Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 Oktober 2014, 13:22:04
477261 aantal berichten in 17287 topics door 10325 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Etapylline
Longforum  |  Astma  |  Astma algemeen  |  het warme weer en benauwd. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: het warme weer en benauwd.  (gelezen 3174 keer)
schorpioentje

Geslacht: Vrouw

Leef met wat je kan, niet met je beperkingen.

« Gepost op: 17 Juni 2007, 11:31:24 »

hoi,

wat doen jullie als het zo warm is? ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen, doordat het dan zo benauwd is en ik het zelf ook benauwd heb. wat kan je dan aan die benauwdheid doen?

misschien kunnen we hier idee uitwisselen.

knuffels schorpioentje

Aspirer et expirer (inademen en uitademen)
irene B.

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Juni 2007, 11:53:55 »

Hai Schorpioentje,

Echt vervelend, he, dat als het warmer wordt de benauwdheid toeneemt: heel herkenbaar! Boven de 25 graden neemt de benauwdheid en kortademigheid bij mij ook toe. Sinds vorig jaar, nadat ik een week opgenomen was geweest i.v.m. astma-aanval, heeft mijn man een airco aangeschaft. Dus als het te warm wordt dan verdwijn ik de airco in, wat heel erg scheelt! Verder vernevel ik een keer extra, tot nu toe gaat dat goed! Toen ik geen airco had, lag ik  als een dood vogeltje op de bank, adem te happen en te wachten tot de temperatuur zakte.

groetjes

Irene
Yolanda

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Juni 2007, 12:20:06 »

Hoi,

Hier in Nederland heb ik ook sneller last van de warmte,maar in Griekenland of Turkye niet.
Ik denk dat dit te maken heeft met de luchtvochtigheid,in Griekenland is het  wel l warm maar het is een droge warmte dat is wel anders,althans voor mezelf en mijn dochter dan.
Wij hebben daar nooit last van benauwdheid.
Ik weet niet hoe anderen dat ervaren.
Groetjes Yolanda Bye Bye

Je gezondheid is je grootste rijkdom!!!!
schorpioentje

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Juni 2007, 13:25:12 »

alvast bedank voor jullie reacties.

ik hoop dat we hier wat tips kunnen uitwisselen. Yes zelf ga ik bijvoorbeeld heel lui Yawn zitten.

knuffels schorpioentje

melanie

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Juni 2007, 16:16:09 »

Fijn om te lezen Yolanda Smiley
Over een paar weekjes zit ik lekker een week op zee bij Griekenland!

Verder kan ik idd veel beter tegen de warmte als de luchtvochtigheid goed is...
Zo ben ik in Amerika in death valley geweest... warmste plek van Amerika.... 52 graden hadden wij het! En kon het goed hebben!

alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit......
schorpioentje

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Juni 2007, 16:17:45 »

Fijn om te lezen Yolanda Smiley
Over een paar weekjes zit ik lekker een week op zee bij Griekenland!

Verder kan ik idd veel beter tegen de warmte als de luchtvochtigheid goed is...
Zo ben ik in Amerika in death valley geweest... warmste plek van Amerika.... 52 graden hadden wij het! En kon het goed hebben!

wow als je 52 graden leest denk je juist dat het slechter zou gaan maar fijn dat het goed ging.

melanie

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Juni 2007, 16:19:35 »

Ja klinkt gek.. maar heb liever dat dan 30 graden hier...

alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit......
schorpioentje

« Antwoord #7 Gepost op: 17 Juni 2007, 16:20:27 »

Ja klinkt gek.. maar heb liever dat dan 30 graden hier...
ja ik vind het hier al behoorlijk warm en benauwd terwijl de zomer nog niet eens begonnen is.

*J10e*

Hallo!

« Antwoord #8 Gepost op: 17 Juni 2007, 21:05:46 »

Ik kan er ook echt niet tegen... het ging de afgelopen tijd dan ook echt slecht met mij...

Maar nu heb ik er nog steeds last van terwijl het niet meer zo heet is... meer mensen last van of ben ik weer es de enige?  Confused

Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft...
Daantje

« Antwoord #9 Gepost op: 17 Juni 2007, 21:29:41 »

Voor mij is warm en droog weer juist wel fijn. Ik voel me dan stukken beter als wanneer het nat en vochtig is. Tis dan wel iets minder met de hooikoorts maar dat heb ik liever dan zo vol en benauwd zijn.

Ik ben niet ziek, ik heb gewoon astma
troetel

geniet van het leven en leef om te genieten

« Antwoord #10 Gepost op: 17 Juni 2007, 22:00:00 »

Ik kan er ook echt niet tegen... het ging de afgelopen tijd dan ook echt slecht met mij...

Maar nu heb ik er nog steeds last van terwijl het niet meer zo heet is... meer mensen last van of ben ik weer es de enige?  Confused
Ik heb dat ook ben nu nog aan het bijkomen van de afgelopen weken  Wink.
Ik ga op vakantie naar curacao daar was ik vorig jaar geveld door de hitte en was de eerste week ziek  Sad. Dit jaar denk ik sdat het ook weer zo zal gaan, hoop het niet natuurlijk.
Ik lig meestal ook als een dood vogeltje op de bank en heb een reactie vermogen van 50%. Iedereen in huis wordt dan kriegel van mij. ik weet dan niet waar ik verfrissing zoeken moet enloop dus de hele dag heen en weer.
Ijsjes eten lui op de bank liggen werkt tot nu toe een beetje als ik het heet heb
schorpioentje

« Antwoord #11 Gepost op: 18 Juni 2007, 07:00:06 »

@*J10e* Je bent niet de enige hoor. ik heb er ook nog steeds last van.

@Troetel Van mij worden ze dan ook gek, omdat ik niks doe. maar als ik dan iets ga doen. kan ik meteen ventolin puffen.

@Daantje Fijn dat jij er minder last van hebt, vervelend wel van de hooikoorts.

knuffels schorpioentje

Jippie

« Antwoord #12 Gepost op: 18 Juni 2007, 07:35:32 »

Ik merk het ook meteen als het vochtig in de lucht is. Erg vermoeiend.............. normaal zit ik op 2 puffen en dan op 3. Ik kan wel gewoon werken, moet alleen mijn tempo ietsje aanpassen.
Agneta

« Antwoord #13 Gepost op: 18 Juni 2007, 11:23:40 »

Hehoi iedereen,

Het warme vochtige weer vind ik een ramp! Ik heb het nog nooit zo erg gehad als dit jaar. Sinds mijn 16e heb astma, ben nu 26. Ik ben ook zo gauw moe. Normaal kan ik redelijk goed met mijn astma omgaan, maar nu weet ik het even niet meer. En op het werk hebben ze er niet zoveel begrip voor. Ze kunnen beter begrijpen als je een gebroken been hebt, dan astma.
Zo, mijn frustratie is er ff uit, haha,  Smiley

Groetjes Ag
*J10e*

Hallo!

« Antwoord #14 Gepost op: 18 Juni 2007, 12:08:02 »

Hehoi iedereen,

Het warme vochtige weer vind ik een ramp! Ik heb het nog nooit zo erg gehad als dit jaar. Sinds mijn 16e heb astma, ben nu 26. Ik ben ook zo gauw moe. Normaal kan ik redelijk goed met mijn astma omgaan, maar nu weet ik het even niet meer. En op het werk hebben ze er niet zoveel begrip voor. Ze kunnen beter begrijpen als je een gebroken been hebt, dan astma.
Zo, mijn frustratie is er ff uit, haha,  Smiley

Groetjes Ag

Hey, gooi die frustraties er maar uit hoor, dat doen we hier allemaal  Wink
Ja, je verhaal is heel herkenbaar. Ik kan het ook echt niet meer aan. Heb al wel eerder het gevoel gehad dood te gaan, omdat ik zo benauwd was, maar nu is dat alleen nog maar erger. Op de 1 of andere manier krijg ik geen zuurstof genoeg, me saturatie komt niet boven de 90 uit, heb jij dat ook?
Heel veel sterkte!!!
Liefs, Jantine.

Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft...
schorpioentje

« Antwoord #15 Gepost op: 18 Juni 2007, 14:02:16 »

Ja, je verhaal is heel herkenbaar. Ik kan het ook echt niet meer aan. Heb al wel eerder het gevoel gehad dood te gaan, omdat ik zo benauwd was, maar nu is dat alleen nog maar erger. Op de 1 of andere manier krijg ik geen zuurstof genoeg, me saturatie komt niet boven de 90 uit, heb jij dat ook?
Heel veel sterkte!!!
Liefs, Jantine.
hoi hoi,

ik heb 1 vrijdag gehad dat ik echt van de ene puf ventolin naar de andere leefde en het nog zeer benauwd had.

troetel

« Antwoord #16 Gepost op: 19 Juni 2007, 13:41:27 »

hoi hoi,

ik heb 1 vrijdag gehad dat ik echt van de ene puf ventolin naar de andere leefde en het nog zeer benauwd had.
Dat heb ik ook al een tijdje ik kan er gewoon niet tegen als het weer zo schommelt  No. Meestal heb ik dan ook zoiets van moet ik nou wachten met puffen zodat ik niet over mijn max heen ga of meteen 2 puffen erin zodat het later op de dag niet hoeft  Confused.
Heel veel sterkte!!!
Liefs, Jantine.
Mijn saturatie ken ik niet. Maar alsof je geen zuurstof krijgt terwijl je super je best doet adem te halen herken ik. Zo heb ik een keer een buitenrit (met paardrijden) opgehouden ik moest ff bijkomen. Later vertelde ze me dat ik zo rood was als een tomaat  Smiley nu kan ik dr wel om lachen maar op dat moment dacht ik dat ik het loodje zou leggen.

Vandaag was het weer es lekkr warm in het klaslokaal maar we mochten gelukkig drinken op tafel zetten na 3 uurtjes was mijn ijskoude AA helemaal lauw  Undecided. Ik was blij toen ik het lokaal uit was en kon puffen  Yes.
schorpioentje

« Antwoord #17 Gepost op: 19 Juni 2007, 14:17:21 »

Dat heb ik ook al een tijdje ik kan er gewoon niet tegen als het weer zo schommelt  No. Meestal heb ik dan ook zoiets van moet ik nou wachten met puffen zodat ik niet over mijn max heen ga of meteen 2 puffen erin zodat het later op de dag niet hoeft  Confused.Mijn saturatie ken ik niet. Maar alsof je geen zuurstof krijgt terwijl je super je best doet adem te halen herken ik. Zo heb ik een keer een buitenrit (met paardrijden) opgehouden ik moest ff bijkomen. Later vertelde ze me dat ik zo rood was als een tomaat  Smiley nu kan ik dr wel om lachen maar op dat moment dacht ik dat ik het loodje zou leggen.

Vandaag was het weer es lekkr warm in het klaslokaal maar we mochten gelukkig drinken op tafel zetten na 3 uurtjes was mijn ijskoude AA helemaal lauw  Undecided. Ik was blij toen ik het lokaal uit was en kon puffen  Yes.

dat ken ik helemaal. ik zzat gisteren dus ook te twijfelen of ik wel 2 pufjes ventolin achter elkaar moest nemen, want kan het kwaad als je dan bijvoorbeeld over je max heen gaat. ik weet niet wat jou max is maar de mijne is volgens de HA 4x  ik weet niet of iemand dat weet of dat kwaad kan??

lokalen, maken me echt helemaal gek. had vandaaag onder me toets ook heeel erg benauwd en was blij dat ik kon puffen inderdaad.

*J10e*

Hallo!

« Antwoord #18 Gepost op: 19 Juni 2007, 14:20:04 »

dat ken ik helemaal. ik zzat gisteren dus ook te twijfelen of ik wel 2 pufjes ventolin achter elkaar moest nemen, want kan het kwaad als je dan bijvoorbeeld over je max heen gaat. ik weet niet wat jou max is maar de mijne is volgens de HA 4x  ik weet niet of iemand dat weet of dat kwaad kan??

Volgens mij is het wel belangrijk dat je je aan je maximum houdt, nou weet ik dat niet helemaal zeker want kan ook niet heel goed tegen ventolin. Iig krijg ik bij een teveel bricanyl van die trilhanden enzo, maar verder niet dat je van je stokje gaat ofzo, dus zo erg nou ook weer niet.
* nou moet ik niet zo schijnheilig zitten doen want ben zelf ook al 2 weken dagelijks over me maximum heen gegaan dusss...  Hypocrite *

troetel

« Antwoord #19 Gepost op: 19 Juni 2007, 14:27:01 »

lokalen, maken me echt helemaal gek. had vandaaag onder me toets ook heeel erg benauwd en was blij dat ik kon puffen inderdaad.
Mijnmax is 4 puffen ventolin.
Volges mij licht het eraan hoe ver je over je maximum heen gaat als het nou een pufje is oke. maar ga je elke dag 2 of 4 puffen over je max heen kan je denk ik betrrr ff langs de dokter gaan. Ik ga af en toe ook over mijn max als het echt niet gaat  Wink. Ik heb dan liever wat trilhanden en krampen dan benauwd zijn of van mijn stokje gaan  Yes.
Pagina's: [1] 2
Longforum  |  Astma  |  Astma algemeen  |  het warme weer en benauwd. « vorige volgende »
    Ga naar: