Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Oktober 2014, 20:57:44
478109 aantal berichten in 17323 topics door 10344 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Bettine
Longforum  |  Astma  |  Astma medicijnen  |  Seretide « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 11
Auteur Topic: Seretide  (gelezen 40770 keer)
Esther

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #40 Gepost op: 3 Januari 2006, 18:52:28 »

Tja...was te verwachten zo'n reactie ...  Undecided

Dus eigenlijk komt het door mijn astma dat mijn mentruatie cyclus onregelmatig wordt...en wanneer ik stop met seretide ...en mijn mestruatie cyclus weer normaal wordt...komt dat eigenlijk doordat mijn astma dan over is  Confused ja..ja... Confused
OK dat de menstuatie cycus invoed heeft op je astma dat was mij wel al duidelijk geworden..

Maar ehhh  exacerwat? Exacerbaties (ook wel shubs, aanval of relaps genoemd)

Ik ga morgen ook nog een balletje opgooien bij de longverpleegkundige..kijken wat zij te melden heeft over deze klacht.. misschien geeft ze me het adres van Glaxo zodat ik het zelf kan navragen  Clown

Groetjes
Miranda
Ik kreeg nog een andere reactie ook van ze, ben er nog niet over uit wat ik ga doen... Mocht iemand van jullie echter zelf wél meteen de behoefte voelen om hieraan mee te werken, raad ik je aan om zelf even via de site van glaxo (staat ook op onze linkpagina, onder het kopje 'Fabrikanten'  Shiny ), een mailtje te sturen over de bijwerkingen die je ervaart Yes.

Het mailtje:

Geachte mevrouw,

Uw vraag over vermoede bijwerking na gebruik van Seretide is afgehandeld door de afdeling Medische Informatie van GlaxoSmithKline.
Vervolgens is uw melding doorgespeeld naar de afdeling Drug Safety.

De Afdeling Drug Safety probeert meldingen van vermoede bijwerkingen zo goed mogelijk in kaart te brengen.

Onze vraag is dan ook of u bereid bent om een meldformulier bijwerkingen in te vullen.
Voor het verkrijgen van medische bevestiging sturen wijgewoonlijk ook een toestemmingsformulier mee in tweevoud. Daarop kunt u de naam van de behandelaar vermelden en tekenen voor toestemming contact op te nemen met de betreffende behandelaar.

Kunt u ons via e-mail laten weten of u bereid bent deze formulieren in te vullen. Wij zullen u nog niets toesturen voordat u op dit bericht heeft gereageerd.

Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.

Geluk bestaat uit zoveel losse stukken dat er bijna altijd één ontbreekt.
Shamrock

« Antwoord #41 Gepost op: 8 Januari 2006, 10:23:12 »

Ik ben nog steeds erg tevreden over de Seretide, geen schimmel oid gehad en ook niet echt andere vervelende bijwerkingen (die ik van bijv. Symbicort wel had). Mijn menstruatie is de laatste jaren nooit echt regelmatig geweest, dus daar kan ik de Seretide eigenlijk ook niet de schuld van geven...
Het enige nadeel is dat de apotheek zegt dat er 'altijd wat' is met de aanlevering Sad. Gelukkig was ik ruim op tijd met het inleveren van het doosje en heb ik de nieuwe toch op tijd gekregen (heeft toch 2 weken geduurd voor het binnen was). Ik moet er dus voor zorgen dat ik dat ruim vantevoren blijf doen Smiley.

Never argue with a fool. He will drag you down to his own level and beat you on experience...
Jill

« Antwoord #42 Gepost op: 8 Januari 2006, 11:08:58 »

Ik gebruik ook al jaren seretide
en ben er tevreden over, heb
geen last van bijwerkingen. Heb vorig
jaar vier maanden een onregelmatige
menstruatie gehad, maar daarna weer normaal,
dus of dat aan de seretide lag....

bart G

« Antwoord #43 Gepost op: 29 Januari 2006, 12:17:56 »

Hallo allemaal
Ik wil me even mengen in de discussie over bijwerking van Seretide
Bij mij werd een begin van grauwe staar geconstateerd .Volgens de oogarts en ook mijn longarts was het een bijwerking van Seretide
Heeft nog iemand deze ervaring ?
Spierpijn ken ik ook
Bijwerkingen kun je ook melden en inzien bij www.lareb.nl
groetjes Bart
Esther

« Antwoord #44 Gepost op: 29 Januari 2006, 12:23:41 »

Gebruik je de Seretide dan al erg lang Confused.
Er staat me bij dat iemand anders ook iets gemeld heeft over oogproblemen, maar ik kan me zo snel niet meer herinneren waar  Embarrassed.

Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.

bart G

« Antwoord #45 Gepost op: 29 Januari 2006, 12:58:12 »

Hallo Esther,

Ik gebruik ongeveer 3 jaar seretide
2 x daags 2 puffen van 50/500
Ik probeer het te minderen
Ik moet wachten op een afsprssk met de longarts(mijn longarts 10 jaar gehad is met pensioen)
Dus maar afwachten wat de nieuwe hier van zegt

Bart
Esther

« Antwoord #46 Gepost op: 29 Januari 2006, 13:56:46 »

Hallo Esther,

Ik gebruik ongeveer 3 jaar seretide
2 x daags 2 puffen van 50/500
Ik probeer het te minderen
Ik moet wachten op een afsprssk met de longarts(mijn longarts 10 jaar gehad is met pensioen)
Dus maar afwachten wat de nieuwe hier van zegt

Bart
Mag ik vragen waarom het begin van de grauwe staar aan de Seretide toegeschreven wordt Confused. Ik zag in het voorsteltopic dat je 71 bent, het zou natuurlijk ook gewoon een gevolg kunnen zijn van het ouder worden...

Miran

« Antwoord #47 Gepost op: 29 Januari 2006, 15:58:01 »

In het topic: verband tussen inhalatiecorticosteroiden en ooglensvertroebeling  staat ook iets over het veroorzaken van staar door inhalatiecorticosteroiden. Hier kun je daar alles over lezen. Alleen in het topic wordt niet specifiek over seretide gesproken maar over inhalatiecorticosteroiden in het algemeen  Confused

Miran
bart G

« Antwoord #48 Gepost op: 29 Januari 2006, 16:48:53 »

ik heb het probleem met seretide voorgelegd aan www.lareb.nl
hier was men ook van mening dat het niet zozeer de seretide is maar alle ontstekkingsremmers
die wij als patienten gebruiken dit als bijwerking heeft

bart
ukkie

« Antwoord #49 Gepost op: 29 Januari 2006, 21:23:52 »

marielle dr zicht loopt al jaren terug,zau mij niks verbazen dat door corticosteroiden komt

IK BLIJF HET ZEGGEN MELD ALLE BIJWERKINGEN  OOK AL STAAN ZE NIET IN DE BIJSLUITER MELDEN!!!

ukkie  Yes
Annemarie

Droom niet je leven, maar leef je dromen!

« Antwoord #50 Gepost op: 19 Februari 2006, 22:35:02 »

Schimmelinfecties zijn te voorkomen door je medicijnen standaard in te nemen voor het eten. Ik moet deze medicijenen 2 keer per dag innemen, dus neem ik ze voor het ontbijt en voor het avondeten in. Het nadeel ervan is, is dat als je ergens gaat eten of uit eten gaat, je je medicijnen in moet nemen, maar het voordeel ervan is, dat je ammenooitniet een schimmelinfectie meer krijgt. Ik heb daar namelijk ook last van gehad totdat ik deze tip kreeg en sindsdien heb ik nooit meer ergens last van gehad!   Thumbs

Bye

Annemarie
Rianne

« Antwoord #51 Gepost op: 16 Maart 2006, 17:05:57 »

Ik gebruik sinds gisteren Seretide 50/250

Tjonge wat had ik een last van trillende handen zeg.Wil ik wat schrijven...trilt mijn hand zo erg dat ik niet fatsoenlijk kan schrijven.

Nu heb ik in de bijsluiter gelezen dat je eerst moet wennen aan het medicijn...maar het blijft knap lastig.

Als moeders over de hele wereld hoef je maar één taal te spreken....
En dat is de taal van het hart.
Esther

« Antwoord #52 Gepost op: 16 Maart 2006, 17:10:03 »

Ik gebruik sinds gisteren Seretide 50/250

Tjonge wat had ik een last van trillende handen zeg.Wil ik wat schrijven...trilt mijn hand zo erg dat ik niet fatsoenlijk kan schrijven.

Nu heb ik in de bijsluiter gelezen dat je eerst moet wennen aan het medicijn...maar het blijft knap lastig.
Ik heb daar ook behoorlijk last van gehad en het wordt echt minder. Toen ik de Seretide pas gebruikte kon ik het wel vergeten om priegelwerkjes te doen door het trillen Sad.
Volgens mij ben ik nog steeds iets minder vast ter hand dan voorheen, (maar misschien ben ik ook wel gewoon een zenuwpees  Tongue ) maar het is iig een stuk minder dan in het begin.

Snorkel

« Antwoord #53 Gepost op: 2 April 2006, 11:41:38 »

Hallo,
Wie heeft er ook weleens last van schimmel in de mond door gebruik van seritide??
Graag zou ik willen weten welke klachten je dan heb?? Een arts had in mijn mond gekeken (vanwege een onderzoek) en gezegd dat ik beter mijn mond moest spoelen.
Dus er zal wel wat hebben gezeten, maar hij had verder  niets gezegd!
groetjes BIenie Bye

ik heb ook wel eens last gehad van schimmel in de mond door het gebruik van seretide
mijn huisarts heeft me aangeraden na het gebruik van seretide goed te spoelen en daarna een lepel vla te eten (dat schijnt te verzachten) en ik moet toegeven dat het bij mij helpt  Smiley
tavy

« Antwoord #54 Gepost op: 2 April 2006, 12:09:05 »

Ik heb iets wat lijkt op periodeike bijnierproblemen, volgens de endocrienoloog kwam dat door de seretide( die iktoen pas 3 dagen gebruikte) maar volgens 2 longartsen is dat grote onzin. Ik zit er nog steeds mee en volgens mijn gevoel heeft het toch  iets te maken met de bijnier, maar ja je komt er niet verder mee he , je eigen mening telt vaak niet. Zonder seretide gaat het  erg slecht, ik reageer erg goed op cortisonen  en toenik de laatse keer zo ziek werd kreeg ik ook prednisolon en dat heeft de erge klap toen opgevangen.   Met alle  respect, arsten zijn vaak star, ze weten ook niet alles en in mijn geval spreken ze zich dus echt tegen, en ik zit er maar mee.

tavy
Daantje

« Antwoord #55 Gepost op: 11 April 2006, 11:15:38 »

Ik gebruik nu zo'n vijf weken 2x per dag 1 pufje Seretide 50/500 (met een Diskus) en ik heb wel veel last van bijwerkingen vind ikzelf:
- heesheid
- overslaande stem
- geirriteerde keel (moet eigenlijk de hele dag drinken wil ik een beetje stem hebben en geen keelpijn)
- spierkramp, vooral 's nachts

Die dingen staan ook letterlijk in de bijsluiter. Ik weet alleen niet goed wat ik er nog tegen kan doen, ik spoel en gorgel elke keer nadat ik het genomen heb maar het blijft :s Iemand nog tips ter verbetering?

Verder heb ik het idee dat ik van de Seretide een heel droog lijf krijg (droge huid, haar, hoofdhuid, neus van binnen), herkent iemand dat?

Ik ben ook heel erg bang dat ik hier meer gaatjes in mijn tanden van krijg, kan dat echt? Ik neem het nu vlak voor of na het eten zodat het 'eetmoment' samenvalt met een ander en spoel mijn mond daarna heel goed en wacht zeker een half uur met tanden poetsen als dat kan. Is die kans er dan nog of niet? Ik ben namelijk panisch voor de tandarts  Embarrassed

Ik ben niet ziek, ik heb gewoon astma
Rianne

« Antwoord #56 Gepost op: 11 April 2006, 11:17:30 »

Als ik jou was zou ik na het spoelen gelijk tanden poetsen.
Zo doen wij dat bij Jefrey ook.
Hij gebruikt 2 x 2 puffen pulmicort.
Nu moet ik zeggen dat hij wel veel last heeft van tandsteen.

Als moeders over de hele wereld hoef je maar één taal te spreken....
En dat is de taal van het hart.
Daantje

« Antwoord #57 Gepost op: 11 April 2006, 11:20:53 »

Als ik jou was zou ik na het spoelen gelijk tanden poetsen.
Zo doen wij dat bij Jefrey ook.
Hij gebruikt 2 x 2 puffen pulmicort.
Nu moet ik zeggen dat hij wel veel last heeft van tandsteen.
Dat deed ik eerst met mijn Ventolin maar ik dacht dat dat juist heel slecht was, of niet?

Ik ben niet ziek, ik heb gewoon astma
Hopje

« Antwoord #58 Gepost op: 11 April 2006, 11:44:19 »

Hoi Hoi

Ik heb ook een poos seretide gebruikt en ik had hier ook veel last van. Ben nu weer terug gaan om het niet in combinatie in te nemen maar apart dus flixotide en serevent (dit is het zelfde als seretide) Ik moet zeggen dat het bij mij een stuk verbeterd is. Heb soms nog wel een droge keel en hese stem maar lang zo erg niet als de combinatie!!
en ik spoel en poets ook altijd mijn tanden na het innemen van mijn medicijnen.

Groetjes Willemien
allaboutmick

« Antwoord #59 Gepost op: 11 April 2006, 12:00:37 »

mijn dochtertje gebruikt ook seretide en ook zij heeft last van heesheid...soms heeft ze echt geen stem meer volgends de longarts is daar gewoon niks aan te doen....ook haar huis is droog ook haar hoofdhuid maar of dat komt door de seretide???? weet ik niet!
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 11
Longforum  |  Astma  |  Astma medicijnen  |  Seretide « vorige volgende »
    Ga naar: