Alternatieve geneeswijze

26-08-2014 om 19:25 uur Gesloten

Goede avond, eerder vandaag reageerde ik op een interessant topic o.a. over collodiaal zilver. Ik vond het zeer nuttig maar kan het niet meer vinden en heb het idee dat het verwijderd is. Omdat ik al een vermoeden had dat dat bericht verwijderd zou worden heb ik het geplakt en opgeslagen zodat ik het later op mijn gemak nog eens kan terug lezen, gelukkig maar.
Waarom worden zulke nuttige berichten verwijderd vraag ik me af?
Of anders gezegd ; Waarom mogen we geen alternatieve middelen delen die wellicht toch heel veel kunnen helpen?
Het lijkt soms of de reguliere geneeswijze dit met opzet buiten onze aandacht houden of willen houden zodat we aan de dure medicatie blijven hangen, die inderdaad vaak de symptomen wel aanpakken maar niet de oorzaak... Jammer!

De reacties zijn gesloten.
26-08-2014 om 19:28 uur

ik heb te snel geroepen en weer gevonden, het is verplaatst ook wel lastig maarja...

26-08-2014 om 19:29 uur

Hoi Stefanie,
Het bericht is niet verwijderd maar verplaatst naar het centrale topic over alternatieve geneeswijzen. Het is hier terug te vinden.

Edit: oh ik zie dat je het net al gevonden had :)

08-09-2014 om 22:41 uur
Reactie op Stefanie

Het lijkt soms of de reguliere geneeswijze dit met opzet buiten onze aandacht houden of willen houden zodat we aan de dure medicatie blijven hangen, die inderdaad vaak de symptomen wel aanpakken maar niet de oorzaak... Jammer!

Op zich begrijp ik het best als de farmaceutische industrie dit probeert daar zij hier een financieel belang bij heeft. Wat zou echter het belang zijn voor een forum? Mogelijk is de behoefte van de bezoeker hier minder groot dan jouw enthousiasme voor een bepaald onderwerp?

10-09-2014 om 21:32 uur
Reactie op Evi.

@ Stefanie: Er is wel iemand geweest hier die er baat bij had maar ik kan dat topic niet meer vinden. Misschien via de zoekfunctie eens zoeken?

Nu ik hier toch ben... Is het mogelijk om Alternatieve geneeswijzen ergens als 'board' te krijgen ipv 'topic'? Nu vergaat het board elke keer zodra er in een ander topic in 'longen algemeen' wordt gepost. Ik mis daardoor ook regelmatig berichtjes merk ik.

Het is ook best rommelig omdat alles zo door elkaar loopt. Zelf heb ik met sommige alternatieve geneeswijzen geen ervaring of het had geen baat. Terwijl de acupunctuur voor enorm veel verbetering zorgt. Zo kun je makkelijker op elkaar inhaken.

Misschien niet eens dat er allerlei subboards moeten komen binnen een board 'alternatief', maar als je er wat topics in zou kunnen maken, zou het al wat overzichtelijker zijn, en kun je makkelijker op elkaar inspelen en elkaar helpen. Ook zie je dan continue dat er iets 'nieuws' binnen dat board geplaatst wordt. Misschien onder het board 'medicijnen' bijvoorbeeld? Het is maar een idee hoor. Jullie hoeven er niet direct iets mee, maar het is misschien handig om deze ervaringen als feedback mee te kunnen nemen.

Ik vind dit wel een punt. Het blijkt dus vrij lastig zoeken in alternatieve geneeswijzen en alle soorten staan door elkaar. Ik heb ook veel liever een categorie 'Alternatieve geneeswijzen', waaronder je dan een kopje kunt openen over een bepaalde alternatieve geneeswijze. Dan wordt het terugzoeken ook veel makkelijker.

10-09-2014 om 22:21 uur
Reactie op abo

Ik vind dit wel een punt. Het blijkt dus vrij lastig zoeken in alternatieve geneeswijzen en alle soorten staan door elkaar. Ik heb ook veel liever een categorie 'Alternatieve geneeswijzen', waaronder je dan een kopje kunt openen over een bepaalde alternatieve geneeswijze. Dan wordt het terugzoeken ook veel makkelijker.

In de loop der jaren is gebleken dat de behoefte onder leden te praten over 'alternatieve geneeswijzen' zich beperkt tot een relatief kleine groep. Klein in die mate dat een aparte categorie geen voldoende bestaansrecht zou hebben.

Ik snap overigens wel dat je het zoeken in de centrale topics wat te wensen vind overlaten maar het zijn niet zo gek veel topics. Wat overigens gelijk aangeeft dat de 'vraag' in de afgelopen 9 jaar nogal beperkt is gebleken :)

Wat mij persoonlijk vaak stoort is dat de relatief kleine groep die behoefte heeft hierover te praten vaak nergens anders over wenst te praten. Het lijkt soms bijna een obsessie. Begrijp me niet verkeerd, ik geef geen waarde-oordeel hier en wijs ook niet met een boos vingertje alleen vind ik het jammer omdat het dan bijna op promoten van gaat lijken en niet op iets waar oprechte interesse voor bestaat.

Zelf heb ik er overigens niets mee. Prima dat er ruimte voor is maar een prominente plek of eigen board lijkt mij persoonlijk gezien de vraag in de afgelopen 9 jaar teveel van het goede :X :P

Ik hoop voor je, dat je toch je ervaringen kunt delen met ander geïnteresseerden in de aanwezige centrale topics :Y

10-09-2014 om 23:58 uur

We nemen de vraag over een apart board voor moet komen mee. Op korte termijn zal hier een reactie op komen. Het topic is tot die tijd dicht.