Neutral-deodorant mogelijk ziekmakend

25-09-2014 om 11:13 uur

Fabrikant Unilever waarschuwt voor een veiligheidsprobleem met deodorantrollers van het merk Neutral.

In de Neutral Roll-On deodorants in de verpakking van 50 milliliter zit mogelijk het ziekmakende micro-organisme burkholderia, meldt Unilever donderdagochtend.

Vooral mensen met een lage weerstand, bijvoorbeeld die in het ziekenhuis liggen, of cystic fibrosis-patiënten, lopen een risico.

De fabrikant adviseert mensen die in deze groep vallen en de deodorantroller hebben gebruikt contact op te nemen met hun arts.

Het betreft volgens Unilever alleen deodorantrollers met de codes op de dop van 4148 tot 4182 en de streepjescode 8710522023471 op de achterzijde. De fabrikant raadt gebruikers aan het product niet meer te gebruiken en de rollers weg te gooien.

Door: ANP

Bron: Nu.nl

Login of registreer om te reageren
25-09-2014 om 11:16 uur

Ik las het vanmorgen ook en wilde het ook nog hier plaatsen maar je bent me voor ;) Gelukkig gebruik ik een andere deodorant.

Login of registreer om te reageren
25-09-2014 om 12:24 uur

Hier wel een Neutral roller gebruikster, maar gelukkig niet met deze codes!

Login of registreer om te reageren
25-09-2014 om 17:57 uur

Maar, kunnen jullie dan wel tegen deodorant? Daar kan ik dus weer niet tegen. Ook niet tegen aftershave, parfum, e.d.

Login of registreer om te reageren
25-09-2014 om 18:39 uur
Reactie op abo

Maar, kunnen jullie dan wel tegen deodorant? Daar kan ik dus weer niet tegen. Ook niet tegen aftershave, parfum, e.d.

Deze neutral heeft totaal geen geur, dus ik kan er tegen. Omdat het een roller is en geen spray (ik heb ook zonder parfum last van de spray) gaat het bij mij prima met deze roller!

Login of registreer om te reageren
25-09-2014 om 20:19 uur
Reactie op abo

Maar, kunnen jullie dan wel tegen deodorant? Daar kan ik dus weer niet tegen. Ook niet tegen aftershave, parfum, e.d.

Bij mij verschilt het. Nivea verdraag ik niet en op dit moment Rexona ook niet echt goed. Sowieso geen deodorants met een fijne nevel. Dove heeft een meer poederachtige nevel en die gaat goed, Sanex ook. Ik kies nooit een sterke geur en spuit altijd in een goed doorgeluchte ruimte dus nooit in de douche bijvoorbeeld. Mijn vriend zijn deo verdraag ik slechter, hij spuit altijd in een andere ruimte dan waar ik ben (vaak in de keuken  :+ )

Login of registreer om te reageren