Ervaringen met een Longpunctie!!

21-03-2014 om 10:01 uur

Hoi allemaal

Ik wilde graag weten wat jullie ervaringen zijn voor degene die een longpunctie
hebben gehad, het is nu zo dat ik vorige vrijdag een PETscan heb gehad en daar zijn idd onrustige cellen
naar voren gekomen pop de linkerlong maar ze konden niet met 100% zekerheid zeggen of het om kanker ging
Nu wil mijn longarts een Longpunctie doen en ik ben daar heel bang voor ivm risico die ik loop na al 3 x een klaplong te hebben gehad! nu wil ik dus ervaringen horen van mensen!
Als jullie die willen delen tenminste

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
21-03-2014 om 22:54 uur

Hoi Jolanda,
Wat naar voor je dat er nog niks definitiefs uit die scan is gekomen, heb je al even moeten wachten, nu moet je nog langer wachten. Ik heb geen ervaring met longpunctie, maar wens je veel sterkte toe en laat het hier weten als je meer weet.....

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 05:20 uur

Bij mij hebben ze destijds weefsel weggenomen tijdens een bronchoscopie en dat bekeken.
Misschien dat dat een optie is?

m.vr.gr.
Ton

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 13:36 uur

Mijn zwager heeft onlangs een punctie moeten ondergaan, wegens een verdacht plekje op de PETscan. Het bleek niets bijzonders te zijn. Hij vond het pijnlijk, maar niet onoverkomelijk.
Hij was eigenlijk opgelucht dat het niet via een scopie moest.
Maar kun je dit bespreken met je l.a., dat je bang bent?
Ik denk dat veel mensen bang zijn, ik zou er ook wel tegenop zien.

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 15:39 uur

Ik heb zelf een VATS gehad, ik weet niet of je dat bedoeld of een stukje longweefsels wegnemen via bronchoscopie?

Login of registreer om te reageren
22-03-2014 om 19:33 uur

Hoi Jolanda
Ik heb 2 jaar geleden ook een longpunktie gehad,ik zag er net als jij ook behoorlijk tegen op.
Ik heb toen gevraagd of ik niet iets zou kunnen krijgen voor de zenuwen,en dat heb ik gehad.