Onzeker bij astma longembolie combi ( lang verhaal)

05-02-2014 om 06:40 uur

Lang vethaal geworden. was uiteindelijk prettig om dingen op rijtje te zeten . hoef je niet te lezen...
Veel herkenning put ik uit de verhalen van enkele mensen die net als ik de geweldige combinatie astma en een longembolie hebben( gehad). Herkennen jullie (of anderen) die onzekerheid als je weer meer benauwd wordt en niet lijkt echt te helpen? Al sinds kerst in de weer. In de vakantie flink verbouwd in ons huis en laat van mijn oude trombosebeen gekregen . Dacht eerst: moet ook niet zulke rare klushoudingen doen. Toen langzaam meer benauwd. Tja, manlief had in onze nieuwe woonkamer een bloeiende hazelaartak opgehangen. Idee was wel lief ;-) tak weg medicatie opgehoogd... 3 week geleden maar naar de ha. Inmiddels uren wakker s nachts van hoesten en benauwdheid. Prednison gekregen. Ivm weinig effect weer terug nr la verwezen . ( hoefde ik net nooit meer terug). Hij dacht dat de kans op een longembolie gelukkig klein was. Moest door op ingeslagen weg. Week later gebeld: te benauwd om gewoon gesprek te voeten. Dacht zelf aan bronchitis . Mocht langskomen, maar had geen auto die dag en wel 3 kinderen. Recept doxy nr apotheek gefaxt door la en is thuisbezorgd. Geen vervolgafspraak gemaakt: gekregen. En nu gaat t qua hoesten idd beter . Maar... En dan wordt ik onzeker: nog steeds in de weer s nachts. Overdag dus super sjachie. Nog steeds pijn in mijn zij. En douchen is nog steeds een opgaaf die ik liever uitstel. Maar kan ook niet in mijn pyjama de oudste naar school brengen. En de trap op met de jongste (1,5) is een aardige fitnes uitdaging . Wat nu??? Als ik bel moet ik langskomen. Levert over t algemeen niet veel op. ( en anders wil ik t liever niet weten) Ha durft geen beslissing te nemen. En ik twijfel of dot wel en longembolie 4 kan zijn... Als t dat wel is lig ik met verjaardag koters in ziekenhuis.  En van dat idee alleen wordt ik verdrietig.

Login of registreer om te reageren
05-02-2014 om 06:54 uur

Ik zou iig weer naar je huis- of longarts gaan. Dat je ondanks pred etc zo benauwd blijft is niet goed.
Verder een klein douchetipje: mij helpt het om 's avonds te douchen, als ik meer tijd heb dan in de ochtend voor ik de deur uit moet. Dan kan ik rustiger aan doen waardoor het beter vol te houden is.
Sterkte!! Hoop dat het snel beter gaat!

Login of registreer om te reageren
18-02-2014 om 06:43 uur

Dank voor de douchetip. Zo makkelijk dat ik t zelf nog niet bedacht had!
Ik ben idd maar naar de huisarts gegaan. Op de laatste dag van prednisonkuur s nacht ontzettend benauwd geweest. Huisarts dacht gelijk aan hyperventilatie. Maar ik had geen last van tintelingen ed. Alleen benauwd. Hij heeft de Co.-assistent laten luisteren en die hoorde geen bijzondere dingen. Hij zei dat de la niet veel voor me kon doen. Naar de ft verwezen. Inmiddels 2 keer geweest. Gisteren heeft ze acuut contact opgenomen met de huisarts. Is geen primaire hyperventilatie volgens haar. Ik was ook redelijk benauwd bij haar, omdat er in de praktijk geschilderd werd. Ook handig. Maar ze kon nu wel goed zien waar ik last van heb. In 2 weken tijd 1 nacht lekker geslapen .  Klaag klaag . Huisarts bleek op vakantie. Ik zal kijken of ik vandaag de longarts te pakken kan krijgen voor overleg. Misschien kan er toch nog iets veranderd worden. Ondanks dat de ha zei dat dit niet kon.

Login of registreer om te reageren
18-02-2014 om 06:54 uur

Ik heb een douche stoeltje gekocht, lekker op je gemak zittend douchen
Kan gewoon niet zo lang staan

Tip, blokker heeft ze geregeld in de aanbieding

Login of registreer om te reageren
18-02-2014 om 20:35 uur

Of evt een klapstoeltje bij ikea weg ;)
Hier ook 1 die onder de douche zit vanwege de verminderde energie.

Login of registreer om te reageren