hepatitis injectie

02-09-2014 om 16:39 uur

vanuit mijn werk wordt me een hepatitis injectie aangeboden. Ik werk in de zorg en dan is het ook verplicht.
Nu heb ik aangegeven dat ik erg allergisch ben en ik een paar jaar geleden met mijn (alternatieve, ook regulier) arts heb afgesproken deze niet te nemen.
Dit begrepen ze goed, en verwezen me door naar mijn longarts, misschien zijn er nieuwe inzichten, daarbij is de heaptitis injectie natuurlijk ook belangrijk voor werknemers in de zorg

Wie heeft ervaring met hepatitis? allergische reacties?

Login of registreer om te reageren
02-09-2014 om 16:43 uur

Ik werk ook in de zorg en ben ook gevaccineerd tegen Hepatitis B (daar gaat het in jouw geval ook om lijkt me?). Ik kan me herinneren dat je een aantal (dacht drie) keer gevaccineerd wordt, daarna moet je bloed laten prikken en een titer laten bepalen en aan de hand daarvan krijg je desnoods nog een boostervaccin. Wat ik me herinner is dat ik wel een beetje een gloeihoofd er van gehad heb en niet helemaal lekker was (wat ik heel vaak van vaccinaties heb) maar geen allergische reactie. Ik was vanmorgen bij de bedrijfsarts en daar hing een foldertje over een nieuw hepatitis B-vaccin wat ze in gebruik genomen hebben. Er zijn dus verschillende soorten vaccins, wellicht is er verschil in samenstelling wat bij jou van invloed kan zijn. Ik zou daar goed naar informeren op je werk en dan in overleg gaan met je behandelend arts.

Overigens ben ik wel echt heel blij dat ik me heb laten vaccineren want ik heb een aantal jaar geleden een prikaccident gehad en dat scheelt echt een hoop stress. Nou schat ik in, dat ik daar wel meer kans op heb dan jij maar je weet maar nooit.

Login of registreer om te reageren
02-09-2014 om 17:10 uur

Mijn dochter en ik ook hadden 6 injecties nodig voor er een titer was tegen hep B. Mijn dochter is pas weer gevaccineerd omdat titer na 5 jaar weer te laag was.

Geen reacties op gehad op de injecties en ik ben best een gevoelig typje!

Login of registreer om te reageren
02-09-2014 om 18:51 uur

Ik heb de  hepatitis B vaccinatie ook gehad via school, anderhalf jaar geleden of zo.

Had er zelf, net als Daantje, niet superveel last van, eigenlijk dezelfde verschijnselen als met de griepprik. Stijve/zere arm, niet helemaal fit voelen en zo. Kan me wel herinneren dat 1 van die prikken ietsje heftiger uitpakte dan de anderen, maar dat kan ook aan mijn weerstand op dat moment gelegen hebben.

Gelukkig was het bij mij na 3 prikken allemaal in orde, want ik heb een gloeiende hekel aan prikken :@

Login of registreer om te reageren
02-09-2014 om 19:13 uur

Heb er een aantal gehad (mag geen diepe injecties hebben vanwege antistolling), nergens last van gehad. Niet dat ze werkten. ;)

Login of registreer om te reageren
03-09-2014 om 12:17 uur

bedankt voor jullie reacties

ik ben bekend met prikicidenten, maar ook met bewoners die uit hun onmacht mij bijten en krabben. Gelukkig ken ik het woord stress in dit soort situaties niet, heb er uiteindelijk ook nog nooit wat van gekregen (dan alleen wondjes, maar die genezen wel).

ik ga t met de la volgende week bespreken, en denk dat ik wel erg graag een arts in de buurt wil als ze me prikken. Heb afgelopen jaar veel te veel gekke reacties meegemaakt....

Login of registreer om te reageren
03-09-2014 om 15:00 uur

Heb hem gehad toen ik in de verzorging werkte ben nu met pensioen.  *O*

Login of registreer om te reageren
11-09-2014 om 20:55 uur

inmiddels heb ik met de longarts gesproken, en die heeft mij doorverwezen naar allergologie. die moeten bekijken of ik de hepatitis prik mag, en of ik dan ook extra medicatie nodig heb

Login of registreer om te reageren
30-10-2014 om 19:27 uur

vandaag bij een aardige allergoloog geweest, en die was van mening dat ik de hepatitis prik veilig kon nemen. Hij heeft nog even met een collega gebeld en ook die vond dat ik de prik veilig kon nemen
de kans op een reactie is ontzettend klein.
wel adviseerde hij om een half uur na de prik bij de verpleegkundige te blijven, daarna pas naar huis.

Login of registreer om te reageren
30-10-2014 om 22:57 uur

Maar als het goed is, zijn het minstens drie injecties en niet maar een.

Login of registreer om te reageren
03-11-2014 om 14:14 uur

Ik heb Hep A+B gehad, een combi injectie.
Je moet in elk geval 3x een vaccinatie hebben en soms meer.
Ik heb er volgens mij in totaal nu 5 gehad maar mijn afweer is gewoon beetje raar.
In principe moeten 3 genoeg zijn.
Kan mij niet echt herinneren dat ik er last van heb gehad en ik heb vaak wel reacties op vaccinaties.

Login of registreer om te reageren