Hoe voel jij je vandaag? #146

25-11-2016 om 03:38 uur Gesloten

Hier nr 146!
Hier vind je t laatste bericht. Sorry niet zo netjes gelinkt, maar weet op dit tijdstip en in mijn conditie ff niet hoe t anders moet...
vorige

K ben nl giga benauwd. Zit al de hele nacht op met enorme ademarbeid en dus dichte longen. Gisterenmiddag deed k nog boodschappen, en begin van de avond was t mis. Had me denk ik al op de Notfall kunnen melden, maar wilde verhoging van pred en t intensieve vernevelen even afwachten, maar t gaat hem zeer waarschijnlijk niet worden zo....balen, want wil niet wéér...net 3 weken in de bergen... maarja, ze zullen zeggen 'beter hier dan in NL', want daar raak ik van zoiets meteen op de IC, hopelijk kan k die nu mishoorden..!

De reacties zijn gesloten.
25-11-2016 om 03:41 uur

Mishouden, bedoel ik natuurlijk ;)

K heb overigens geen niersteentjes, maar een overbelaste 'vierkante lendenspier.',
De diepliggende spier in de rug tussen ribben en bekken. Die is door continue bronchusobstructie en dus veel gebruik maken van. Mn ademhalingsspieren overbelast geraakt en pijnlijk. Heb nu fysio ervoor.
Is dus gelukkig niets met Mn nieren!!
Dit is niet gevaarlijk, maar wel een indirect tien van enstog longlijden, zoals hier verwoord werd door arts en fysio.
Aanvallen als nu helpen ook niet echt de goede kant op natuurlijk...maarja!

25-11-2016 om 06:16 uur

Wat naar Edelweiss. Beterschap meid en pas goed op jezelf!

25-11-2016 om 06:26 uur

@Edelweiss hoop dat je vlug weer opknapt. Wat toch vervelend van die lendenspier en vooral nu je het weer zo benauwd hebt en dat die dan nog meer pijn doet. Beterschap! Toch maar Notfall bellen.
@Shadow wat naar van die slaaptest. Fijn dat je afgevallen bent. Jammer dat je niet zonder Zuurstof kunt. Hoop dat de fysio goed gaat helpen met je benen en ja ademhalingsoefeningen vallen ook nog niet mee als je altijd al de borstademhaling hebt gedaan, daar zit ik ook wel mee hoor.
@Iedereen die ik vergeten en nodig hebben Beterschap en/of Sterkte

25-11-2016 om 09:38 uur

Beterschap Edelweiss en hoop dat de fysiotherapeut verlichting brengt.
Toch een geruststelling dat het je nieren niet zijn, sterkte

25-11-2016 om 09:45 uur

@edelweiss veel beterschap en hopelijk gaat het in de bergen weer de goede kant op met je. Gelukkig dat je geen nierstenen heb maar een overbelaste spier is ook zeer vervelend en pijnlijk.

OT
Gisteren provocatie test gehad. Piekflow start 350 na de 5e inname van de testvoeding ( kreeg telkens een beetje meer ) was het raak. Rode uitslag en piekflow 280. Keel was gelukkig niet dicht gaan zitten. Ik had alleen een astma aanval. Met flink vernevelen ben ik er redelijk uitgekomen. Nu nog wel benauwd maar gelukkig thuis. En thuis mag ik ook vervelen als ik het nodig vind.( nu op 4 tot 8 keer )

Pas bij de afspraak bij de allergeloog weet ik wat ik gekregen heb in de testvoeding. Ik weet wel dat ik geen dubbelblinde testen meer wil want de testvoeding is supper vies.

Iedereen die het nodig heeft beterschap

25-11-2016 om 10:21 uur

@edelwijss, dit klinkt echt niet goed! dikke tut!!!

25-11-2016 om 18:31 uur

Dank voor jullie meeleven.

Ben idd opgenomen, longfunctie was slecht en t was geen vraag of k moest blijven...nu maar hopen dat ie weer omhoogsnelt, net als die gekelderd is. Voorlopig aan de zuurstof en dat is wel even prettig. Saturatie deed toch wel beetje gek (gisteren op t dieptepunt 84). Nu satureer ik weer netjes, maar niet heel ruim. Tja. Lig er niet voor niks. Maar gelukkig niet op de ic, toch weer n voordeel van de bergen:)

25-11-2016 om 18:54 uur

Fijn om wat van je te horen Edelweiss maar geen fijn nieuws. Klinkt wel alsof je in goede handen bent. Knap maar snel weer op. Beterschap!

25-11-2016 om 21:49 uur

Edelweiss, wat vervelend nu dat je in het ziekenhuis bent beland. Ik hoop dat je er snel weer uit komt!
Gelukkig heb je geen nierstenen.

26-11-2016 om 10:17 uur

@Edelweiss heel veel beterschap xx