Ervaring neusspoeling

18-04-2014 om 21:32 uur

Hallo,

Ik heb een vraag. Sinds kort spoel ik op advies van mijn longarts 2 x daags mijn neus.
Nou heb ik daar een vraagje over...

Als ik spoel doe ik dat met een schuin hoofd zodat het spoelvocht goed weg kan lopen. Ook snuit ik tussen door en na de spoelingen mijn neus. Er komt dan geen vocht meer uit. Echter als ik een uurtje later (of nog later) bezig ben dan voel ik ineens mijn neus gaan lopen, komt er allemaal vocht uit of als ik lig loopt het mijn keel in.

Dit verbaasd mij want t lijkt na de spoeling geheel leeg te zijn, dus waar komt dit vandaan?
Blijft t ergens achter hangen?

Groetjes Nadine

Login of registreer om te reageren
18-04-2014 om 21:37 uur

wat ze mij tijdens de kno operatie hebben geleerd is ook om via de mond te spoelen, dus water met zout in neus, en dan (via de neus maar ook) via de mond weer uitspuggen.
zou dit voor je werken?

Ik heb een kannetje, dat bevalt me t allerbeste, kook hem wekelijks uit
http://www.kalijn.be/images/neuskannetje.jpg

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 12:26 uur
Reactie op emsepems

wat ze mij tijdens de kno operatie hebben geleerd is ook om via de mond te spoelen, dus water met zout in neus, en dan (via de neus maar ook) via de mond weer uitspuggen.
zou dit voor je werken?

Ik heb een kannetje, dat bevalt me t allerbeste, kook hem wekelijks uit
http://www.kalijn.be/images/neuskannetje.jpg

ik heb ook zo n kannetje, gelukkig niet vaak nodig maar werkt prima.

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 19:03 uur
Reactie op emsepems

wat ze mij tijdens de kno operatie hebben geleerd is ook om via de mond te spoelen, dus water met zout in neus, en dan (via de neus maar ook) via de mond weer uitspuggen.
zou dit voor je werken?

Ik heb een kannetje, dat bevalt me t allerbeste, kook hem wekelijks uit
http://www.kalijn.be/images/neuskannetje.jpg

Ik heb een groene, past goed bij wat eruit komt ;) ha ha ik heb lol
Hij lijkt op de wonderlamp van aladin. Ik doe hem in de alcohol

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 20:12 uur
Reactie op jippie46

Ik heb een groene, past goed bij wat eruit komt ;) ha ha ik heb lol
Hij lijkt op de wonderlamp van aladin. Ik doe hem in de alcohol

Lol, vandaar dat ik een rooie heb  ;)

Ik doe zelf na het spoelen nog een keer met schoonwater spoelen, hierdoor heb ik geen last van een lekkende neus. Ik doe wel spoelen onder de douche, gezien ook de zooi.

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 08:55 uur

Van de week voor de 2e keer een neusoperatie gehad.(poliepen)
Ik spoel met zeezout,via een plastic injectiespuit.(20ml)
Een theelepel zout op een glas lauw water,3 dgs spoelen ,zet er wel wat kracht op
Probeer het intussen op te snuiven ,daarna komt het vaal via de keelholtes terug.
Blijf dit volhouden,je weet niet wat er vrij komt.
Succes!

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 08:58 uur
Reactie op teus

Ik spoel met zeezout,via een plastic injectiespuit.(20ml)

een injectie spuit schijnt niet t beste te zijn, doordat je kracht zet met de waterstraal duw je het slijm nog dieper in de holtes.

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 11:02 uur

@ Ems via de mond weer uit is geen optie, dit heb ik wel geprobeerd maar dat werk aaf rechts in de zin dat mijn keel dan volledig uitdroogt daarom spoel ik ook niet meer voor t slapen gaan....

Toen ik voor neusspoel apparaten ging kijken schrok ik geweldig van de prijzen en omdat ik niet wist of t enig sinds zou helpen heb ik in overleg met de apotheker een 20 ml spuit meegekregen for the time being.
Krijg nml 29 april de uitslag van de scan van mijn holten aan de hand daarvan kijken we verder en kijk ik verder hoe en wat...

Als de apotheker het meegeeft zal toch niet zo zijn dat dat eigenlijk niet goed is? Maar ja daarentegen ook dit blijven mensen.

Dus een tweede vraag voor de advieslijn, Wat is het beste hulpmiddel om de neusspoelingen mee te doen?

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 11:07 uur

Ik maak een kommetje van beide handen en laat daar wat fys zout ingieten door man of kinderen.
Daar steek ik mijn neus in en snuif het lekker op. Het is een kliederboel, maar boven de gootsteen is dat niet erg.
Als er niemand thuis is, pak ik een ondiep kommetje of schaaltje en steek daar mijn neus in.
Deze week pakte ik zonder leesbril een doosje zoutwater (dacht ik) het bleek Xylo te zijn. Ik spoot lekker paar maal in elk neusgat en meteen begon het te branden :X
Ik heb gesnoten en gesnoten, maar het kwam er natuurlijk niet meer uit.
Pfffft, mn neus was wel meteen open, maar het voelde niet fijn.
Nooit meer iets pakken zonder leesbril dus. :N

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 21:57 uur

Hier ook onder de douche ivm het geklieder
Ik doe het in het blauw
Soms als ik aan het afdrogen ben  en dan met de voeten,  dan loopt mijn neus nogmaals leeg
Toendertijd gekocht naar een topic van ems ^O^

Login of registreer om te reageren
19-04-2014 om 22:29 uur

Ik heb een aantal weken mijn neus gespoeld met zout water(0,9%) en kreeg er in plaats van ruimte juist verergering van de klachten door.
Ben ermee gestopt.
Bleef de hele dag niezen, snuiten en kreeg enorme keelpijnen en pijn in mijn neus.

Login of registreer om te reageren