Ook EAA

28-10-2014 om 22:33 uur

Vandaag heb ik de uitslag van mijn longbiopt gekregen. 2 jaar gelden zeiden ze dat ik sarcoidose had. Dit blijkt niet het geval te zijn.
Uit het biopt is duidelijk naar voren gekomen dat ik EAA heb.
Ik heb volgende week een afspraak met mijn eigen LA omdat die nu met vakantie is. Dus de verdere behandeling kan ik ook volgende week pas bespreken.
Volgens mij zijn er hier niet veel mensen met EAA??

Login of registreer om te reageren
23-11-2014 om 22:36 uur

IK heb Eaa en weet dit vanaf september dit jaar ik heb variatie 3.

Login of registreer om te reageren
31-01-2015 om 12:47 uur

Ik heb eind 2010 EAA gekregen, anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en een half jaar hoge dosis Prednison (met diabetes als gevolg).

We zijn nu 4 jaar verder en de EAA helemaal weg krijgen lukt niet, wel is het onder controle. Als 'restverschijnsel' heb ik er astma aan overgehouden en gebruik nog dagelijks 2 soorten puffers.

Daarbij moet ik mijden waardoor ik toentertijd ziek ben geworden (stro/hooi/organische schimmels).

Het gaat met ups en downs, de laatste weken weer erg benauwd, pijn en vermoeid.

Login of registreer om te reageren
05-04-2015 om 23:08 uur

@piepers
Bij jou is de oorzaak dus duidelijk waar je het van hebt? Bij mij hebben de artsen geen idee waar het vandaan komt. Zoals ik in een ander topic ook al schreef word ik met cyclofosfamide behandeld omdat ik door de EAA longfibrose heb ontwikkels. Maar de oorzaak wegnemen zou nog beter zijn.
Fijn dat de EAA bij jou onder controle is!

Login of registreer om te reageren
06-03-2016 om 00:47 uur

Beste allemaal

hoe gaat het nu met jullie.
ik merk dat ik door de griep heb ingelevert maar het weer opbouwen van mij condtie gaat nu erg moeilijk

Login of registreer om te reageren