gezwollen gezicht.. allergische reactie of hooikoorts?

03-05-2010 om 11:29 uur

Zaterdagavond voelde ik het al opkomen.. jeukende ogen en droog. Mwuah, weer wat eczeem dacht ik nog. Gisterochtend echter werd ik wakker met een hoofd als een tomaat. Helemaal gezwollen, rood en jeuk!!! Ik heb ijs gepakt en ben weer terug in bed gaan liggen waar ik een uur gekoeld heb. De zwelling nam iets af, maar nog steeds zag ik er verre van vrolijk uit. De hele dag heb ik er flink last van gehad, jeuk en later ook branden. Nu is het nog steeds wat gezwollen, met name onder mijn ogen. Ook is het rood, maar het jeukt niet echt meer. 
Ik heb één keer eerder zo'n heftige reactie gehad, maar toen beperkte het tot mijn oog, waardoor deze helemaal dicht zat. Toen heb ik een spuit gehaald bij de HAP. Ik heb gisteren geen stappen ondernomen, omdat ik de vorige keer niet het idee had dat de spuit hielp.

Ik heb diverse allergietesten gehad en er komt niets uit, behalve dat ik allergisch ben voor zeep en metalen.

Voor zover ik weet heb ik zaterdags niets anders gedaan dan anders, nisk geks gegeten etc.
Deze klachten lijken mij echter ook geen eczeem, wat de dokters wel beweren.
Herkent iemand hier iets van? Zouden dit toch hooikoortsklachten kunnen zijn?

Groetjes Twix.

Login of registreer om te reageren
Moderator
03-05-2010 om 12:04 uur

Jeetje Twix,

Klinkt heftig ik ken het niet ik hoop voor je dat het snel weer weggaat!
Sterkte meis

Login of registreer om te reageren
03-05-2010 om 14:44 uur

Hey twix,

wat toevallig: ik had vorige week net hetzelfde voor! Hoofd helemaal gezwollen, bloedrood, ogen bijna dicht en het brandde echt!
Ik heb toen van de HA cortisonezalf gehad omdat ie dacht dat het een allergie was. Omdat het niet over ging ben ik vandaag naar de dermatoloog geweest en blijkt dat het rosacae is en dat cortisone net heel slecht is hiervoor. Ik zou er iig eens naar laten kijken. Ik heb ook nooit aantoonbare allergieën gehad.

groetjes en beterschap!
Sien

Login of registreer om te reageren
03-05-2010 om 14:59 uur

Ik herken wel het opzwellen van het gezicht als allergische reactie.
Ik heb het altijd bij een alergische reactie van de bovenste luchtwegen, dan heb ik direct een gezwollen gezicht en dikke wallen onder mijn ogen. Dus in deze periode met hooikoorts zie ik niet op mijn mooist uit, ook als reactie op dieren is het vaak gezwollen.
Ik herken echter niet de jeuk en roodheid.....
Wel heb ik vaak jeuk onder mijn kin bij een allergiereactie.
Misschien toch even laten beoordelen?

Sterkte!

Login of registreer om te reageren
04-05-2010 om 13:30 uur

Jemig Sien! Dat is echt wel toevallig.. Had je van de dermatoloog nog iets anders gekregen dan? Hoelang duurde het bij jou voor het weer wegtrok?

Gisteren in de loop van de avond is bij mij de zwelling afgenomen en vanochtend zelfs weg!  ^O^ Nu zie ik er tenminste weer toonbaar uit! Heb nog wel steeds rode vlekken in mijn gezicht die jeuken, dus daar smeer ik steeds maar lanettecreme op (das toch onschuldig, heb wel andere zalfjes maar dat durf ik niet zo goed)

Nu achteraf denk ik was ik toch maar even naar hap gegaan zondag, hadik misschien iets meer geweten. Nu heeft het geen zin meer om er naar te laten kijken. Hopen maar dat het lang weer wegblijft!

Bedankt voor jullie reacties!
Twix.

Login of registreer om te reageren
04-05-2010 om 13:50 uur
Reactie op Twix

Jemig Sien! Dat is echt wel toevallig.. Had je van de dermatoloog nog iets anders gekregen dan? Hoelang duurde het bij jou voor het weer wegtrok?

Gisteren in de loop van de avond is bij mij de zwelling afgenomen en vanochtend zelfs weg!  ^O^ Nu zie ik er tenminste weer toonbaar uit! Heb nog wel steeds rode vlekken in mijn gezicht die jeuken, dus daar smeer ik steeds maar lanettecreme op (das toch onschuldig, heb wel andere zalfjes maar dat durf ik niet zo goed)

Nu achteraf denk ik was ik toch maar even naar hap gegaan zondag, hadik misschien iets meer geweten. Nu heeft het geen zin meer om er naar te laten kijken. Hopen maar dat het lang weer wegblijft!

Bedankt voor jullie reacties!
Twix.

Ik heb nu een zalf gekregen met AB en zie er al een pak beter uit  ;) Ik zou het zeker eens laten bekijken door een arts als je het opnieuw krijgt. Bij mij heet het rosacea.

succes!

Login of registreer om te reageren
07-05-2010 om 14:28 uur

Nou tis alweer feest!  :X Linkerkant rondom mijn oog begint weer op tezetten, is rood en jeukt als een tierelier! Hopelijk blijft het bij deze plekken.. dan vind ik het niet nodig om er naar te laten kijken.. wordt het wel erger denk ik dat het toch een bezoekje wordt bij de hap (waarom gebeuren dit soort dingen dan ook altijd in het weekend  :?)
Grmbl.

Login of registreer om te reageren
18-08-2016 om 06:30 uur

Gisteren werd ik wakker en mijn ogen zaten dicht jeuk in gezicht en nek. ik zie er niet uit dit is al de 3x in 1 1/2 jaar. zie er niet uit. Ik heb van mijn huisarts Tavegyl gekregen. maar vanmorgen was het nog niet afgenomen. tegen de jeuk smeer ik koelzalf. Ik weet ik heb een dag er voor in de tuin gewerkt een plant genaamd callicarpa en een passiflora en olijfkomkommer gesnoeid dat had ik al eens eerder gedaan. verder niks de dag er voor.

Login of registreer om te reageren