Schimmelinfectie

09-02-2006 om 00:53 uur

Hey,

ik zit met een vraagje! Ik heb sinds maandag een vreemde smaak (een beetje te vergelijken met een gedurende bittere smaak) in mijn mond en het voelt ook anders achteraan mijn tong en keel! Net of er ligt een laagje op mijn tong dat wat schraapt. Het is heel moeilijk te omschrijven. Mijn eten smaakt me trouwens totaal niet meer. Iemand ervaring met hoe een schimmelinfectie aanvoelt? Ik verdenk er mijn symbicort van dat ze me met dit ongemak heeft opgezadeld! Het is echt een vervelend gevoel en ik wil er vanaf! Ik heb dit nog al eens gehad en toen is het na een dag vanzelf over gegaan. Nu is het bijna al een week aan de gang en ik heb de indruk dat het steeds maar erger en erger aan het worden is! Iemand ervaring hiermee?  :?

Groetjes Eveline!

Login of registreer om te reageren
11-02-2006 om 17:42 uur

Hoi Eveline,

Ja, ik heb hier helaas ervaring mee  ;(
Schimmelinfectie is het makkelijkste te herkennen aan de kleur van je tong. Achter op de tong zie je dan een witte kleur. Ik heb dan ook een vreemde smaak in mijn mond en niet alleen smaakt alles hetzelfde ook  ruikt alles hetzelfde (beetje chemisch achtige smaak/geur  :?). Ik voel het ook als ik slik, lijkt alsof mijn keelholte kleiner wordt....net wat je zegt, het voelt heel anders...maar moeilijk te omschrijven. Als ik de schimmelinfectie lang heb, word ik er ook misselijk van.

In het onderwerp stel je medische vragen staat ook nog een stuk over mondschimmel.
Het topic heet hardnekkige mondschimmel en als je hier klikt kom je er vanzelf.

Groetjes
Miran

Login of registreer om te reageren
12-02-2006 om 12:42 uur

hoi eveline,

Je kan het beste naar je huisarts gaan en dan kan hij iets voorschrijven waar die schimmel zo mee over gaat. Het is helaas een hele vervelende bijwerking van symbicort en alle andere corticosteroiden.
Ik neem aan dat je wel na iedere inhalatie goed gespoeld hebt want dit is heel erg belangrijk om die schimmel te voorkomen.
Veel succes ermee.
Marlies

Login of registreer om te reageren
15-02-2006 om 10:49 uur

voor schimmelinfectie gebruik ik bessensap van de betuwe, je neemt een bodempje in een beker, spoel daar goed je mond mee en dan kun je het uitspugen of inslikken, het heeft wel enige tijd nodig voor het gaat werken. op een paar flesjes moet je zeker rekenen. daarna kun je het af en toe gebruiken om de schimmel onder controle te houden. je kunt bessensap in iegere supermarkt kopen.
groetjes toendra

Login of registreer om te reageren
15-02-2006 om 19:20 uur

Hey Toendra,

Ik ga die bessensap eens kopen  :Y
Zit nu weer aan de Nystatine...net weer 3 dagen begonnen met Qvar (en voorzetkamer)  ;(
Ik spoel me helemaal suf...maarja..
Nu eens proberen met bessensap....wie weet  :Y

Groetjes
Miranda

Login of registreer om te reageren
15-02-2006 om 19:26 uur
Reactie op Miran

Hey Toendra,

Ik ga die bessensap eens kopen  :Y
Zit nu weer aan de Nystatine...net weer 3 dagen begonnen met Qvar (en voorzetkamer)  ;(
Ik spoel me helemaal suf...maarja..
Nu eens proberen met bessensap....wie weet  :Y

Groetjes
Miranda

Wordt hier cranberrysap bedoeld :?. Schijnt ook goed te zijn om blaasontstekingen te voorkomen. Nieuwerwetse Haarlemmer olie kennelijk :+.

Login of registreer om te reageren
15-02-2006 om 19:49 uur

Wordt hier cranberrysap bedoeld :?. Schijnt ook goed te zijn om blaasontstekingen te voorkomen. Nieuwerwetse Haarlemmer olie kennelijk :+.

Cranberrysap zou ook kunnen inderdaad :? Bedoel je dat Toendra?

Login of registreer om te reageren
16-02-2006 om 09:51 uur

hoy miran.
nee bedoel de gewone bessesap. rode/blauwe maakt niet uit blauwe is lekkerde.
gebruik zelf de rode. maar misschien helpt cranbary ook wel,
wel aleven je mond met water blijven spoelen.
_o_ sucses toendra.

Login of registreer om te reageren
03-04-2006 om 16:46 uur

Je kan ook proberen na het innemen van je medicijnen je tanden te poetsen en met mondwater spoelen, simpel maar werkt bij mij prima! ;)

Login of registreer om te reageren
03-04-2006 om 17:03 uur

Zo doe ik dat ook altijd bij Jefrey en mezelf.

Eerst puffen, dan toetje/drinken en daarna poesten.

Werkt goed.

Login of registreer om te reageren
01-05-2006 om 10:47 uur

Ik heb een hele tijd geleden ook eens gereageerd op het forum met klachten van een schimmelinfectie. Ik heb daarna ook vier keer Nystatine gehad en 1 keer flucamozol. De klachten bleven echter en werden zelfs erger. Ook bessensap en molkosan heb ik geprobeerd. Ik kon bijna niet meer slikken en ook nu nog heb ik moeite met bepaalde voedingsmiddelen doorslikken. De huisarts heeft me toen doorverwezen naar de KNO arts om te controleren of niks in de keel aan de hand was. Blijkt dat het een droge mond is. Astmamedicijnen kunnen dat veroorzaken. Nystatine mag je helemaal niet zo vaak hebben. Nu gebruik ik niks meer. Oplossing van de KNOarts is spoelen met camillosan, een mondwater met kamille en kamillethee drinken. Ik drink geen zwarte thee meer en spoel altijd de mond goed na, zelfs nog eens met karnemelk. Toch blijf ik de klachten houden, de ene dag minder dan de andere. Ik hoop dat het toch een keer overgaat. Heeft hier iemand ervaring mee en hopelijk een oplossing?

Ingrid

Login of registreer om te reageren