Benauwd en moe na ingreep onder narcose

13-09-2010 om 17:56 uur

Hallo,

Ik ben anderhalve week geleden voor de 2e keer binnen 9 maanden onder narcose geweest. Ik ben nu nog steeds thuis omdat ik erg moe en benauwd ben. Ik ben erg benieuwd of meer mensen met astma dit zo ervaren hebben. Een gezond iemand zou na een paar dagen alles al weer moeten kunnen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Login of registreer om te reageren
13-09-2010 om 18:00 uur

Hoi ik ben ook onder narcose geweest , dat was in maart .
ik ben nu nog steeds moe maar ja ik kreeg ook een longontsteking de nacht na de operatie .

En daarna nog een longontsteking plus een terugval in mijn astma beeld .
Ik ga in oktober revalideren .
Ik hoop niet dat je dit overkomt maar ja het is mij wel gelukt !
2x in 9 maanden een operatie is natuurlijk ook niet niks .
misschien blijft de vermoeidheid als je wat slechtere longen hebt wat langer aanwezig .
Vriendelijke groet theovb .

Login of registreer om te reageren
13-09-2010 om 18:30 uur

Ik heb een hele tijd terug een roesje gehad en ben daar ook erg moe van geweest. Heb veel geslapen overdag om toch de dagen door te kunnen komen. Bij mij was het na een aantal dagen ineens van de ene op de andere dag over. Ik werd wakker en voelde me ineens uitgeslapen in plaats van duf en vermoeid. Het heeft de tijd nodig om uit je lichaam te verdwijnen en denk dat het met een narcose nog wel langer duurt dan met een roesje dus maak je niet te snel zorgen en geef het de tijd :)

Login of registreer om te reageren
13-09-2010 om 20:13 uur

Hallo Theo en Daantje, bedankt voor jullie reacties. Ik heb (gelukkig) geen longontsteking maar ja het is wel erg vervelend.
En ja Daantje, misschien moet ik het meer tijd geven maar ja ben natuurlijk al veel thuis geweest dus voel me dan best schuldig dat ik weer lang thuis zit. Ik ben gewoon ook erg benieuwd of het de astma is die er voor zorgt dat het herstel zo lang duurt.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
13-09-2010 om 23:05 uur

je kan erg lang moe zijn van de narcose, weken tot maanen volgens mijn chirurg.
of astma invloed heeft? bij mij geldt dat mijn potje energie snel op is, heb dus geen buffer. als er iets gebeurd zoals verkoudheid of narcose dan kost het met meer moeite om weer fit te worden dan een ander (ernstig astma)
je kan ook allergisch zijn voor t narcose middel en daardoor moe en benauwd zijn. zelf krijg ik prednisolon voor/tijdens/na een operatie

Login of registreer om te reageren
14-09-2010 om 13:13 uur

Hallo Emsepems,

Ik heb deze keer ook vantevoren en tot een week erna prednison gehad. De vorige keer kwam ik heel benauwd bij uit de narcose en nu was dat helemaal prima. Het klopt ook wel dat je eigenlijk niets over hebt als je astma hebt. Misschien is het inderdaad ook wel een allergische reactie, heb ook hyperreactieve luchtwegen. Heb begin vorig jaar longrevalidatie gedaan in het ziekenhuis en daar is nu heel weinig van over qua conditie :N. Door de 2 operaties (en de revalidatie vorig jaar) ben ik al veel afwezig geweest op mijn werk, voel me daar erg schuldig over. Het liefste zou ik weer de revalidatie ingaan, dat heeft me erg veel goed gedaan.  Ik vind het wel heel fijn om berichtjes van lotgenoten te krijgen. Mensen in je omgeving snappen vaak gewoon niet wat astma eigenlijk inhoudt.
Groetjes, Tea

Login of registreer om te reageren
19-09-2010 om 09:26 uur

Hier nog iemand die veel slaap nodig heeft
Ik ben afgelopen dinsdag voor de derde keer op drie jaar aan de zelfde schouder geopenreerd
Door de extra pijnblokkade ben ik iedere keer flink benauwd geweest
Ook slaap ik iedere middag nog een uurtje of twee
Toch probeer ik wel iedere dag een stukje te gaan lopen ( je moet toch wat aan de conditie doen)
Ook heb ik nog veel pijn na de operatie en dat levert soms ook benauwdheid op

Login of registreer om te reageren
19-09-2010 om 12:57 uur

Hoi Teetje,

Hoe het precies zit, dat weet ik niet. Wel weet ik dat ik een paar keer onder narcose ben geweest vóórdat ik wist dat ik astma had en dat ik toen aan had gegeven dat ik benauwd was toen ik weer bijkwam uit de narcose zeg maar. Toen bleek dat niet te kunnen volgens hen. Maar als ik er nu aan terug denk, denk ik dat ik toen ook al wel iets van astma had (in lichtere mate wellicht) en van de narcose toch benauwd ben geworden.
Bij mij hielt dit niet zo lang als jij vertelt (anderhalve week) aan... Maar goed toen had ik ook nog amper astma, dus misschien dat het idd langer kan duren?
Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

Groetjes Evi

Login of registreer om te reageren
21-09-2010 om 16:55 uur

Wat fijn om jullie reacties te lezen. Het geeft me het gevoel dat ik me in ieder geval niet aanstel (met name mijn werk snapt het niet helemaal helaas). Ik knap langzaamaan op, blijf wel moe. Heb na morgen anderhalve week vrij en hoop dan door de rust en lekker wandelen weer een stuk fitter te worden.

Login of registreer om te reageren
14-03-2011 om 17:08 uur

Ja hoor, het is weer zover ;(. Vorige week woensdag geopereerd: mijn neustussenschot is rechtgezet en er is wat van de inwendige neusvleugels afgehaald zodat ik meer lucht krijg. En ook nu weer na een paar dagen heel erg benauwd dus (3e operatie al weer in 15 maanden). Nu zit mijn neus ook nog behoorlijk dicht, ik denk omdat er nog spalkjes in zitten, maar ik word hier zo verdrietig van. Slaap dus vanaf woensdag al maar een paar uurtjes per nacht ; ik word iedere keer benauwd wakker met een hele droge mond. Ik merk ook dat ik doordat ik zo erg benauwd ben, bijna niet kan eten (compenseert mooi de extra kilootjes van de prednisonkuren eind vorig jaar ;-). Ik ga morgen (2 dagen eerder) naar de kno en hoop dat hij me kan helpen. Desnoods maar weer een kuur eroverheen.

Login of registreer om te reageren