pleuritis veel vragen

01-12-2014 om 16:54 uur

Hallo, sinds 2,5 week heb ik pleuritis.  Het begon met pijnlijke ademhaling en twee dagen later veel hoesten. Een dag koorts gehad. Na drie dagen naar huisarts die pleuritis constateerde. Prednison kuur gekregen. Week later terug omdat het niet verbeterde. Antibiotica gekregen. Kuur is afgelopen. Leek wat beter maar toen voelde ik me zieker. Huisarts stuurde me naar seh. Longfoto's waren goed. Bloed alleen licht verhoogde ontsteking.  Hartfilmpje ook goed. Advies om nog week aan te zien. Over een week naar de longarts. Ik heb het idee dat de genezing nu stil staat. Er is ook niet gekeken naar de oorzaak van de pleuritis.  Is het normaal dat hdt zo lang duurt of ben ik gewoon ongeduldig.  Drie jaar geleden had ik longontsteking maar werd pas op ct scan zichtbaar.  Maak me toch wel wat zorgen. Heb het gevoel dat ik niet goed kan ademen en een drukkend gevoel op de borst. Elke inspanning zorgt voor hoestbuien en pijn op de borst. Pijnlijke ademhaling is redelijk te onderdrukken met pijnstillers. Verder gebruik ik codeïne.  Kuur is afgelopen.  Zou wel graag wat vooruitgang zien.  Ik kan haast niks anders als rustig op de bank hangen.
Ik zag wel een ouder topic over pleuritis maar is niet meer actueel.

Login of registreer om te reageren
06-12-2014 om 18:09 uur

Beste Toosje,

Het is normaal dat pleuritis erg lang kan duren. Ik heb er zelf al ruim 7 weken last van. Zelfs na 4 kuren antibiotica en 15 dagen prednison. Daarbij heb ik nog een infectie en longontsteking gekregen. Tevens ben ik hiervoor 12 dagen opgenomen geweest. Nu gebruik ik morfine tegen de pijn.

Mijn tip is vraag pijnstillers zodat je gemakkelijker diep kan inademen zodat je voorkomt dat je een infectie krijgt. Warmte kan helpen tegen de pijn.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Login of registreer om te reageren
08-12-2014 om 09:43 uur

Vervelend zeg! Ik heb 't inmiddels ook zo'n 3 weken, en ik ben net aan het afbouwen van de morfine. Dat maakte dat ik wat makkelijke door kon ademen. Het kan een hele tijd duren zei de longarts ook al! Vaak komt het van een virus. Maar vervelend is het wel! En vooral: pijnlijk...Beterschap!

Login of registreer om te reageren
09-12-2014 om 21:44 uur

Bedankt voor jullie  antwoorden. Jullie  ook veel  beterschap.
Inmiddels  bij longarts geweest. Foto's  zijn goed en ze kon verder niks bijzonders vinden. Over  een maand belt ze en als ik dan nog klachten heb krijg ik astma onderzoek.
Inmiddels  is de pijn wel minder maar bij koude lucht krijg ik veel ppijn op de borst en bij inspanning  ook. Ben meteen buiten adem en voel druk op de borst. Als ik jullie  zo lees heeft het dus gewoon  tijd nodig.

Login of registreer om te reageren