Verkoudheid of Allergie

03-05-2010 om 14:57 uur

Hallo,

hoe kan je allergie en benauwdheid onderscheiden? (ik heb verschillende allergieen: huisstofmijt, veel vers. pollen, honden,...)
Ik heb op het moment vaak het gevoel dat ik een verkoudheid krijg. Ik heb dan keel-, hoofd- en bijholtepijn en voel me ook niet echt lekker. Soms komt daar een beetje koorts bij. Maar ik krijg dan geen loopneus en de keelpijn is niet erg genoeg om te zeggen dat het een keelontsteking is. Soms is dat maar een dag en soms een paar daagjes. Kan dat dan allergie zijn? Ik vind dat echt heel moeilijk.
Ik heb heel vaak een beetje pijn of druk in de bijholtes. Is daar iets aan te doen?
Als ik 's ochtends wakker wordt heb ik vaak lichte keel- en hoofdpijn.

Ik gebruik al rhinocort. Is het misschien verstandig om een syst. antihistaminicum standaard te gebruiken?

Bedankt voor uw hulp,
caavje

Login of registreer om te reageren
07-05-2010 om 09:49 uur

Beste Caavje,
Je hebt je probleem ook al voorgelegd aan de longarts en het antwoord is: het blijft altijd lastig om een gewone verkoudheid en een allergische rhinitis te onderscheiden.
Ons advies is: probeer zo veel mogelijk het contact met allergenen te vermijden. Kijk ook even op onze site naar de adviezen op pollenrijke dagen. En als je al geprobeerd hebt 1x per dag een antihistaminicum te nemen en het neemt onvoldoende je klachten weg, dan kun je het beste een afspraak maken met je arts.
Hopelijk gaat het gauw weer beter met je.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren