Hallo, ik ben Robert en ik damp!

05-03-2014 om 02:00 uur

Ik ben Robert, 57 jaar, gescheiden, vader van 2 kinderen, een dochter van 23 en een zoon van 18. Beide gezond en niet rokend.

Ik heb 20 jaar geleden mijn vader op 63 jarige leeftijd zien sterven aan de gevolgen van longemphyseem, dat hij te danken had aan een levenlang pijp roken. Ik weet dat de aanleg voor longemphyseem erfelijk kan zijn, en ook bij mij is bij een longfunctietest reeds een lichte mate van emphyseem geconstateerd. Ondanks dat lukte het mij niet om te stoppen met roken. Ik rookte een half pakje shag per dag, maar op sommige dagen ook wel eens een heel pakje, dat zijn zo'n 60 peuken. Oneindig maal heb ik pogingen gedaan om te stoppen in de wetenschap dat roken, net als voor mijn vader, mijn dood zou worden. Daarbij alle mogelijke hulpmiddelen en medicijnen uitgeprobeerd, maar zonder succes. Inmiddels heb ik de leeftijd bereikt dat mijn vader als cara patient ernstig ziek begon te worden, en ik had mij al verzoend met de gedachte dat ook ik net als mijn vader tot op mijn sterfbed zou blijven roken.

Totdat ik, nu zo'n half jaartje geleden bij wijze van proef eens een elektrische sigaret uitprobeerde, en vanwege mijn vele mislukte pogingen om met roken te stoppen, ook nu niet met veel hoop dat zo'n batterijtje met wat waterdamp mij van het roken af zou helpen. Na drie trekjes wist ik dat ik geen sigaretten meer nodig had. Wat mij 38 jaar lang nooit was gelukt lukte nu in 1 dag. Ik heb diezelfde avond het pakje shag dat ik nog had aan de buurman weggegeven. Drie weken later toch nog eens een pakje shag gekocht, maar ik vond het ronduit walgelijlk, alsof ik een asbak leeg likte. Roken is voor mij voorgoed voorbij, zelfs al zou ik geen elektrische sigaret meer hebben, de smaak van smeulend tabak gaat er bij mij niet meer in.

Door deze ervaring ben ik mij ook gaan realiseren dat met behulp van de elektrische sigaret het heel goed mogelijk is om binnen nu en 10 jaar het roken van tabak in Nederland helemaal uit te bannen. Over tien jaar hoeft er in heel Europa geen tabakswinkel meer open te zijn, omdat er nu een heel goed en effectief alternatief is voor elke roker die van de tabak af wil maar zijn/haar verslaving niet kan overwinnen. Maar om dat te bereiken moet er wel eerlijke voorlichting worden gegeven over de e-sigaret, en moet niet zoals dat nu gebeurt de elektrische sigaret op basis van valse en onjuiste informatie als een bedreiging worden gezien. Want de elektrische sigaret is voor niemand een bedreiging, alleen voor diegene die veel geld verdienen aan de verkoop van tabak, en dat zijn de tabaksindustrie, de geneesmiddelenindustrie, de overheid en goedbetaalde anti-rooklobbyisten.

Login of registreer om te reageren
05-03-2014 om 02:28 uur

Welkom ex-roker en gelukkige e-roker op het longforum.

Login of registreer om te reageren
05-03-2014 om 07:09 uur

Welkom
Wat goed dat het  je nu gelukt is om te stoppen met roken ^O^

Login of registreer om te reageren
05-03-2014 om 10:03 uur

Welkom op het forum :W

Login of registreer om te reageren
05-03-2014 om 11:22 uur

Hallo Robert,

Zo te lezen ben je nu een ex-shag roker geworden..alle middeltjes zijn goed om van die vuile siggaret van af te blijven.

Doe zo voort..maar vergeet niet alles wat je inademd(t)..ook slecht is voor je longen.

Ik kan er van meespreken,na 43-45 jr gerookt te hebben,heb ik die beruchte copd rokersziekte gekregen.
In den beginnen heb ik ook de e-sig geprobeerd,maar dat werd me verboden via de apotheker.
Het voornaamste is een nultolerantie betreft al die rook en e-sigwaren.

Ik ben nu gestopt sinds 11.11.2012..en kan die verpestende geur van tabak-scooters dieselwagens enz..
niet meer verdragen.

Ik ben fier dat ik volledig gestopt ben... *O*

Groetjes, :W

Login of registreer om te reageren
05-03-2014 om 15:22 uur

 

 
Welkom op het form  *O*.Wat  goed van je dat je met roken gestopt ben gaat zo door.  O-)

  gr.Marloeke.

Login of registreer om te reageren
10-03-2014 om 16:54 uur

Robert K.-----------Klasse dat je gestopt bent met roken ,en dat zal merken met je gezondheid : en in je portemonnee. Heel veel SUCCES ERMEE. GROTE KLASSE.

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 14:45 uur

Hoi Robert, ook ik heb kunnen stoppen met roken met behulp van de elektrische sigaret. Wat een verademing hè, letterlijk en figuurlijk :)

Login of registreer om te reageren