zuurstof concentrator huren of kopen

15-07-2014 om 20:29 uur

Beste forumleden,

Enige tijd geleden is bij mijn vader longfibrose geconstateerd en heeft hij extra zuurstof nodig. Nu is de vakantieperiode aangebroken en wil mijn vader graag twee maanden naar zijn vaderland, Marokko, toe. Dit kan ook en de zuurstof in het vliegtuig heb ik geregeld. Echter, de zuurstof voor tijdens zijn vakantie is een drama om te regelen. Van Vivisol krijg ik maar geen offerte alhoewel ik weken geleden de offerteaanvraag heb gedaan. Bovendien hebben ze mij telefonisch aangegeven dat het in Marokko erg prijzig is om een zuurstofconcentrator te huren.
Ik vroeg me af hoe jullie dat tijdens vakanties doen en of jullie nog tips hebben of hij hier bijv. ergens goedkoop een lichtgewicht draagbare zuurstofconcentrator kan huren en mee kan nemen? Hij gebruikt 1,5 tot 2 l per minuut.
Als jullie tips hebben, zijn deze welkom!
Dit is voor ons een nieuwe wereld.

Dank alvast!

Gr.,

Naatje

Login of registreer om te reageren
15-07-2014 om 23:08 uur

medidis heeft een speciale afdeling die de zuurstofvoorziening in het buitenland voor je kan regelen: oxygentravelservice.
Je kunt daar ook voor het gebruik in het buitenland een mobiele concentrator huren. Maar volgens mij zijn ze idd vrij prijzig.

Ik kon bij mijn zuurstofleverancier, de Westfalen, een mobiele concentrator huren voor 10,50 euro per dag. Maar weet eigenlijk niet of ie dan ook mee mag naar het buitenland. Soms vergoed je zorgverzekeraar ook (een deel van) de kosten van zuurstof in het buitenland. Die van mij vraagt voor de eerste maand een eigen bijdrage van 10 euro per dag en vergoed daarna alles. Ik zou daar ook naar informeren bij de zorgverzekeraar van je vader.

Als je zelf moet gaan huren is twee maanden best wel lang, dan kan het denk ik al redelijk snel uit om zelf een mobiele concentrator aan te schaffen. Soms worden ze tweedehands aangeboden. Volgens mij worden er op dit moment via het forum ook twee aangeboden. Als je vader 1,5-2 liter gebruikt is de focus misschien wel geschikt.

Login of registreer om te reageren
25-10-2014 om 18:39 uur

Een eclipse b.v is het beste te importeren uit het buitenland, ,de v.s.  .

De kosten bedragen dan rond de 2800 Euro.

Evt fiscaal aftrekbaar!!

Login of registreer om te reageren
25-10-2014 om 18:39 uur

Bedenk wel dat je over alle producten boven de 430 euro van buiten de EU nog invoerbelasting betaald.

Login of registreer om te reageren
26-10-2014 om 09:43 uur

Pas ook op met de garantie is niet altijd optimaal als je zoiets in het buitenland koopt
Volgens mij kun je ze ook kopen bij je zuurstof leverancier even informeren zou ik zeggen.

Login of registreer om te reageren
26-10-2014 om 09:48 uur

Nog even voor je opgezocht van een ander forum:

Zoals ik hier verteld heb heb ik mijn Inogen One G3 in Texas besteld.
Op de site van Oximed stond 'wereldwijde garantie' en dat gaf voor mij de doorslag
om het daar te kopen omdat in Nederland de prijs veel hoger is.

Medical supplies zijn in de States veel voordeliger omdat hier de belasting idioot
hoog is.

Ik had de pech dat op een gegeven moment de Inogen steeds een foutmelding gaf.
Een heel gepiep en 'Error 4' verscheen op het display.
Gauw uitzetten, even wachten en weer aandoen en hij liep weer voor een
aantal uren en begon alles weer van voren af aan.

Ik belde een leverancier hier en deze legde me uit dat de 'wereldwijde dekking'
inhoudt dat ik de Inogen naar de verkoper in de States kan sturen en dat deze
onder de garantie gemaakt wordt.
Als ik het apparaat hier zou laten maken dan konden ze de garantie niet bieden omdat
in de koopprijs hier ook een stuk garantie ingebed zit.
Bovendien leverde hij alleen en voor reparatie moest het misschien naar Duitsland.

Ik ben verder op onderzoek gegaan en kwam terecht bij MedSupport in Breukelen.
Zij hebben de Inogen reparatie Nederland onder hun hoede maar voor wat het
garantiedeel betrof kreeg ik dezelfde uitleg.
Toch stelde ik hun voor de coulance van een gedeeltelijke garantie te overwegen.
Het apparaat is gekocht in september 2013, dus wel erg snel stuk gegaan
bij normaal gebruik.

Na intern overleg kwamen we overeen dat ik de verzekerde verzendkosten en arbeidsloon
betaal, het te vervangen onderdeel viel onder de garantie.
Al met al was het toch een aardig bedrag maar inzenden naar Texas zou het dubbele
gekost hebben.

Binnen een week kreeg ik de Inogen retour en hij doet het weer prima.

Login of registreer om te reageren
26-10-2014 om 22:03 uur

Hallo,

Als je vader nog mobiel is kan je bij de zuurstofleverancier om een mobiele concentrator vragen.b.v de Inogen one G3?
Mag ook in het vliegtuig gebruikt worden.

Doeiiii  ^O^

Login of registreer om te reageren
26-10-2014 om 22:04 uur

Hallo,

Of vrag het via de longarts?

:W

Login of registreer om te reageren
29-10-2014 om 12:40 uur

Ik denk dat vader ondertussen wel weg is of alweer terug  *O*

Login of registreer om te reageren
29-10-2014 om 19:22 uur

Hoi,

Ja das een goeie whahhaahha

:Y

Login of registreer om te reageren