Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 september 2010, 06:26:11
270037 aantal berichten in 9404 topics door 4424 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Willemien
Longforum  |  Astma  |  Astma medicijnen  |  Foster « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]
Auteur Topic: Foster  (gelezen 15336 keer)
veronie

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #100 Gepost op: 17 juli 2010, 08:36:19 »

ik heb gister van de longarts Foster voorgeschreven gekregen, om eens te kijken of dit voor mij beter werkt dan symbicort.
Ik krijg nu foster ook door de aerochamber op aanraden van de longarts. Volgens de apotheek-mevrouw was dat niet per se nodig, maar de LA had er juist sterk op aangedrongen en daar luister ik toch liever naar.
En ik moet het 2 maal daags 3 x puffen. Dat is hoger dan volgens de bijsluiter mag, maar ik vertrouw ook maar op de LA, die weet wel wat hij zegt.
Ik bedacht wel dat die pufjes er dan snel doorheen zullen gaan, want zes pufjes per dag levert in twintig dagen 120 pufs op en dan is de aerosol leeg. Dus ik moet misschien maar vragen of ik volgende keer een paar tegelijk mee kan krijgen, want iedere 3 weken terug naar de apotheek vind ik niet zo nodig...

En als ik hier alles lees zullen de bijwerkingen niet minder worden. Maar ik heb nog niets gemerkt van trillen of onrust ofzo, misschien omdat ik die bijwerkingen inmiddels bij de symbicort ook nauwelijks meer had...

En ik heb goede hoop dat de foster bij mij ook vrij snel de benauwdheid weg neemt. Want gisteravond was ik van plan na foster puffen ook nog mijn bricanyl te nemen, maar toen ik daar aan toe was merkte ik ineens op dat het helemaal niet meer nodig leek. Effect van foster? Of is dat alleen maar ingebeeld?
emsepems

pluk vandaag!

« Antwoord #101 Gepost op: 17 juli 2010, 09:09:33 »

Ik bedacht wel dat die pufjes er dan snel doorheen zullen gaan, want zes pufjes per dag levert in twintig dagen 120 pufs op en dan is de aerosol leeg. Dus ik moet misschien maar vragen of ik volgende keer een paar tegelijk mee kan krijgen, want iedere 3 weken terug naar de apotheek vind ik niet zo nodig...

je mag voor 3 maanden medicatie bestellen, en dat is voor jou dus 5 foster. zelf zou ik nog en reserve nemen, dus 6 bestellen. Ben je voor 3 maanden weer klaar!

En ik heb goede hoop dat de foster bij mij ook vrij snel de benauwdheid weg neemt. Want gisteravond was ik van plan na foster puffen ook nog mijn bricanyl te nemen, maar toen ik daar aan toe was merkte ik ineens op dat het helemaal niet meer nodig leek. Effect van foster? Of is dat alleen maar ingebeeld?

zou goed kunnen dat dat t efect is van foster, ik duim voor je dat t zou blijft!
deniesss

« Antwoord #102 Gepost op: 19 juli 2010, 10:39:12 »

je mag voor 3 maanden medicatie bestellen, en dat is voor jou dus 5 foster. zelf zou ik nog en reserve nemen, dus 6 bestellen. Ben je voor 3 maanden weer klaar
Ik zou eerst eventjes kijken of de foster wel bevalt, straks heb je er heel veel in huis maar werkt het niet goed bij jou. Terug nemen doet/ mag de apotheek niet. Dus ik zou het een maand aankijken en pas daarna meer bestellen.

leer vandaag van gister wat je morgen anders gaat doen
veronie

« Antwoord #103 Gepost op: 21 juli 2010, 10:50:23 »

Deze zomer ben ik veel op reis, dus ik zal in ieder geval ervoor zorgen dat ik tot eind augustus genoeg pufjes heb... Vijf in een keer bestellen vind ik ook wat veel van het goede, maar misschien is drie dan een mooie middenweg.
 En ik kan nu na een kleine week in ieder geval vaststellen dat het er niet slechter van wordt en dat ik niet opvallend last heb van bijwerkingen, dus ik durf het nog wel een poosje aan met foster.
Linda

« Antwoord #104 Gepost op: 28 juli 2010, 17:21:19 »

Hallo,

ik zit ook sinds kort aan de foster. Had altijd symbicort, maar vanwege d heesheid die ik hierbij had, wilde de LA eens foster proberen. Bevalt me tot nu toe prima.  Smiley
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]
Longforum  |  Astma  |  Astma medicijnen  |  Foster « vorige volgende »
    Ga naar: