Karma is the bitch

28-08-2014 om 08:56 uur Gesloten

Na vijf dagen virus was ik er klaar mee en heb ik hem buiten de deur gezet.. Hij stribbelde niet bepaald tegen want ik had een giga leuk weekend achter de rug en zoals velen zeggen, 'karma is the bitch' en ik had beter helemaal uit kunnen zieken want de longbloedingen komen om de haverklap om de hoek kijken! Zondag avond en gisternacht zijn voor mij de grotere bloedingen geweest (na een hoestbui) en tussendoor kleine.. Maar zolang ik geen koorts heb, trek ik niet aan de bel bij mn arts en neem ik extra vitamine K = bloedstolling.. Gelukkig kan ik mn slijm goed ophoesten en probeer ik daarmee ook al het bloed uit te spugen. Ik baal in ieder geval heel erg van mn longen, ze laten goed merken dat ze aan vervanging toe zijn. Verder maak ik weinig mee. Gisteren had ik een keuring bij een arbeits arts voor de aanvraag van een invalidenkaart. Dit gesprek is goed verlopen en binnen nu en 2 a 3 weken hoor ik of ik hem krijg of niet. Meneer de 'arts' kwam er in ieder geval achter waarom ik zn kaart nodig heb in de slechtere periodes, want het lopen na zijn kamertje (6 a 7 meter) was al teveel, er kwam een beste hoestbui om de hoek kijken! Normaal kan ik wel iets meer lopen hoor lieve mensen maar door alle trammelant met bloeding enzo kwam ik moeilijk vooruit.. Vandaag komt mn mama om me te helpen met het huishouden. Samen met oma gaat ze het spik en span maken (a) super fijn die hulp wanneer het even nodig is!

Nou ik ga nog lekker even mn bedje bezoeken. Mn oogjes vallen alweer dicht.. Een fijne dag en tot gauw xxxx

De reacties zijn gesloten.
28-08-2014 om 17:10 uur

Wat vervelend dat het niet beter gaat en je steeds bloedingen hebt. Hoe komt dat? Hangt dat samen met een infectie ofzo? Ik ken het namelijk helemaal niet. Fijn dat je moeder en oma je komen helpen met het huishouden. Dat is echt superfijn als je zelf niet fit bent. Hoop dat je een parkeerkaart krijgt, zou toch weer net wat schelen.

29-08-2014 om 14:41 uur
Reactie op Daantje

Wat vervelend dat het niet beter gaat en je steeds bloedingen hebt. Hoe komt dat? Hangt dat samen met een infectie ofzo? Ik ken het namelijk helemaal niet. Fijn dat je moeder en oma je komen helpen met het huishouden. Dat is echt superfijn als je zelf niet fit bent. Hoop dat je een parkeerkaart krijgt, zou toch weer net wat schelen.

Hee Daantje, longbloedingen kunnen door veel oorzaken komen. Maar het moet samenhangen met slechte dunne aders in je longen. En omdat ik regelmatig bloedingen heb zijn ze best zwak na mijn idee. Bloedingen kunnen door het hoesten komen, te zwaar tillen,  teveel boven je hoofd werken, benauwdheid etc. Maar bij mij grote deels door hoesten. Ik heb laatste week heftige zware hoestbuien die uit het niets komen. Heel zwaar en vooral vermoeiend en eng. De ene keer wekt het wel een bloeding op en andere keer gaat het goed. Ik heb nog steeds bloedspoortjes in mn sputum zitten helaas.. Probeer ook zoveel mogelijk eruit te spugen ivm iectiegevaar. Bloed zijn bacteriën dol op!!!  Ik heb pas sinds twee jaar bloedingen, van heeeel klein beetje tot vel rode sputum. En heb wel een verhalen gehoord dat er golven bloed uit je longen kunnen komen maar godzijdank heb ik dat nog nooit mee gemaakt. Ik vind dit alvvervelend genoeg. Hopelijk heb je wat aan deze info!

Liefs Saskia.

28-08-2014 om 19:23 uur

Hoi meis, vervelend van die bloedingen, maar je hebt wel een leuk weekeinde gehad! Wel even rustig aandoen maar he?! Hier is het ook virustijd, maar daar komen we wel weer vanaf, gewoon rustig doen *). Het wordt wel weer heel mooi weer vanaf volgende week weer rond de 25 graden, dat is dan wel weer lekker. Tot de volgende week :W