nog te beweren dat er onvoldoende onderzoek zou zijn gedaan! Longfonds ontvangt miljoenen om onderzoek te financieren. Al jaren is bekend dat de e-sigaret de meest belovend uitvinding is om rokers van de tabak af te helpen. Veel artsen hebben het elektrisch roken al bestempeld als de beste uitvinding na de penicilline. Waarom heeft het Longfonds in al die jaren nog geen cent uitgegeven aan onderzoek betreffende de e-sigaret? Waarom hebben ze zelfs de onderzoeken die zijn gedaan nog nooit gelezen? (Dit laatste maak ik op uit de onnozelheid overtreffende onwetenheid van Rutgers, die blijkbaar niet eens weet welke stoffen in e-liquid zitten). Op dit punt laat het Longfonds rokers en longpatienten volledig in de kou staan. Dat Rutgers nu beweert dat er geen onderzoek naar is gedaan is niet alleen een grove ontkenning van de werkelijkheid, maar zelfs een schande; het Longfonds had dit onderzoek zelf al jaren geleden moeten doen, daar betalen wij hen voor! Niet voor dat riante salaris van Rutgers!

Deze ontkenning van de werkelijkheid door het longfonds zal heel veel rokers onnodig het leven gaan kosten:

http://www.american.com/archive/2013/november/smoking-kills-and-so-migh…

Nee, dit schaamteloze optreden van de heer Rutgers in Kassa heeft het Longfonds weinig goeds gedaan. Zie facebook pagina van het Longfonds. En dan durft hij ook nog achteraf zijn opponent ervan te beschuldigen dat hij zou worden betaald door de tabaksindustrie!

http://i61.tinypic.com/11cckgp.png
https://www.facebook.com/longfonds

Roel Fresow kennende zou dit wel eens kunnen gaan einigen in de rechtszaal! Die laat zich als arts niet op een dergelijke wijze met leugens en laster door Michael Rutgers in discrediet brengen. Dus het laatste woord over deze schandalige vertoning van de heer Rutgers in Kassa is denk ik nog lang niet gesproken.

Die man graait jaarlijks 1,7 ton weg bij het longfonds, en als hij dan als 'expert' moet optreden bij de Vara dan neemt hij nog niet eens de moeite om zich te verdiepen in het onderwerp. Dossierkennis 0,0 Hij beweert dat hij arts is maar kent blijkbaar nog niet eens het verschil tussen formaldehyde en propylene glycol. Het enige wat hij kon doen is reeds lang achterhaalde stellingen poneren en met een arrogantie van hier tot Tokyo iedereen belachelijk proberen te maken die wél op de hoogte is van het fenomeen elektrisch dampen. Schande!

Login of registreer om te reageren
07-04-2014 om 08:44 uur

Ik erger me enorm aan een reclame voor de e smoker, die ik voorbij heb zien komen.
Een jonge vrouw, met een kinderwagen aan haar hand, steekt even leuk zo'n ding op :?
Ik begrijp echt niet dat dit niet verboden is!!!
Enerzijds wordt er van alles aan gedaan om roken bij jongeren (en ouderen) te ontmoedigen en anderzijds worden er allerlei alternatieven aangeprezen die zogenaamd onschadelijk (minder schadelijk) zouden zijn.
Het enige dat je veilig kunt inhaleren, zijn de vernevelmedicijnen en puffers die de artsen je voorschrijven!
Kassa heb ik helaas niet gezien.

Login of registreer om te reageren
07-04-2014 om 11:43 uur
Reactie op Thirza

Ik erger me enorm aan een reclame voor de e smoker, die ik voorbij heb zien komen.
Een jonge vrouw, met een kinderwagen aan haar hand, steekt even leuk zo'n ding op :?
Ik begrijp echt niet dat dit niet verboden is!!!

Ja, en dan blaast zij die wolk propylene glycol ook nog eens in die (overigens lege) kinderwagen.
Dien a.u.b. een klacht in bij de reclamecode commissie. Deze reclame wordt echter nooit gebruikt door voorstanders van de e-sigaret, maar alleen en keer op keer weer door de tegenstanders daarvan. Het is absoluut een foute reclame, en de voorstanders van de e-sigaret zouden niets liever willen dan dat het vertonen van dit filmpje zou worden verboden. Maar ja, we leven in een vrij land, dus als instanties als het Longfonds of de media telkens weer dit filmpje willen laten zien om onwetenden de boom in te jagen tegen de e-sigaret dan mag dat.

Reactie op Thirza
Enerzijds wordt er van alles aan gedaan om roken bij jongeren (en ouderen) te ontmoedigen en anderzijds worden er allerlei alternatieven aangeprezen die zogenaamd onschadelijk (minder schadelijk) zouden zijn.

De e-sigaret wordt vrijwel uitsluitend gebruikt door mensen die al vele jaren hebben gerookt en al heel veel mislukte stoppogingen achter de rug hebben. Dat dit middel mensen zou aanzetten om te gaan roken is volstrekte flauwekul en er is geen onderzoek die deze onzin bevestigd, wel onderzoeken die het tegendeel hebben aangetoond: mensen die niet roken hebben geen enkele behoefte om geld uit te geven aan een electrische sigaret, en onder jongeren is de e-sigaret absoluut niet populair, die kiezen liever voor tabak om erbij te horen, want tabak is stoer en een e-sigaret vinden pubers belachelijk.

Reactie op Thirza
Het enige dat je veilig kunt inhaleren, zijn de vernevelmedicijnen en puffers die de artsen je voorschrijven!
Kassa heb ik helaas niet gezien.

Hoofdbestanddeel (minstens 70 tot 90%) van de damp uit een e-sigaret is propylene glycol. Deze stof werd in de jaren 50 van de vorige eeuw al in vernevelde vorm gebruikt om de lucht in ziekenhuizen en militaire complexen te reinigen en te desinfecteren. Daarom is er 70 jaar geleden al veel onderzoek gedaan of deze damp schadelijk kon zijn als deze 24/7 werd geinhaleerd door mensen. Die onderzoeken hebben toen aangetoond dat het inhaleren ven verdampte propylene glycol 100% veilig is. Omdat deze damp ook werd gebruikt op afdelingen waar pasgeboren zuigelingen lagen is er ook uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van het inhaleren van propylene glycol door zuigelingen. Uit deze onderzoek kwam naar voren dat zieke babies die 24/7 lucht inhaleerde waar propylene glycol in zat aanzienlijk minder infectieziekten kregen en een grotere overlevingskans hadden dat zuigelingen die dit niet inhaleerden. (Vandaar misschien dat filmpje met die kinderwagen.)

Ook door gebruikers van de e-sigaret wordt inmiddels gemeld dat zij veel minder last hebben van infectieziekten zoals verkoudheid of griep, dan de mensen in hun omgeving die niet dampen. Maar hier is nog geen onderzoek naar gedaan.

Het is in elk geval inmiddels wel reeds 100% zeker dat in de damp van een e-sigaret veel minder schadelijke stoffen zitten dan in de medicijnen, zoals Zyban of Champix, die (long)artsen hun rokende patiënten voorschrijven als hulpmiddel om te stoppen met roken, en dat gebruikers van de e-sigaret geen dure dokters en gevaarlijke medicijnen nodig hebben om te stoppen met roken en zich een stuk gezonder te voelen.

Login of registreer om te reageren
07-04-2014 om 12:05 uur

Denk dat we verdere reactie of beantwoording beter kunnen overlaten aan de advieslijn tenslotte staat dit in de topic voor de advieslijn.

Login of registreer om te reageren
07-04-2014 om 12:17 uur
Reactie op Marcus

Denk dat we verdere reactie of beantwoording beter kunnen overlaten aan de advieslijn tenslotte staat dit in de topic voor de advieslijn.

Helaas blijkt de advieslijn betreffende deze materie over geen enkele betrouwbare informatie te beschikken.

Maar als u alles aan een advieslijn wil overlaten Marcus, dan begrijp ik niet wat u nog op een forum doet. Dan kan u toch beter gewoon even een advieslijn bellen als u ergens iets over wil weten, inplaats van uw kostbare tijd te verknoeien met het rondhangen op een forum.

Login of registreer om te reageren
07-04-2014 om 12:21 uur

Denk dat mijn antwoord duidelijk was deze topic is voor vragen aan de advieslijn en dat beslaat niet een heel forum maar slechts een stukje van het forum.

Het woord is dus aan de advieslijn.

Login of registreer om te reageren
07-04-2014 om 12:33 uur
Reactie op Marcus

Denk dat mijn antwoord duidelijk was deze topic is voor vragen aan de advieslijn en dat beslaat niet een heel forum maar slechts een stukje van het forum.

Het woord is dus aan de advieslijn.

Hoe gezagsgetrouw.  O-) Ik denk liever zelf na en doe liever zelf mijn onderzoek dan dat ik het voorgekauwde standaard antwoord van een slecht geinformeerde advieslijnmedewerker ga napapegaaien.

Het is trouwens de site van het Longfonds zelf die iedereen doorverwijst naar dit topic hier omhier  van gedachte te wisselen over de uitzending in Kassa. Als dit volgens u niet thuishoort in een topic van de advieslijn moet u even bij het Longfonds bezwaar gaan aantekenen dat zij hun bezoekers hier naar toe verwijzen.

Login of registreer om te reageren