Ervaringen met een Longpunctie!!

21-03-2014 om 10:01 uur

Hoi allemaal

Ik wilde graag weten wat jullie ervaringen zijn voor degene die een longpunctie
hebben gehad, het is nu zo dat ik vorige vrijdag een PETscan heb gehad en daar zijn idd onrustige cellen
naar voren gekomen pop de linkerlong maar ze konden niet met 100% zekerheid zeggen of het om kanker ging
Nu wil mijn longarts een Longpunctie doen en ik ben daar heel bang voor ivm risico die ik loop na al 3 x een klaplong te hebben gehad! nu wil ik dus ervaringen horen van mensen!
Als jullie die willen delen tenminste

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
21-03-2014 om 22:54 uur

Hoi Jolanda,
Wat naar voor je dat er nog niks definitiefs uit die scan is gekomen, heb je al even moeten wachten, nu moet je nog langer wachten. Ik heb geen ervaring met longpunctie, maar wens je veel sterkte toe en laat het hier weten als je meer weet.....

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 05:20 uur

Bij mij hebben ze destijds weefsel weggenomen tijdens een bronchoscopie en dat bekeken.
Misschien dat dat een optie is?

m.vr.gr.
Ton

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 13:36 uur

Mijn zwager heeft onlangs een punctie moeten ondergaan, wegens een verdacht plekje op de PETscan. Het bleek niets bijzonders te zijn. Hij vond het pijnlijk, maar niet onoverkomelijk.
Hij was eigenlijk opgelucht dat het niet via een scopie moest.
Maar kun je dit bespreken met je l.a., dat je bang bent?
Ik denk dat veel mensen bang zijn, ik zou er ook wel tegenop zien.

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 15:39 uur

Ik heb zelf een VATS gehad, ik weet niet of je dat bedoeld of een stukje longweefsels wegnemen via bronchoscopie?

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 19:33 uur

Hoi Jolanda
Ik heb 2 jaar geleden ook een longpunktie gehad,ik zag er net als jij ook behoorlijk tegen op.
Ik heb toen gevraagd of ik niet iets zou kunnen krijgen voor de zenuwen,en dat heb ik gehad.
Ik kreeg een prikje om te ontspannen.
Het onderzoek op zich vond ik meevallen,ik heb er weinig van geweten, het was allemaal wel spannend en ik was behoorlijk zenuwachtig, maar het spuitje om rustig te zijn heeft me waarschijnlijk goed geholpen.
Ik heb ook geen klaplong gehad,dus achteraf vond ik het behoorlijk meevallen, maar he achteraf valt alles mee, ja toch!
Dus mijn advies vraag een prikje om wat rustig te worden, scheelt echt teveel.
Verder wens ik je veel succes en nog belangrijker een heel goede uitslag.
Groetjes Henny  :W

Login of registreer om te reageren
25-03-2014 om 08:02 uur

Dank jullie wel  voor de reacties op dit onderwerp
Ik moet vandaag nog even naar mijn huisarts en naar mijn psycho om ff van
me af te praten en om erachter te komen wat ik nu besluit!
Eerlijk gezeged weet ik het eigelijk nog niet echt :? maar ik denk bijna dat ik
er toch maar voor ga en idd mischien een prikje kan krijgen voor mijn zenuwen!
Morgen gaat de longarts mij bellen en dan moet ik laten weten aan hem wat ik heb besloten,
jullie horen het weer van mij!

Allemaal een mooie lentedag vandaag met een zonnetje want dat doet een mens al goed!!

Login of registreer om te reageren
25-03-2014 om 08:57 uur

Kan me voorstellen dat je het een moeilijke beslissing vind! Hoop van harte dat er geen ernstige dingen uitkomen. Heel veel sterkte gewenst!

Login of registreer om te reageren
25-03-2014 om 09:51 uur

Wat je ook beslist, ik wens je sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-03-2014 om 21:05 uur

Vandaag met de longarts gesproken en heb besloten om
voor de longpunctie te gaan en hij heeft het gelijk geregeld 
en ik kan as vrijdag al komen, en dat is dan een dagopname als het allemaal goed gaat!!
Ik heb wel gevraagd of ik iets extra  :z kalmerends kan krijgen
om dat ik toch wel erg nerveus ben ervoor!
Dus ik hoop dat als jullie er erg in hebben een beetje zullen  ^O^ voor me vrijdag!

Groetjes Jolan

Login of registreer om te reageren
26-03-2014 om 22:24 uur
Reactie op JolanRene

Vandaag met de longarts gesproken en heb besloten om
voor de longpunctie te gaan en hij heeft het gelijk geregeld 
en ik kan as vrijdag al komen, en dat is dan een dagopname als het allemaal goed gaat!!
Ik heb wel gevraagd of ik iets extra  :z kalmerends kan krijgen
om dat ik toch wel erg nerveus ben ervoor!
Dus ik hoop dat als jullie er erg in hebben een beetje zullen  ^O^ voor me vrijdag!

Groetjes Jolan

Wat fijn dat hij dat zo snel heeft kunnen regelen Jolanda, dat je niet nog eens te lang moet wachten. Ook ik ga duimen voor je, hoop ook dat je je kunt ontspannen en wens je sterkte.

Login of registreer om te reageren