Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 mei 2013, 00:42:55
414338 aantal berichten in 14955 topics door 8777 geregistreerde leden
Nieuwste lid: lena8850
Longforum  |  Longforum Archief  |  2012  |  Juf Anne  |  Column 2: carnaval « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Column 2: carnaval  (gelezen 2255 keer)
Juf Anne

Geslacht: Vrouw

Ik heb astma, astma is niet wie ik ben!

« Gepost op: 14 februari 2010, 20:10:21 »

Als echte Brabantse ontkom ik deze dagen niet aan het carnavalsgedruis. Overal verklede, hossende mensen, carnavalsmuziek en helaas, helaas ook weer rokerige kroegen. Veel mensen lijken de regels rondom het roken in een kroeg weer vergeten te zijn  Angry.

Nu ben ik nooit een fervent caranavlsvierder geweest. Ik houd niet zo van de dronken, lastige mensen die denken dat ze ten tijde van de carnaval wel zonder toestemming aan je mogen zitten. Maar dit jaar had ik me over laten halen om toch een avondje gezellig mee te gaan. Dus hup mijn bijenpak aan en met mijn collega's de kroeg in. In het begin was het erg gezellig. We hadden lekker de ruimte om te dansen (en te ademen) en er werd gelukkig ook meer gedraaid dan de bekende carnavalskrakers. Helaas heb ik het niet laat kunnen maken want .... er kwam een groep naast ons staan die het wel erg lekker vond om een sigaret op te steken. Snel volgde meer mensen en was de kroeg weer gevuld met rook. Hoesten, piepen en een forse benauwdheid was het gevolg. En in plaats van dat de rokers buiten stonden, stond ik weer buiten. Gelukkig had ik in de auto mijn vernevelapparaat staan en kon ik de ergste benauwdheid bestrijden. Maar mijn avond was over ... en alleen maar omdat sommige mensen zich niet kunnen houden aan de regels. Erg jammer!

Nu heb ik allang gemerkt dat hier in het dorp in bijna alle kroegen weer gerookt wordt, enorm balen want hier ga ik dus niet meer uit. Gelukkig snappen ze in Eindhoven wel het principe. Op Stratum, de uitgaansstraat van Eindhoven, hebben de kroegeigenaren afspraken gemaakt en word er ook praktisch niet gerookt. Heerlijk, want als ik een keer uit wil en mijn longen laten het toe, dan kan ik ook gaan.

Hoe zit het bij jullie met de kroegen, wordt er weer gerookt of houden ze zich netjes aan de afspraken? En ga je nu ook wat vaker op stap??

Evi.

« Antwoord #1 Gepost op: 14 februari 2010, 20:18:16 »

Wat balen Anne dat je avondje zo moest eindigen. Sad Vooral met een groep kan het (vind ik) zo gezellig zijn om carnaval te vieren. Lekker verkleed zoals jij wil met zijn allen lol hebben.
Jammer dat er weer gerookt moest worden.

Ja, ik herken het wel. Bij een leuk avondje waarbij niet binnen gerookt mag worden krijg ik alsnog last. Maar dan waarschijnlijk omdat de mensen buiten roken, en het in hun kleding blijft hangen waardoor het alsnog naar binnen gaat. Maar ik heb niet zo extreem last als voorheen. Sinds dat ik ernstig astma heb was het uitgaan, met toch wel wat verdriet, voorbij omdat ik letterlijk ziek en heel benauwd werd van rook. Bij ons gaat het over het algemeen goed bij de kroegen, etc. Ze houden zich er wel aan, alleen heb je wat ik hierboven al zei, toch nog wel last. Maar het is zeker verbetering zo.
bioloogje

« Antwoord #2 Gepost op: 14 februari 2010, 21:14:48 »

Hoi Anne,

Goh wat een teleurstelling weer dat er rokers zaten in die kroeg. Gelukkig heb je je vernevelaar bij de hand gehad. Maar ja de avond was wel verpest, zij hebben lol omdat ze zich niet aan de regels houden en jij moet de consequenties dragen. Zo oneerlijk vind ik dat.

Bij mij in de buurt is dat ook zo, vooral in grote ruimtes, waar het moeilijk te controleren valt. Ik merk het meteen, begin een kriebelhoest te krijgen ,wordt schor. en later thuis in bed pas benauwd. Als ik t merk probeer ik eerst nog heel even vol te houden en ga daarna weg. Dan zoeken we een ander cafeetje.
Uitgaan doe ik zelf haast niet meer, gewoon omdat ik t met vriendinnen thuis toch leuker vind, kan je elkaar tenminste verstaan. Maar als ik een avondje gezellig wil dansen dan moet het wel mogelijk zijn.

groetjes bioloogje

Always look on the bright side of life! Always look on the light side of life! - Monty Python
Pagina's: [1]
Longforum  |  Longforum Archief  |  2012  |  Juf Anne  |  Column 2: carnaval « vorige volgende »
    Ga naar: