Seretide

29-11-2005 om 15:24 uur Gesloten

Ik krijg sinds twee  maanden seretide. Dit nadat uit een histaminetest bij de longarts bleek dat ik intrinsieke astma heb. Ik heb voor seretide singulair gebruikt maar daar kon ik niet tegen.
De benauwdheid is wel iets afgenomen, met namendat drukkende gevoel op mijn borst 's morgens. Maar voor mijn gevoel heb ik het verder benauwder dan voordat ik iets gebruikte.
Ook heb ik pijn op/onder mijn borst en rug. Wie herkent dit? Ik wil eigenlijk stoppen met Seretide om te kijken of die pijn weggaat maar aan de andere kant ben ik bang dat het dan alleen maar erger wordt. Wie heeft daar ervaring mee?
En kan het zijn dat Seretide bij mij erger is dan de kwaal? Ik kan het natuurlijk uitproberen door met Seretide te stoppen maar ik lees overal dat je het eerst een tijd moet gebruiken voordat het werkt?

De reacties zijn gesloten.
05-12-2005 om 15:16 uur

Hallo Bienie,
Misschien heeft er ook wel niks gezeten!
Mijn arts heeft mij altijd gezegt mijn mond goed te spoelen anders zou je kans hebben op een schimmelinfectie. Mijn zoontje gebruikt ook seretide en airomir en ik laat hem ook altijd
de mond spoelen, voorkomen is beter dan genezen,toch?!

05-12-2005 om 19:25 uur

Hallo Bienie,

Ik heb door seretide gebruik schimmelinfectie gehad. Het is te herkennen aan een witte waas op je tong. Vooral achterin je mond... Ik heb toen moeten spoelen met een medicijn tegen schimmelinfectie (ben de naam ff kwijt).
Mijn longarts heeft niet vertled over de symptomen die je kan krijgen van deze schimmelinfectie...maar mogelijk dat er wat te vinden is via internet? Ik weet wel dat ik toen last had van oorpijn, misselijkheid, niet helemaal 100 % lekker voelen...maar of dat door de schimmelinfectie kwam dat heeft mijn longarts niet bevestigd...... :? ....

Groetjes Miranda

05-12-2005 om 20:44 uur

HOi Hoi allemaal...

Nou mijn longarts verklaarde me dus ook enorm voor gek door dat om de twee weken ongesteld worden.. Ik dacht al dat het aan mij lag.. Maar aangezien ik meer klachten had mocht ik stoppen met seretide.. En inderdaad ik ben weer normaal ongesteld..

Nog even voorgelegd aan de longconsulente maarja die zei jij hebt altijd rare klachten die niet officieel als bijwerking staan.. Tja  :? Verklaren kan ik het dus ook niet!

Liefs Laura

06-12-2005 om 09:59 uur
Reactie op Lautje19

HOi Hoi allemaal...

Nou mijn longarts verklaarde me dus ook enorm voor gek door dat om de twee weken ongesteld worden.. Ik dacht al dat het aan mij lag.. Maar aangezien ik meer klachten had mocht ik stoppen met seretide.. En inderdaad ik ben weer normaal ongesteld..

Nog even voorgelegd aan de longconsulente maarja die zei jij hebt altijd rare klachten die niet officieel als bijwerking staan.. Tja :? Verklaren kan ik het dus ook niet!

Liefs Laura

hoi laura
het zau heel goed kunnen hoor die ontstekingsremmers zitten vol hormonen
groetjes ukkie

06-12-2005 om 10:05 uur
Reactie op Lautje19

HOi Hoi allemaal...

Nou mijn longarts verklaarde me dus ook enorm voor gek door dat om de twee weken ongesteld worden.. Ik dacht al dat het aan mij lag.. Maar aangezien ik meer klachten had mocht ik stoppen met seretide.. En inderdaad ik ben weer normaal ongesteld..

Nog even voorgelegd aan de longconsulente maarja die zei jij hebt altijd rare klachten die niet officieel als bijwerking staan..Tja  :? Verklaren kan ik het dus ook niet!

Liefs Laura

Leuke reactie ook wel -O-. Heb je ook gezegd dat kennelijk meerdere mensen dezelfde klachten hebben, en dat je dus niet de enige bent met rare klachten :?.

05-12-2005 om 21:04 uur

Hee Laura,

Ik heb eens navraag gedaan bij de apotheek vandaag of ze vaker de klacht hebben gehoord m.b.t. veranderende menstruatie cyclus door seretide...maar nee..had ze nog nooit eerder van gehoord.. :?.
Zat daarom nog eens te kijken op internet en nou vroeg ik me af...Heb jij door seretide die schimmelinfectie (Candida) gekregen in je mond?
Op internet las ik namelijk als symptoom van mondschimmel:
- menstruatiestoornissen en premenstruele klachten
Maar niet te veel kijken op internet..want als je al die symptomen ziet...nou poeh  :-\ daar wordt je niet vrolijk van  ;)

Groetjes
Miranda

05-12-2005 om 21:16 uur

Hoi Hoi Miran..

Tja heb ik ook gehad.. verschillende kuurtjes voor gehad!
Maybe dat het dan daardoor komt!!
Maar ik weet het neit meer hoor :S

En tja het lijste bijwerkingen lees ik al bewust nooit door ;)

Liefs Laura

08-12-2005 om 09:37 uur

Hallo jill en miran,
bedankt voor de reacties!
Ik heb inderdaad een witte waas op mijn tong...
En verdere klachten...? misschien heel stom maar ik voel me nooit echt lekker dus ik zou niet weten of het daardoor komt??
Misschien toch maar effe langs de huisarts? Beetje raar dat de arts me niet doorstuurt want ik kan me herinneren dat hij zei er zit schimmel ofzoiets...? hij mommelde een beetje en ik ben er, heel stom , niet op in gegaan.
groetjes  :W

08-12-2005 om 17:35 uur

Hallo allemaal,

Voor mijn gevoel zijn al mijn vage klachten weer terug sinds ik weer met seretide begonnen ben...
En mijn pilwisseling heeft niet geholpen...
Ik staar me nu suf naar mijn tong (hihi)  of mijn schimmelinfectie weer terug is, want dan zou het misschien door de schimmelinfectie komen en niet door de seretide...tja  :s) triest eigenljk...maarja uiteindelijk weet je het niet meer.. :?  Maar denk toch als meer dat het ECHT door de seretide zelf komt.

Ik heb voor morgenochtend een afspraak gemaakt met de huisarts...om dit toch eens te bespreken!
Maarja mijn huisarts kennende...die durft toch niets te beslissen...die blijft maar roepen ..je moet contact opnemen met de longarts..Dus heb vanochtend eerst naar de longarts gebeld en die vertelde me dat ik toch naar de huisarts moet..En als het dan echt erg is dan verwijst hij me alsnog door naar de longarts..
Zucht...dus ja zal dus niet! Misschien dat de huisarts dezelfde medicijnen kan voorschijven maar dan appart...en niet gecombineert zoals Laura ook aangaf.

Groetjes Miranda

08-12-2005 om 18:30 uur

Bij mijn weten heb ik geen schimmel in mijn mond hoor.... Dat kan ik dus niet de schuld geven :+.