Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 september 2010, 10:43:11
270053 aantal berichten in 9405 topics door 4425 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Mar8
Longforum  |  Astma  |  Astma en kinderen  |  Louise #3 « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Louise #3  (gelezen 2313 keer)
Gwenny
Sr. Global Moderator

Geslacht: Vrouw

Ademnood...denk er niet te luchtig over!

« Gepost op: 10 juni 2010, 23:46:31 »

Hier (helaas) weer verder

Het vorige topic vind je hier

Heb jij Hyves? Word lid van: http://long-forum.hyves.nl/
GerdaLouise

Even stilstaan is vaak een hele vooruitgang

« Antwoord #1 Gepost op: 11 juni 2010, 09:01:57 »

Nou het gaat nog niet denderend hier. Gistermiddag bleef Louise al thuis van school omdat ze total loss is (logisch na 3 weken behoorlijk veel en vaak benauwd zijn) maar vannacht en vanmorgen toch ook nog best benauwd. Ze wilde vanmorgen ook niet naar school en ligt nu lekker op de bank met een dekentje. Ze blaast wel goed op de piko meter dus dat is wel een beetje een geruststelling. Het opknappen gaat langzamer dan normaal met een prednisonkuur thuis maar het zal vast wel goedkomen, toch  Wink

groetjes van Gerda

Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste dat er is
HJ

« Antwoord #2 Gepost op: 11 juni 2010, 09:48:41 »

Hopelijk gaat het snel weer beter bij juliie Yes
Het kan ook wel zijn dat het langer duurt om dat o.a. het weer ook niet echt meewerkt. Hopelijk krijgen we snel ander weer en gaat de pred zijn werk doen en voelt ze zich weer wat beter.
Beterschap voor Louise en sterkte voor jullie. Heart

Ik ben wie ik ben, je kunt me niet zomaar veranderen
Sien
Schrijver

Music was my first love, and it will be my last

« Antwoord #3 Gepost op: 11 juni 2010, 10:30:03 »

Hé veel beterschap hoor voor Louise!
Ik hoop dat de prednisonkuur snel aanslaat! Laat haar idd maar lekker bankhangen  Wink benauwd zijn is heel vermoeiend!

liefs

If I fail, if I succeed, at least I'll live as I believe!
Evi.v

« Antwoord #4 Gepost op: 11 juni 2010, 17:41:59 »

Jammer dat het nog niet goed gaat, maar slim dat je haar thuis houd als het niet gaat hoor!
Vergeet niet dat het weer nu ook niet lekker is en dat waarschijnlijk eerst beter moet zijn wil ze zich ook beter kunnen voelen, ik merk het zelf ook, zat vanochtend ook te twijfelen of ik dan nu toch in moet grijpen en huisarts moet bellen omdat ik zo'n last heb. Hopelijk word het weer snel beter en kan Louise ook makkelijker beter worden! Veel beterschap nog!
GerdaLouise

« Antwoord #5 Gepost op: 15 juni 2010, 09:45:02 »

Schoolreisje hebben we achter de rug (en pff ik ben meegeweest Wink), nu is Louise nog vermoeider: van het schoolreisje en de naweeen van de benauwdheid en prednisonkuur. Vanmorgen is ze wel naar school want de toetsen beginnen vanochtend en dat is superbelangrijk!!
Ze wordt nog steeds best benauwd wakker en heeft overdag ontzettend veel last van slijm, we puffen zo'n 3 keer per dag naast de dagelijks puffen.
Ze ziet er niet en ik kijk alweer uit naar de controle van volgende week woensdag, hopelijk gaat het tegen die tijd weer een stuk beter!

groetjes van Gerda

HJ

« Antwoord #6 Gepost op: 15 juni 2010, 09:54:17 »

Succes hopelijk doet de pred snel zijn werk. Yes
Hopelijk gaan de toetsen goed.
Alvast succes gewenst volgende week woensdag Yes

Evi.v

« Antwoord #7 Gepost op: 15 juni 2010, 18:25:11 »

Vanmorgen is ze wel naar school want de toetsen beginnen vanochtend en dat is superbelangrijk!!
Heb je wel aangegeven dat ze echt nog niet in orde is? Dit kan wel degelijk betrekking hebben op de toetsen namelijk! Zelfs als kinderen alleen 'maar' een verkoudheid hebben die flink in de weg zit kan dit echt betrekking hebben op de toetsen! Ik werk in het onderwijs en wij houden hier absoluut rekening mee. Wanneer je tijdens het afnemen merkt dat een kind niet 'zichzelf' is stoppen wij bij het afnemen bij hem/haar en nemen wij hem later nog eens af als het kind weer fitter is/lekkerder in zijn vel zit.
GerdaLouise

« Antwoord #8 Gepost op: 24 juni 2010, 08:04:27 »

Omdat Louise 3 dagen na de prednisonkuur alweer dagelijks benauwd werd vonden we het allemaal niet fijn gaan  Confused Verschrikkelijk sjaggie, kort lontje en ontzettend moe ...
Gisteren moesten we (gelukkig) weer op controle bij Dekkerswald en heeft Louise alweer een prednisonkuur gekregen, precies 2 weken na het starten van de vorige heeft ze nu weer een kuur van 5 dagen. Verder zijn de arts en ik weer aan het puzzelen gegaan en hopen we de oplossing voor de maanden mei/juni/juli gevonden te hebben want waarschijnlijk heeft Louise hooikoorts terwijl ze daar geen verschijnselen van heeft. Ze heeft nl een tijd geleden een krasjesallergietest gedaan en daar kwamen de graspollen hoog uit en nu is de tijd van de graspollen ...
Ze krijgt hiervoor een pilletje maar moet nu eerst aan de prednison omdat het niet zeker is dat de pilletjes dit seizoen nog hun werk kunnen gaan doen omdat de benauwdheid een soort sneeuwbaleffect heeft en die sneeuwbal is nu al ontzettend groot maar we gaan er het beste van hopen! In de winters zullen griep en verkoudheid en door het hele jaar spanning/stress een trigger blijven zijn maar nu heel hard duimen dat dit voor deze maanden de oplossing kan zijn.

Moet nu gaan vliegen want ik ga met Falko mee op schoolreisje!

groetjes van Gerda

ps school weet van haar last en houdt hier rekening mee met de toetsen!

sammytjhuu
Global Moderator

Do we pay a price for every moment we enjoy?

« Antwoord #9 Gepost op: 24 juni 2010, 09:00:54 »

Hee Gerda,

Hopelijk knapt Louise snel weer op!!
En hopelijk helpt de nieuwe medicatie haar.

Veel plezier op het schoolreisje! Wink
Hopelijk heb je een leuke dag.

Gr Sam

Mijn Astmafonds collecte
Als ik de grenzen goed aangeef, hoef ik geen muren te bouwen. Om vervolgens de muren af te moeten breken en de grenzen te verleggen...
HJ

« Antwoord #10 Gepost op: 24 juni 2010, 09:02:00 »

He bah weer een kuur Confused
Hopelijk werkt deze kuur wel voldoende.
Hoop voor haar dat het pilletje voor de eventuele hooikoorts snel zijn werk gaat doen.
Heel veel beterschap voor Louise.
Veel plezier vandaag met Falko's schoolreisje.

GerdaLouise

« Antwoord #11 Gepost op: 24 juni 2010, 22:08:37 »

lief jullie reacties want medeleven in het 'gewone' leven valt erg tegen. Het lijkt wel of iedereen al zo gewend is dat het niet goed bij ons dat het geen indruk meer maakt ofzo ...

Hoe lang duurt het ook alweer voordat prednison goed z'n werk moet doen, ik dacht vanaf 24 uur toch? Vanavond ging Louise namelijk weer fiks benauwd naar bed na 3 keer gepuft te hebben  No Morgen hou ik 'r thuis van school want zo'n extra ochtend rust heeft ze hard nodig. Madammeke was het (natuurlijk) niet met me eens maar ik heb haar overduidelijk gemaakt dat niet hoeft uit te slapen (dat gaat niet op die leeftijd Wink) maar dat ze wel de hele ochtend op de bank komt te liggen met de tv aan!

Schoolreisje met Falko was vermoeiend maar leuk, het scheelde dat ik mee was als 1 op 1 begeleiding voor Falko want onlangs is via testen (op onze verzoek) gebleken dat hij autistisch is met verdenking adhd en een ernstig spraak-taal probleem heeft.
We zeiden laatst al gekscherend tegen elkaar dat we toch iets niet goed gedaan hebben bij de aanleg met de kids want ze hebben allebei een A-probleem: Astma en Autistisch ...

Nu lekker gaan slapen als zo de voetbalwedstrijd is afgelopen en hopen op positievere berichten morgen!!

groetjes van Gerda

alinda

Je kunt beter lachen dan huilen.

« Antwoord #12 Gepost op: 25 juni 2010, 11:17:51 »

wat naar nou dat het weer zo mis is!
Ik hoop voor louise dat het snel weer beter mag gaan en dat de pret zijn werk gaat doen.
het weer zit ook niet mee als het zo benauwd warm is voel je je dubbel rot lijkt me.

Ik lees dat jullie nog thuis puffen is het geen idee om toch thuis te vernevel...het geeft zoveel meer lucht!

Nou ik hoop dat het allemaal vooruit mag gaan.

groetjes,

alinda
GerdaLouise

« Antwoord #13 Gepost op: 29 juni 2010, 11:26:56 »

Na 2 nachten ziekenhuis kan ik vertellen dat we weer lekker thuis zijn want er is niets beter dan thuis. Het vernevelen in het ziekenhuis hielp heel erg goed dus was het deze keer niet zo'n lange opname!
Morgenmiddag mogen we op extra controle komen bij Dekkerswald en dan wil ik het weer over vernevelen thuis hebben omdat het vernevelen de enige reden was voor opname en dat kan ik volgens mij thuis ook gewoon goed!
Het slijm komt nu allemaal goed los en nu kan het grote opknappen gaan beginnen. Binnen heb ik het ligbed voor Louise in de kamer staan en buiten hebben we de hangmat van opa en oma te leen! Deze hele week hou ik 'r thuis van school want dit hakt er weer zwaar in ...

groetjes van Gerda

HJ

« Antwoord #14 Gepost op: 29 juni 2010, 12:17:58 »

Hopelijk gaat ze nu lekker opknappen.
Heel veel beterschap voor Louise. Heart

sammytjhuu
Global Moderator

« Antwoord #15 Gepost op: 29 juni 2010, 12:45:37 »

Hopelijk knapt Louise snel weer op Smiley

Mijn Astmafonds collecte
Als ik de grenzen goed aangeef, hoef ik geen muren te bouwen. Om vervolgens de muren af te moeten breken en de grenzen te verleggen...
Irisdw
Global Moderator

« Antwoord #16 Gepost op: 29 juni 2010, 18:14:56 »

Heel veel beterschap voor haar!
Hopelijk knapt ze snel weer op!

when life gives you a hunderd reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile <3
Evi.v

« Antwoord #17 Gepost op: 30 juni 2010, 18:26:37 »

Hè wat rot voor Louise en jullie Gerda dat ze twee dagen opgenomen is geweest.
Gelukkig dat het vernevelen goed geholpen heeft en dat ze wat beter op kan gaan knappen.
Hoe is het inmiddels met haar?
GerdaLouise

« Antwoord #18 Gepost op: 9 juli 2010, 14:41:42 »

Het gaat weer goed met Louise. Ze is sinds gisteren weer hele dagen naar school en nu nog 1 weekje en dan hebben we lekker vakantie! Vandaag wordt er een vernevelaar thuis gebracht die we alleen mogen gebruiken wanneer Louise gezien is in Dekkerswald of op de eerste hulp omdat ze zeker moeten weten dat de saturatie goed is. Verder hebben we een electrische lattenbodem voor ons madammeke gekocht (lang leve marktplaats  Smiley) zodat het in slaap vallen makkelijker gaat omdat er nog veel slijm zit.
De longfunctietest van afgelopen woensdag bij Dekkerswald was weer als vanouds (126%) en een Fev van 1,9! We hebben wel de waardes bijgesteld want omdat ik thuis met de pikometer controleer hoe het gaat en de waardes bleken achteraf te laag zodat we dus mede daardoor te laat in actie zijn gekomen en die ziekenhuisopname er kwam.
Bij de medicatie van Louise is nu dat pilletje tegen hooikoorts erbij gekomen en sinds woensdag nu ook Nasonex neusspray want het was onrustig in het kno gebied met oa vergrote keelamandel. Ze lijkt niet zoveel last te hebben van deze hitte en ontspant regelmatig in ons zwembadje buiten  Yes

Voor de vakantie hebben we prednison in huis zodat we daar eventueel mee kunnen starten indien nodig en in overleg met Dekkerswald of eerste hulp daar of in Nijmegen. WE gaan naar Zeeland dus niet  naar het buitenland in ieder geval!

Ik ben zo blij dat ze weer meer energie enzo heeft maar heeft wel een best dikke buik, zou dit een tijdelijke bijwerking van de 2 prednisonkuren in 1 maand kunnen zijn??

groetjes van Gerda

sammytjhuu
Global Moderator

« Antwoord #19 Gepost op: 9 juli 2010, 14:47:28 »

Hee Gerda,

Alvast een hele fijne vakantie Wink ! Ene zeeland is heel mooi hoor ! Smiley
Ik weet niet waar jullie heen gaan in zeeland Wink ?
Er zijn momenteel heel veel evenementen Smiley

Wel fiijn dat de waarden bijgesteld zijn. Hopelijk kunnen jullie zo een opname voorkomen Smiley En wat fijn een vernevelaar thuis! Smiley

Het kunnen best bijwerkingen van de pred zijn Wink .. .Hopelijk trekt het dan snel weer weg!

gr Sam

Mijn Astmafonds collecte
Pagina's: [1] 2
Longforum  |  Astma  |  Astma en kinderen  |  Louise #3 « vorige volgende »
    Ga naar: