sammytjhuu
Global Moderator
Geslacht:
Do we pay a price for every moment we enjoy?
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 27 april 2009, 13:46:02 » |
|
Hoi Sam
Tja...\ Laura hoest de hele dag door. Ik denk dat ik toch weer ga beginnen met puffen. Ook heeft ze weer last van een loopneusje.....Zo vervelend voor haar. Eczeem heeft ze door de pleisters die ze voor de sonde nodig heeft. Het eten is nog steeds een ramp. Volgende week woensdag moet ik weer naar de diëtiste...Ik ben benieuwd wat ze gaat doen en of we gewoon zo door moeten gaan.
Hopelijk heeft ze geen infectie  ... Veel succes bij de dietiste, laat je weten hoe het gegaan is? Gr Sam
|
|
|
|
|
|
Mijn Astmafonds collecteAls ik de grenzen goed aangeef, hoef ik geen muren te bouwen. Om vervolgens de muren af te moeten breken en de grenzen te verleggen...
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 27 april 2009, 13:47:05 » |
|
Hopelijk heeft ze geen infectie  ... Veel succes bij de dietiste, laat je weten hoe het gegaan is? Gr Sam Komt goed. 
|
|
|
|
|
|
Als moeders over de hele wereld hoef je maar één taal te spreken.... En dat is de taal van het hart.
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 5 mei 2009, 12:53:18 » |
|
Een beetje een late reactie.
Woensdag zijn we uit eten geweest.Het was erg gezellig.Maar we zaten in een restaurant waar kaarsjes aan stonden.Het was bere gezellig.
Jefrey heeft gelukkig geen reactie gehad. Toen we thuis waren en ik Laura in bed deed vond ik haar erg warm.ONs meisje had 39,9 graden koorts. Met koninginnendag heb ik haar geregeld een zetpil gegeven.Ze bleef hoge koorts houden en daarbij had ze ook een erg snelle ademhaling.Slapen deed ze al kreunend en steunend..dus weer lekker aan het puffen gegaan. Vrijdag ben ik naar de huisarts geweest.Laura bleef hoge koorts houden en benauwd..Gelukkig waren haar oren, keel en longen schoon.Laura heeft ook erg slecht gegeten en gedronken dus ik was erg bang voor een keelontsteking.
Laura heeft tot zondag koorts gehad en gelukkig begint ze ook weer iets meer zelf te drinken.Wel is haar eczeem weer aan het opkomen....dus ik ben weer aan het smeren.
|
|
|
|
|
|
Als moeders over de hele wereld hoef je maar één taal te spreken.... En dat is de taal van het hart.
|
|
|
sammytjhuu
Global Moderator
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 5 mei 2009, 14:02:20 » |
|
Pff... jeetje wat balen rianne.. Hopelijk gaat het met laura`s exzeem ook snel beter!
|
|
|
|
|
|
Mijn Astmafonds collecteAls ik de grenzen goed aangeef, hoef ik geen muren te bouwen. Om vervolgens de muren af te moeten breken en de grenzen te verleggen...
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 8 juli 2009, 08:46:11 » |
|
Hoi hoi
Ik ga toch maar verder met het topic van Laura. Een paar weken geleden zijn Jefrey en Laura allebei erg benauwd geweest.Ik moest Laura 3 dagen elke 4 uur puffen anders trok ze het nit. We zijn ondertussen met Jefrey voor controle naar het UMCG gegaan en we moesten de Qvar weer verhogen naar 3 pufjes per dag.Op deze dosering knapte hij erg snel op en doet hij het ook goed.
Laura is nog steeds aan het hoesten.Vooral 's avonds en laat in de avond en 's ochtends. Het is zo'n hoest waarbij je als ouder naar boven rent als je haar hoort , want ze haalt dan geen adem meer en ze blijft er in hangen.We moeten Laura dan even omdraaien en dan is het hoesten over.Dit herken ik wel van Jefrey toen hij het zo benauwd had. Ook hoor je het slijm kraken als ze hoest. Morgen moet ik met haar naar de dokter.Ik heb haar nog geen ventolin gegeven omdat het morgen de eerste keer is dat een arts haar zo ziet/hoort. Volgens mijn man heeft Laura ook astma en ik denk dat hij gelijk heeft. Er zijn zoveel dingen die ik van Jefrey ook ken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HJ
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 8 juli 2009, 10:02:38 » |
|
Succes morgen bij de dokter.
|
|
|
|
|
|
Ik ben wie ik ben, je kunt me niet zomaar veranderen
|
|
|
sammytjhuu
Global Moderator
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 8 juli 2009, 17:50:27 » |
|
Rianne heel veel succes Hopelijk gaat laura niet jef achterna met zoveel klachten... Succes !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 9 juli 2009, 16:30:50 » |
|
We zijn bij de huisarts geweest en de longetjes van Laura klinken mooi schoo. Het lkan wel zijn dat de sonde haar wat irritatie geeft wardoor ze meer slijm produceert dan normaal...Dat slijm zakt met slapen natuurlijk naar beneden en dat moet ze weer ophoesten.
Ik ben allang blij dat haar longen rustig zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sammytjhuu
Global Moderator
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 9 juli 2009, 16:41:05 » |
|
Dat is wel fijn rianne.. Hopelijk blijft dit zo !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HJ
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 9 juli 2009, 16:55:37 » |
|
Fijn dat haar longetjes schoon klinken.
|
|
|
|
|
|
Ik ben wie ik ben, je kunt me niet zomaar veranderen
|
|
|
GerdaLouise
Geslacht:
Even stilstaan is vaak een hele vooruitgang
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 9 juli 2009, 19:56:12 » |
|
Gelukkig dat haar longen schoon klinken, dat moet een hele opluchting zijn!
sterkte met alles.
groetjes van Gerda
|
|
|
|
|
|
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste dat er is
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 11 juli 2009, 10:41:51 » |
|
Die huisarts kan me wat...
Ik ga Laura toch puffen.Gister begon ze steeds meer te hoesten en je hoorde haar echt vol zitten.we waren weg gister en toen we thuis waren heb ik Laura gepuft...Gelijk maar 2 pufjes ventolin gegeven, want mijn meisje zat echt vol. Vanacht heb ik haar bijna niet horen hoesten. We hebben nu besloten om Laura weer Flixotide en ventolin te geven tot we terug zijn van vakantie. we moeten eind augusuts weer naar de kinderarts en dan meld ik dit hele verhaal wel. we vermoeden toch dat Laura hetzelfde "probleem " heeft als Jefrey: grote longinhoud waardoor ze niet piept, en al benauwd is zonder dat je het ziet....
Gelukkig reageert Laura goed op de pufjes en vindt ze het absoluut niet erg...Ach ze ziet het ook van Jefrey...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sammytjhuu
Global Moderator
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 11 juli 2009, 10:44:30 » |
|
Hey rianne , Wat balen  Kan je de KA niet bellen voor je op vakantie gaat? Is misschien wel slimmer? Of ... heb ik dat mis  ? Hopelijk knapt ze snel weer op Gr Sam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
emsepems
Geslacht:
pluk vandaag!
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 11 juli 2009, 10:46:54 » |
|
rianne, ook ik zou contact met de arts opnemen over de medicatie, net als sam. zeker ook omdat je meisje meer medische problemen heeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 11 juli 2009, 15:05:59 » |
|
Ik ga niet bellen met de kinderarts. Ze vertrouwen ons met de medicatie en hebben gezegd dat als wij het nodig vinden om te puffen dan moeten we dat doen.Wij kunnen de situatie goed inschatten en weten wel wanneer we moeten puffen..het is ook niet zo, dat we overbodig puffen. Ik kan wel naar de kinderarts toegaan, maar dan luisteren ze naar de longen en horen ze toch niets.
Of Laura meer medische problemen heeft, weten we niet.We weten alleen dat ze een eetprobleem heeft. We weten hoeveel medicatie Laura mag hebben....... Ik ga niet elke keer naar de kinderarts toe...dat is zo onrustig voor ons en de kinderen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polleke
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 12 juli 2009, 15:10:31 » |
|
Hoi Rianne,
Is Laura wel eens getest op huisstofmijtallergie? Dat hoesten en snotneusje komen me zó bekend voor... Als dit het geval is, is er met bedhoezen heel veel aan te doen!
Groetjes, Polleke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
caro
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 12 juli 2009, 20:36:27 » |
|
Naar de KA gaan is inderdaad geen pretje maar ik zou, mocht ik jouw zijn, toch eens telefonisch overleggen. Dan is ze meteen op de hoogte. Alles bijhouden zal je wel al doen, vermoed ik?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 12 juli 2009, 22:38:43 » |
|
Laura is wel eens getest op allergie, maar toen was ze nog maar 7 maand.
Ik ben dus weer begonnen met Flixotide en Ventolin en ja warempel....Laura hoest bijna niet meer..... Toeval of wel degelijk een reactie op de medicijnen.....
Onze kinderarts is ook op vakantie en als ik had gebeld werd er toch gezegt: ben je al bij de huisarts geweest....
Als het een beetje meezit worden we met Laura doorgestuurd naar het UMCG ivm het slechte eten...Daar zit ook een eetpoli/eetteam..Als we weer bij de kinderarts zijn, meld ik het wel en ook in het UMCG maak ik er melding van.
Nu ben ik allang blij dat Laura veel minder hoest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 3 augustus 2009, 10:46:11 » |
|
Zoals gezged hebben we Laura nog doorgepuft in de vakantie.De laatste week zijn we gaan afbouwen.Zew doet het goed.Ook was het toch goed van ons om nog even door te puffen... We waren in de vakantie bij onze vrienden en die hebben 9 honden....Laura heeft nergens last van gehad...dus gelukkig is ze er toch overheen gegroeid.......  Verder hebben we het heerlijk gehad.Ook wel regen, maar veel zon.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sammytjhuu
Global Moderator
Geslacht:
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 3 augustus 2009, 10:51:16 » |
|
hey rian, Fijn dat het zo goed is gegaan met jef en laura Hopelijk mag dit lang aanhouden ! Gr Sam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|